Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Buro ATHENA
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 325.00
  • Datum start : 24-03-2015 11:35
  • Datum einde : 14-04-2015 11:27
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 53
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een huisstijl voor Buro ATHENA! Gebaseerd op Pallas Athena en haar uil zoek ik een huisstijl die fris is en eigentijds is en kracht uitstraalt. Ik heb een voorkeur voor de kleuren paars en limegroen, maar sta open voor andere ideeën.
Ik denk aan een compleet logo voor correspondentie, site, etc. maar het idee van logo-onderdelen voor bijvoorbeeld de tweede correspondentie oid lijkt me ook leuk. Ik zoek iets nieuws, iets wat me verrast. Daarnaast zoek ik een complete huisstijl, wat laat zien wie Buro ATHENA is. Je vindt de huisstijl terug op m'n site, op m'n visitekaartje, in de mail, op m'n offertes, facturen en ga zo maar door!

Op het moment dat jouw huisstijl-ontwerp mij bevalt, kom ik daarna ook graag naar je toe voor aanvullende opdrachten! Dit kán dus het begin zijn...

Bedrijfsomschrijving:

Buro ATHENA is in de kern een adviesbureau. Mijn werk speelt zich af op drie vlakken:

zzp-starters:
Deze groep begeleid ik vanaf het besluit om zzp te worden tot ze zelfstandig de facetten van het ondernemerschap aankunnen. Daarbij "leid ik ze op" tot ondernemer.

mkb-ondersteuning:
Bij deze groep voer ik analyses uit van het bedrijf en help knelpunten te vinden en op te lossen. Hierbij ga ik uit van de kracht van de medewerkers en de juiste inzet.

interim-opdrachten:
Ook werk ik op interimbasis waarbij ik me kan richten op procesveranderingen en opleidingen.

Doelgroep:

Mijn doelgroep is in beginsel de zzp-er, de directie van mkb en de aanbieder van de interimopdrachten die wel open staan voor een eerlijke, menselijke houding. Ze moeten een beetje lef hebben. Ik weet dat ik op basis van mijn papieren lang niet altijd de eerste keus zal zijn, maar ik weet dat ik wel een van de betere keuzes ben. Mijn idee daarover is: u vindt uw bedrijf uniek? U vindt uzelf uniek? Waarom zoekt u dan die standaard consultant voor die standaard oplossing? Dat is weer gebaseerd op Einstein z'n uitspraak: “Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Ik ben zelf gek op de combinatie paars en limegroen, maar ik sta open voor alles. Zoals gezegd is Buro ATHENA gebaseerd op Pallas Athena, haar speer, helm en uil. Maar ze mag best met haar tijd meegaan en een vrouw van deze tijd zijn! Haal haar uit de oudheid en maak er de vrouw van nu van, maar houd haar wel herkenbaar!

Pallas Athena is een krachtige godin met wijsheid en macht. Ze is een strateeg. Ze is beschermster van staat en steden zodat deze zich kunnen ontwikkelen. Ze beschermt het gezin, is praktisch en onderwijst de mensen zodat zij hun leven kunnen verbeteren. Athena wordt gekenmerkt door de uil die staat voor haar wijsheid en haar speer en helm die staan voor de bedachtzame strategische oorlogvoerder.

Het is heel moeilijk om deze onderdelen letterlijk gebruikt terug te laten komen in een ontwerp zonder daar een uitleg bij te moeten geven. Maar Buro ATHENA kent dezelfde krachten als strateeg, wijsheid en inzicht en dezelfde doelstellingen. Dat is wat ik je mee wil geven met mijn omschrijving. Dat je een gevoel krijgt bij wie ik ben en wat mijn buro dus is. Zodat je dit kunt treffen in de huisstijl.

Ik hou van fris en eigentijds, kracht maar er mag zeker ook wel iets eigenwijs in zitten. Een lijn die uit het lood loopt of onderaan rafelt. Ik ben gewoon anders.

UPDATE! (Misschien een hulpmiddel om te zien wie ik ben en wat mijn bedrijf dus ook zal zijn)

Ontwerp het logo/de huisstijl voor je vrolijke, vrouwelijke, kekke vriendin die altijd als een wervelwind binnenkomt, waar je uren mee kletst en die maf is. Ze is slim, professioneel en laat mensen verbaasd staan met haar inzichten en ideeën. Maar als ze met die onzekere verpleegkundige praat die nu als zzp-er verder moet, zie je dat nog niet direct. Dan is ze vooral een mens die bindt en een helpende hand toesteekt.

Y-graphic design
  • Logo & Huisstijl # 473024 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Y-graphic design zegt

      Niet helemaal scherp, maar de bedoeling is duidelijk :-)

    2. Buro ATHENA zegt :

      Het is heel duidelijk! :D

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 472976 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Misschien zoiets? Gr Yvonne

    2. Buro ATHENA zegt :

      Wow... ben even sprakeloos!

      Mis alleen de slogan nog, die zou ik in de paarse balk zetten...

    3. Buro ATHENA zegt :

      Ik dan, hoewel ik denk dat dat de slechtste plaats kan zijn ;)

    4. Y-graphic design zegt

      Daar ga ik even over denken! Ben je wel bereid wat meer neer te tellen voor een visitekaartje? Zoiets is wel duurder dan een standaard uiteraard.

    5. Buro ATHENA zegt :

      Yvonne, daar houd ik wel rekening mee ja. Zoals ik zei: ik zie het als een van m'n krachtigste marketingwapens. Geen advertenties, maar een goed visitekaartje. Het kaartje moet mij een voet tussen de deur geven, zodat als er een opdracht komt mijn kaartje die binnen kan halen. Dat die er uit springt, ze mij herinneren en mij dan als eerste bellen omdat ze van de standaard kaartjes niet meer weten wie er ook alweer achter zat (en dan moeten googlen om een foto te zoeken).

      Helaas is er voor mijn branche niet iets heel specifiek, maar zoals het visitekaartje van de kapper gelijk ook een kam is, de scheidingsadvocaat een visitekaartje heeft die je doormidden kunt scheuren en de kaasspecialist zijn visitekaartje een bedrukt mini-kaasschaafje is. Die mensen vergeet je niet als ze jou hun visitekaartje geven.

      De slogan moet er absoluut op, zodat ze precies kunnen zien wat mijn diensten zijn. Waar die komt te staan kun jij waarschijnlijk goed bepalen :)

    6. Y-graphic design zegt

      Ineens heb je het! De slogan niet wit op de balk maar uit de balk snijden ;-) Ga ik doen dan kun je het zien. Gr Yvonne

    7. Buro ATHENA zegt :

      Volgens mij is dat de enige juiste wijze! Ben enorm benieuwd!

    8. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 471835 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Hier heb ik de slogan een aantal keer in verwerkt, niet TE. Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      Ziet er goed uit! Ik twijfel even of ik hem aanweziger zou willen hebben, maar daarentegen: op het moment dat er een brief/offerte op de bus gaat, is al wel bekend bij de ontvanger wat ik voor werk doe.

      Ik laat hem weer even bezinken, maar het ziet er wel heel *af* uit zo :D

    3. Y-graphic design zegt

      Wederom bedankt! Ik hoor het wel weer! :-)

    4. Buro ATHENA zegt :

      Jij bedankt! Het is leuk om dit zo te zien groeien!

      Groetjes!

    5. Y-graphic design zegt

      Hoi Kim,

      Heb je, zo aan het einde van de wedstrijd, nog wensen wat je graag zou willen zien omtrent mijn ontwerp? Gr Yvonne

    6. Buro ATHENA zegt :

      Hoi Yvonne,

      de huisstijl en briefpapier vind ik prachtig. Het visitekaartje is op zich leuk, maar ik ben aan het kijken hoe ik mijn visitekaartje spannend maak. Denk aan pvc met een silversilkscreen achtergrond, gestanst, UV-spot.

      M'n visitekaartje moet echt m'n eyecatcher worden. Als ik iemand spreek op een netwerkbijeenkomst, geef ik mijn kaartje. De klant zal dat kaartje dan wegstoppen en als hij een half jaar later iemand nodig heeft, zoekt hij alle kaartjes bij elkaar. Mijn kaartje moet er dan uitspringen. Die moet zo speciaal zijn dat hij zich mij herinnert en daarom mij als eerste belt.

      In mijn branche is mijn visitekaartje dé marketingtool.

      Heb jij een idee hoe je, gegeven welke kant ik ongeveer op wil met het kaartje, zo'n kaartje vorm zou geven?

      Groetjes,
      Kim

    7. Y-graphic design zegt

      Hoi Kim, ik ben aan het brainstormen!

    8. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 466160 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Hierbij :-)

    2. Buro ATHENA zegt :

      Dank je wel :) Dit is wel heel mooi! Zo in huisstijl gegoten is het toch een heel mooi, volwassen, vrolijk logo. En vrouwelijk en krachtig!

    3. Y-graphic design zegt

      Bedankt weer! :-)

    4. Y-graphic design zegt

      Mocht er nog iets zijn wat u aangepast zou willen zien hoor ik dat graag. Gr Yvonne

    5. Buro ATHENA zegt :

      Ik zou het niet weten, Yvonne.... Het is mooi en compleet! Het enige dat nog mist is een soort slogan/ondertitel, maar daarover ben ik nog aan het dubben ;) Sowieso zou ik dit denk ik niet in dit logo willen, want in dit logo gebeurt al zoveel!

      Ik ga het weer laten bezinken en dan hoor je weer van me :)

    6. Y-graphic design zegt

      Prima! Fijne avond!

    7. Y-graphic design zegt

      Nu ben ik stiekem wel nieuwsgierig wat uw man van dit design vond? :-)

    8. Buro ATHENA zegt :

      Die is weg van dit logo :)

    9. Y-graphic design zegt

      Kijk, dat scheelt :-D

    10. Buro ATHENA zegt :

      Hoi,

      Ben nog steeds erg enthousiast en laat hem hier en daar zien om feedback te krijgen.

      De reactie is heel positief, maar door de wijze waarop Athena in het logo is verwerkt krijg ik te horen dat mensen moeite hebben om de naam te lezen.... Ik heb even geen idee hoe we dat anders kunnen doen en toch dit mooie speelse houden....

    11. Y-graphic design zegt

      Ik ga morgen wat opties voor u maken! Al vind ik het zelf ook wel leuk dat je 2 x naar het logo moet kijken, daardoor onthoud je het makkelijker. Maar goed ik ga kijken of het duidelijker kan. Mvg Yvonne

    12. Buro ATHENA zegt :

      Ik vind dat 2x kijken ook leuk. Het is ook wat ik wil! En ook waar ik om gevraagd heb ;) Eigenlijk wil ik het niet veranderen!

      Mocht je een idee hebben, mag je dat natuurlijk uitwerken. Maar het idee om dit te veranderen staat me tegen. Juist omdat het alles heeft wat ik zoek!

      Ik zou eerder een slogan erbij willen zetten, met "Buro Athena, een uniek bedrijf ter ondersteuning van unieke ondernemers"(dat is hem niet hoor, ben nog niet uit een slogan omdat ik een viertal pijlers heb waarop ik m'n diensten baseer en een slogan dat allemaal moet omvatten) Maar dan kan ik in die slogan m'n naam gewoon nog eens keer normaal uitschrijven en is het ook duidelijk.
      Overigens wil ik dat dan weer niet onder het logo zetten, maar bijvoorbeeld onderaan het briefpapier. Of rechtsboven het briefpapier.

    13. Y-graphic design zegt

      Ik ben zo blij dat u dit zegt! Ik ben er mee bezig geweest, maar vond het niet de moeite waard om te uploaden, het verliest kracht inderdaad.

      Die slogan is een goed idee!

    14. Buro ATHENA zegt :

      Ik ga eens over een goede slogan nadenken!

    15. Y-graphic design zegt

      Buro Athena, als een speer!

    16. Buro ATHENA zegt :

      Haha, nee. Ik heb er een:

      Buro Athena
      Bedrijfsconsultancy met hart voor uw zaak

      Waarbij "uw" de nadruk mag krijgen. Cursief en/of onderstreept oid.

      Het hoeft niet direct onder het logo, als het naar overal

    17. Y-graphic design zegt

      Mooi! Wil je een voorbeeld zien? Mvg

    18. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465905 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Het mocht speels en expressief toch? :-)

    2. Buro ATHENA zegt :

      Ja! Wow, ik ben onder de indruk!

    3. Y-graphic design zegt

      Bedankt!

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465884 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Misschien zo beter? :-)

    2. Buro ATHENA zegt :

      Ja, daar komt het zeker beter uit!

    3. Y-graphic design zegt

      Leuk!

    4. Buro ATHENA zegt :

      Wat vind jij? Je doet dit al even....

      Ik vind hem zeker heel gaaf, maar is de klassieke Athena juist een mooi rustpuntje in het verder moderne logo of zou jij er een moderne versie van Athena in zetten?

      Ik denk dat jij na al die jaren wel een beetje idee hebt welk logo werkt en welke niet en wat een goed logo nodig heeft.

      Dit logo springt er zeker uit en het geeft me energie :) Dat is goed.

    5. Y-graphic design zegt

      Ik was al voor u bezig het in een huisstijl te vertalen, kijken hoe dat uitpakt!

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465883 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Het was zo maar een hersenspinsel. Ik vind het er heel leuk uitzien maar minder goed leesbaar helaas. Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      Ja, minder goed leesbaar, maar zou je dat met kleur niet op kunnen lossen?

      Ik vind dit namelijk wel héél erg leuk!

    3. Y-graphic design zegt

      Bedankt! De laatste inzending is beter leesbaar. Mvg

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465851 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Een vrouwelijkere variant, ronder maar toch speels lettertype. Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      Heeej... ik was mijn hele uitgebreide comment nog aan het schrijven, en daarom dit nog niet gezien.

      Het spreekt me aan. Niet zo explosief als ik zoek, maar het spreekt me wel aan. Ik ga het laten bezinken, want dit is wel het speelse wat ik zoek. Ik vind het lettertype ook erg leuk en Athena is heel mooi!

      Dit vind ik zeker een hele mooie variant :)

    3. Y-graphic design zegt

      Bedankt! Ik krijg ineens nog een leuk idee! Mvg

    4. Buro ATHENA zegt :

      Dan ben ik héél benieuwd!

    5. Buro ATHENA zegt :

      Even een en ander laten bezinken. Ik vind de expressieve zeker heel leuk, maar vind je het een probleem om van deze ook nog een huisstijl te vertalen? Want ik merk dat ik deze steeds mooier begin te vinden :)

    6. Y-graphic design zegt

      Ga ik doen voor u! Mvg

    7. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465831 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Zoiets? Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      Wow, dat begint wel vorm aan te nemen! Je weet goed te verwerken wat ik denk :)

      Ik vind het uitgangspunt mooi. Laten we dat even houden. Maar is het mogelijk om het iets vrouwelijker te maken? Het lettertype is volgens mij gebaseerd op het oude grieks. Maar ik wil het wat ronder. En een vrouwelijkere Athena?
      Geïnspireerd door:
      http://www.panpipes.com/wicathena.gif
      http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2009/350/7/6/Pallas_Athena_by_raevenilonka.jpg

      Ik vind hoe je van haar armen het dwarsliggertje van de T hebt gecreëerd heel mooi!

    3. Y-graphic design zegt

      Ik ga mijn best doen! Bedankt

    4. Buro ATHENA zegt :

      Ik begin een beetje te twijfelen. Ik vind het principe erg mooi, maar het is niet... ik.

      Ik ben een wervelwind, enthousiast, spring-in-'t-veld, vrolijk. Dit voelt allemaal wat tam. Heel solide. Ik begin eerder aan een grieks restaurant te denken :o

      Als ik kijk naar jouw eigen logo drukt dat energie en passie uit. En kracht.

      Hoe zou je het zien zitten om dit idee even te parkeren en het om te gooien? Stel...

      Pallas Athena met het uitgangspunt van het eerste plaatje uit m'n vorige post. Wat minder agressief, een rustigere houding, maar wel die kracht. Op de manier zoals je het logo van Dunia's Hairfashion hebt gedaan (met contouren en niet helemaal uitgetekend). Ook met wapperend haar, dat maakt het vrouwelijk. In paarstinten.

      Haar limegroene mantel waait op en naar rechts in kleur vervagend en eindigt in vlekken (een beetje alsof het door de wind afgescheurd is, maar dan stylish) en in haar mantel staat buro en het begin van Athena, maar de scheuren van haar mantel vormen dan de laatste letters. Dat is wat moeilijk uit te leggen, maar misschien snap je wat ik bedoel. Eigenwijze letters, die van Doula Denise spreken me erg aan.

      En het mag vooral krachtig zijn! Die kleuruitspattingen zoals in jouw logo spreken me erg aan.

      Weer heel wat anders, maar misschien kun je hier ook mee uit de voeten.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465793 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Y-graphic design:

      Nu met zigzag lijntje in dezelfde stijl als de letters en het uiteinde van de speer. Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      De speer vind ik er niet heel sterk uitkomen. maar het maakt wel het logo wat spannender.

      Ik vind de zwierige letters wat afdoen aan de kracht. Ik zit te kijken in je werk hier op de site, maar dat zoekt erg lastig. Dus ben ik naar je site overgegaan ;) Ik zal het een en ander noemen wat me erg aanspreekt aan je stijl. Zoals ik in m'n intro al aangaf: ik ben grafisch een ramp. Vraag me wat ik met m'n bedrijf wil en ik kan het je tot op de letter vertellen, maar hoe dat terugkomt in de huisstijl.... Dus misschien heb je wat aan mijn feedback op je eerdere werk.

      Je spelerij met je huisstijl voor speeldokter vind ik intrigerend. Hoe de poppetjes in het logo terugkomen en later in de stethoscoop. Dat is wat ik bedoel met de logo-onderdelen die ik graag op andere punten terug zie komen!

      Ik zie dat je die creativiteit op meer punten laat zien: de kwast in de boom, de vinger met het poppetje erop.

      De letters van Doula Denise vind ik mooi, die stralen een bepaalde kracht uit en zijn (relatief) uniek!

      Het silhouet van Dunia's Hairfashion vind ik ook gaaf. Simpel, maar zo duidelijk.

      Je eigen logo is explosief, energiek!

      Misschien iets met het silhouet van Pallas Athena waarbij zij de T vormt en haar speer in haar linkerhand de poot van de H. Haar rechterarm het platliggende streepje van de A met haar hand die uitsteekt en daarop de uil?

      Of zeg ik nou iets heel geks?

    3. Y-graphic design zegt

      Haha nee hoor :-) Geef me even de tijd hiervoor ;-) Gr Yvonne

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 465784 voor Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp! wedstrijd Klacht indienen
    1. Y-graphic design zegt

      Bedankt voor uw beoordeling. Graag hoor ik feedback ter verbetering. Mvg

    2. Buro ATHENA zegt :

      Bedankt voor je ontwerp!

      Ik vind de uil er prachtig in verwerkt. Subtiel maar aanwezig. Ook het feit dat de letters niet dicht zijn maar een soort verfstreek vind ik leuk. Het maakt het anders.

      Maar ik mis het frisse, sprankelende, eigenwijze. En een stukje kracht.

      Ik zie graag meer van je, want ik houd ervan als ik ergens naar kijk en ik ontdek steeds nieuwe dingen!

    3. Y-graphic design zegt

      Ik ga er over nadenken! Als u zelf ideeën heeft hoor ik ze ook graag! Bedankt! Mvg

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network