Een aantal voorstellen waarbij ik een ander lettertype heb gebruikt.
Deze letter past goed bij de vorm van de 'e', maar heeft zelfstandig ook genoeg herkenbaarheid.
Ook enkele kleurvariaties. (even een opmerking: hou er rekening mee dat fel groen en hard oranje op beeldscherm of kleurenprint er mooi mogen uitzien maar dat die kleuren in full-colour drukwerk hun kracht verliezen. Felgroen wordt vaak donkerder en fel oranje wordt altijd meer bruin/oranje. Ik heb daarom de kleuren alvast wat afgezwakt).
Heb je trouwens nagedacht op je 'Blik op Media' of 'blik op media' wilt schrijven? Beide versie heb ik onderaan in zwart toegevoegd zodat je voelt dat er een verschil in zit.
Blik op media
- Wedstrijd van: blikopmedia
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 3
Datum start: 19-01-2010
Datum einde: 31-01-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Ook een voorstel voor een visitekaartje en adressticker. Een bijzonderheid daarin zijn de afgeronde hoekjes, 'rijmt' mooi met het gekozen lettertype. Het briefpapier zal dat uit praktische overweging niet hebben.
Om geld te besparen heb ik ervoor gekozen geen enveloppen te bedrukken maar een adressticker te maken, die kan je plakken op zowel A5 enveloppen als grotere enveloppen en zelfs pakketten.
Het visitekaartje is ook anders dan je gewend bent. Wat is tegenwoordig relevant op een kaartje (zeker voor iemand die vooral met dig.media bezig is)? Om jezelf te profileren is het handig om je twitter en je linkedin erop te zetten. Daarnaast hoe jij te bereiken bent, dus je email en mobiele nummer.
Je adres is tegenwoordig minder relevant.
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit allemaal!

Zoals ik al aangaf, zijn er problemen bij het uploaden waardoor de plaatjes niet groot te zien zijn. Hierbij nogmaals een poging, in je favouriete kleurstelling fris groen met grijs. Lijnvoering van de muisdraad doorgetrokken in de letters. Helaas mag ik niet veel plaatjes meer uploaden (vanwege de storing zijn er een aantal afbeeldingen wel geteld maar niet te zien), dus ik zal het voorlopig hierbij moeten houden.

De 'e' in Media is een vereenvoudigde muis. Om dynamiek in het logo te brengen is het schuin gezet en ligt de muis als het ware een stukje over de rest van het woord Media. Het draadje van de muis zou later een eigen leven binnen de huisstijl kunnen krijgen, zoiets als vroeger gebeurde in de tekenfilmserie 'la linia'. Er zouden dus icoontjes, woorden of illustraties mee gemaakt kunnen worden, waarbij aan het eind van het draad steeds weer de herkenbare 'e' terugkomt.
Als je variaties in kleur wilt zien (of evt. lettertype) laat het dan weten.
Ik vind dit logo erg mooi. Het idee van het draadje van de muis ook heel leuk. Graag wat variaties in kleur en wellicht een wat ronder lettertype. (zie ook de foto van het logo dat ik toegevoegd heb, het hoeft niet dat te zijn, maar dat vind ik mooi)
Mooi! ;-)
Mooi deze!

Eigenlijk het minste ontwerp, maar toch om te laten zien dat het woord 'Blik' in de naam niet als een conserveblikje gezien moet worden. Visueel echter wel heel herkenbaar.
Hoewel je het zelf je mindere ontwerp noemt vind ik dit toch ook echt heel leuk. Kun je hier ook variëren met kleur en wellicht de letters op het blik zo plaatsen dat ze iets beter zichtbaar zijn. Nu balt de A van media er wel erg ver vanaf.
Haha, vier sterren? Kom op zeg.
Bewijst de deskundigheid van de opdrachtgever: 0
succes jongens.

Het logo moet een wat menselijk aspect in zich hebben. Dat heeft zich vertaalt in een gestyleerd gezicht. Het woord 'op' (het minst zeggende woord in de naam Blik op media) heb ik juist benadrukt door er een gezicht van te maken op een manier die ook verstandelijk gehandicapten snappen... 2 ogen en een neus / aangezicht. Ondanks de eenvoud, heeft het door de kleurcombinatie toch iets zakelijks. Een huisstijl is meer dan een logo, de eenvoudige vormentaal uit het gezicht, dus cirkels, lijntjes, vlakjes etc. leent zich uitstekend om hierop verder te 'borduren' en er een sterke, herkenbare stijl mee te creëeren.