Geen commentaar
Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp!
- Wedstrijd van: Buro ATHENA
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 24-03-2015
Datum einde: 14-04-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Niet helemaal scherp, maar de bedoeling is duidelijk :-)
Het is heel duidelijk! :D

Misschien zoiets? Gr Yvonne
Wow... ben even sprakeloos!
Mis alleen de slogan nog, die zou ik in de paarse balk zetten...
Ik dan, hoewel ik denk dat dat de slechtste plaats kan zijn ;)
Daar ga ik even over denken! Ben je wel bereid wat meer neer te tellen voor een visitekaartje? Zoiets is wel duurder dan een standaard uiteraard.
Yvonne, daar houd ik wel rekening mee ja. Zoals ik zei: ik zie het als een van m'n krachtigste marketingwapens. Geen advertenties, maar een goed visitekaartje. Het kaartje moet mij een voet tussen de deur geven, zodat als er een opdracht komt mijn kaartje die binnen kan halen. Dat die er uit springt, ze mij herinneren en mij dan als eerste bellen omdat ze van de standaard kaartjes niet meer weten wie er ook alweer achter zat (en dan moeten googlen om een foto te zoeken).
Helaas is er voor mijn branche niet iets heel specifiek, maar zoals het visitekaartje van de kapper gelijk ook een kam is, de scheidingsadvocaat een visitekaartje heeft die je doormidden kunt scheuren en de kaasspecialist zijn visitekaartje een bedrukt mini-kaasschaafje is. Die mensen vergeet je niet als ze jou hun visitekaartje geven.
De slogan moet er absoluut op, zodat ze precies kunnen zien wat mijn diensten zijn. Waar die komt te staan kun jij waarschijnlijk goed bepalen :)
Ineens heb je het! De slogan niet wit op de balk maar uit de balk snijden ;-) Ga ik doen dan kun je het zien. Gr Yvonne
Volgens mij is dat de enige juiste wijze! Ben enorm benieuwd!

Hier heb ik de slogan een aantal keer in verwerkt, niet TE. Mvg
Ziet er goed uit! Ik twijfel even of ik hem aanweziger zou willen hebben, maar daarentegen: op het moment dat er een brief/offerte op de bus gaat, is al wel bekend bij de ontvanger wat ik voor werk doe.
Ik laat hem weer even bezinken, maar het ziet er wel heel *af* uit zo :D
Wederom bedankt! Ik hoor het wel weer! :-)
Jij bedankt! Het is leuk om dit zo te zien groeien!
Groetjes!
Hoi Kim,
Heb je, zo aan het einde van de wedstrijd, nog wensen wat je graag zou willen zien omtrent mijn ontwerp? Gr Yvonne
Hoi Yvonne,
de huisstijl en briefpapier vind ik prachtig. Het visitekaartje is op zich leuk, maar ik ben aan het kijken hoe ik mijn visitekaartje spannend maak. Denk aan pvc met een silversilkscreen achtergrond, gestanst, UV-spot.
M'n visitekaartje moet echt m'n eyecatcher worden. Als ik iemand spreek op een netwerkbijeenkomst, geef ik mijn kaartje. De klant zal dat kaartje dan wegstoppen en als hij een half jaar later iemand nodig heeft, zoekt hij alle kaartjes bij elkaar. Mijn kaartje moet er dan uitspringen. Die moet zo speciaal zijn dat hij zich mij herinnert en daarom mij als eerste belt.
In mijn branche is mijn visitekaartje dé marketingtool.
Heb jij een idee hoe je, gegeven welke kant ik ongeveer op wil met het kaartje, zo'n kaartje vorm zou geven?
Groetjes,
Kim
Hoi Kim, ik ben aan het brainstormen!

Hierbij :-)
Dank je wel :) Dit is wel heel mooi! Zo in huisstijl gegoten is het toch een heel mooi, volwassen, vrolijk logo. En vrouwelijk en krachtig!
Bedankt weer! :-)
Mocht er nog iets zijn wat u aangepast zou willen zien hoor ik dat graag. Gr Yvonne
Ik zou het niet weten, Yvonne.... Het is mooi en compleet! Het enige dat nog mist is een soort slogan/ondertitel, maar daarover ben ik nog aan het dubben ;) Sowieso zou ik dit denk ik niet in dit logo willen, want in dit logo gebeurt al zoveel!
Ik ga het weer laten bezinken en dan hoor je weer van me :)
Prima! Fijne avond!
Nu ben ik stiekem wel nieuwsgierig wat uw man van dit design vond? :-)
Die is weg van dit logo :)
Kijk, dat scheelt :-D
Hoi,
Ben nog steeds erg enthousiast en laat hem hier en daar zien om feedback te krijgen.
De reactie is heel positief, maar door de wijze waarop Athena in het logo is verwerkt krijg ik te horen dat mensen moeite hebben om de naam te lezen.... Ik heb even geen idee hoe we dat anders kunnen doen en toch dit mooie speelse houden....
Ik ga morgen wat opties voor u maken! Al vind ik het zelf ook wel leuk dat je 2 x naar het logo moet kijken, daardoor onthoud je het makkelijker. Maar goed ik ga kijken of het duidelijker kan. Mvg Yvonne
Ik vind dat 2x kijken ook leuk. Het is ook wat ik wil! En ook waar ik om gevraagd heb ;) Eigenlijk wil ik het niet veranderen!
Mocht je een idee hebben, mag je dat natuurlijk uitwerken. Maar het idee om dit te veranderen staat me tegen. Juist omdat het alles heeft wat ik zoek!
Ik zou eerder een slogan erbij willen zetten, met "Buro Athena, een uniek bedrijf ter ondersteuning van unieke ondernemers"(dat is hem niet hoor, ben nog niet uit een slogan omdat ik een viertal pijlers heb waarop ik m'n diensten baseer en een slogan dat allemaal moet omvatten) Maar dan kan ik in die slogan m'n naam gewoon nog eens keer normaal uitschrijven en is het ook duidelijk.
Overigens wil ik dat dan weer niet onder het logo zetten, maar bijvoorbeeld onderaan het briefpapier. Of rechtsboven het briefpapier.
Ik ben zo blij dat u dit zegt! Ik ben er mee bezig geweest, maar vond het niet de moeite waard om te uploaden, het verliest kracht inderdaad.
Die slogan is een goed idee!
Ik ga eens over een goede slogan nadenken!
Buro Athena, als een speer!
Haha, nee. Ik heb er een:
Buro Athena
Bedrijfsconsultancy met hart voor uw zaak
Waarbij "uw" de nadruk mag krijgen. Cursief en/of onderstreept oid.
Het hoeft niet direct onder het logo, als het naar overal
Mooi! Wil je een voorbeeld zien? Mvg

Het mocht speels en expressief toch? :-)
Ja! Wow, ik ben onder de indruk!
Bedankt!

Misschien zo beter? :-)
Ja, daar komt het zeker beter uit!
Leuk!
Wat vind jij? Je doet dit al even....
Ik vind hem zeker heel gaaf, maar is de klassieke Athena juist een mooi rustpuntje in het verder moderne logo of zou jij er een moderne versie van Athena in zetten?
Ik denk dat jij na al die jaren wel een beetje idee hebt welk logo werkt en welke niet en wat een goed logo nodig heeft.
Dit logo springt er zeker uit en het geeft me energie :) Dat is goed.
Ik was al voor u bezig het in een huisstijl te vertalen, kijken hoe dat uitpakt!

Het was zo maar een hersenspinsel. Ik vind het er heel leuk uitzien maar minder goed leesbaar helaas. Mvg
Ja, minder goed leesbaar, maar zou je dat met kleur niet op kunnen lossen?
Ik vind dit namelijk wel héél erg leuk!
Bedankt! De laatste inzending is beter leesbaar. Mvg

Een vrouwelijkere variant, ronder maar toch speels lettertype. Mvg
Heeej... ik was mijn hele uitgebreide comment nog aan het schrijven, en daarom dit nog niet gezien.
Het spreekt me aan. Niet zo explosief als ik zoek, maar het spreekt me wel aan. Ik ga het laten bezinken, want dit is wel het speelse wat ik zoek. Ik vind het lettertype ook erg leuk en Athena is heel mooi!
Dit vind ik zeker een hele mooie variant :)
Bedankt! Ik krijg ineens nog een leuk idee! Mvg
Dan ben ik héél benieuwd!
Even een en ander laten bezinken. Ik vind de expressieve zeker heel leuk, maar vind je het een probleem om van deze ook nog een huisstijl te vertalen? Want ik merk dat ik deze steeds mooier begin te vinden :)
Ga ik doen voor u! Mvg

Zoiets? Mvg
Wow, dat begint wel vorm aan te nemen! Je weet goed te verwerken wat ik denk :)
Ik vind het uitgangspunt mooi. Laten we dat even houden. Maar is het mogelijk om het iets vrouwelijker te maken? Het lettertype is volgens mij gebaseerd op het oude grieks. Maar ik wil het wat ronder. En een vrouwelijkere Athena?
Geïnspireerd door:
http://www.panpipes.com/wicathena.gif
http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2009/350/7/6/Pallas_Athena_by_raevenilonka.jpg
Ik vind hoe je van haar armen het dwarsliggertje van de T hebt gecreëerd heel mooi!
Ik ga mijn best doen! Bedankt
Ik begin een beetje te twijfelen. Ik vind het principe erg mooi, maar het is niet... ik.
Ik ben een wervelwind, enthousiast, spring-in-'t-veld, vrolijk. Dit voelt allemaal wat tam. Heel solide. Ik begin eerder aan een grieks restaurant te denken :o
Als ik kijk naar jouw eigen logo drukt dat energie en passie uit. En kracht.
Hoe zou je het zien zitten om dit idee even te parkeren en het om te gooien? Stel...
Pallas Athena met het uitgangspunt van het eerste plaatje uit m'n vorige post. Wat minder agressief, een rustigere houding, maar wel die kracht. Op de manier zoals je het logo van Dunia's Hairfashion hebt gedaan (met contouren en niet helemaal uitgetekend). Ook met wapperend haar, dat maakt het vrouwelijk. In paarstinten.
Haar limegroene mantel waait op en naar rechts in kleur vervagend en eindigt in vlekken (een beetje alsof het door de wind afgescheurd is, maar dan stylish) en in haar mantel staat buro en het begin van Athena, maar de scheuren van haar mantel vormen dan de laatste letters. Dat is wat moeilijk uit te leggen, maar misschien snap je wat ik bedoel. Eigenwijze letters, die van Doula Denise spreken me erg aan.
En het mag vooral krachtig zijn! Die kleuruitspattingen zoals in jouw logo spreken me erg aan.
Weer heel wat anders, maar misschien kun je hier ook mee uit de voeten.

Nu met zigzag lijntje in dezelfde stijl als de letters en het uiteinde van de speer. Mvg
De speer vind ik er niet heel sterk uitkomen. maar het maakt wel het logo wat spannender.
Ik vind de zwierige letters wat afdoen aan de kracht. Ik zit te kijken in je werk hier op de site, maar dat zoekt erg lastig. Dus ben ik naar je site overgegaan ;) Ik zal het een en ander noemen wat me erg aanspreekt aan je stijl. Zoals ik in m'n intro al aangaf: ik ben grafisch een ramp. Vraag me wat ik met m'n bedrijf wil en ik kan het je tot op de letter vertellen, maar hoe dat terugkomt in de huisstijl.... Dus misschien heb je wat aan mijn feedback op je eerdere werk.
Je spelerij met je huisstijl voor speeldokter vind ik intrigerend. Hoe de poppetjes in het logo terugkomen en later in de stethoscoop. Dat is wat ik bedoel met de logo-onderdelen die ik graag op andere punten terug zie komen!
Ik zie dat je die creativiteit op meer punten laat zien: de kwast in de boom, de vinger met het poppetje erop.
De letters van Doula Denise vind ik mooi, die stralen een bepaalde kracht uit en zijn (relatief) uniek!
Het silhouet van Dunia's Hairfashion vind ik ook gaaf. Simpel, maar zo duidelijk.
Je eigen logo is explosief, energiek!
Misschien iets met het silhouet van Pallas Athena waarbij zij de T vormt en haar speer in haar linkerhand de poot van de H. Haar rechterarm het platliggende streepje van de A met haar hand die uitsteekt en daarop de uil?
Of zeg ik nou iets heel geks?
Haha nee hoor :-) Geef me even de tijd hiervoor ;-) Gr Yvonne

Geen commentaar
Bedankt voor uw beoordeling. Graag hoor ik feedback ter verbetering. Mvg
Bedankt voor je ontwerp!
Ik vind de uil er prachtig in verwerkt. Subtiel maar aanwezig. Ook het feit dat de letters niet dicht zijn maar een soort verfstreek vind ik leuk. Het maakt het anders.
Maar ik mis het frisse, sprankelende, eigenwijze. En een stukje kracht.
Ik zie graag meer van je, want ik houd ervan als ik ergens naar kijk en ik ontdek steeds nieuwe dingen!
Ik ga er over nadenken! Als u zelf ideeën heeft hoor ik ze ook graag! Bedankt! Mvg