Creatieveling gezocht met goed inlevingsgevoel om onze zeilschepen te voorzien van een mooi logo/huisstijl

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: VFC Zeilcharters
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 319.00
  • Datum start : 15-02-2016 14:10
  • Datum einde : 15-03-2016 13:27
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 62
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn in eerste instantie op zoek naar een nieuw logo voor ons zeilcharterbedrijf met daarop volgend een visitekaartje/briefpapier e.d..

We vinden het belangrijk dat het logo eigenlijk in een oogopslag de klant vertelt wat voor bedrijf erachter schuil gaat en wel zodanig dat de klant verleid of getriggerd wordt om zich verder in de mogelijkheden die we bieden te verdiepen.

Daarbij moet het logo mooi uitkomen op alle uitingen (website, visitekaartje, bedrijfskleding, vlag etc.)


Bedrijfsomschrijving:

VFC Zeilcharters heeft twee authentieke zeilklippers die vanuit de haven van Monnickendam dagtochten varen op het Ijsselmeer met gezelschappen van 20 - 100 personen. De schepen worden zowel voor particuliere of zakelijke groepen ingezet voor bedrijfsuitjes, teambuilding, verjaardagen, jubileum, trouwen aan boord etc.

Mensen mogen hierbij actief meehelpen met het hijsen van de zeilen en alle overige activiteiten aan dek. Dit is echter geen verpliching. Je kun ook lekker met een hapje en een drankje in de relaxmodus gaan.

De zeilschepen zijn meer dan honderd jaar oud, maar inmiddels wel voorzien van hedendaags comfort en sfeer.

Doelgroep:

Onze doelgroep is groot en zeer divers. De leeftijd van de beslissers voor een dergelijk zeiluitje ligt tussen de 20 en 80 jaar en deze kunnen dus zowel zakelijke als prive beweegredenen hebben om een zeilcharter te willen inzetten.

Wij opereren in een branche met veel concurrentie waarbij het zaak is om vanaf het eerste contact met potentiele klanten je in positieve zin te onderscheiden van de concurrenten. Zoveel mensen zoveel smaken, waarbij je het liefst iedereen wilt aanspreken om met jou in zee te gaan (in ons geval letterlijk!). Wij willen er echter voor waken dat we een te algemene uitstraling krijgen en daarmee juist de eigen identiteit verliezen waarmee je kunt onderscheiden.

De identiteit die we graag willen uitstralen is o.a.:
- persoonlijke benadering (denk aan snel en flexibel contact in de voorbereidingsfase, meedenken, adviseren)
- kwaliteit en duurzaamheid (tot in de puntjes verzorgde schepen, huisgemaakte goede en verse catering)
- We vinden daadwerkelijk leuk wat we doen. Dit plezier vertaalt zich in zeer hoge mate van gastvrijheid

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Allereerst verras ons! We staan in principe open voor alles, maar om toch wat houvast te geven:

- bekijk onze website www.vfczeilcharters.nl om een beeld te krijgen waar het logo bij moet passen.

- Kleurgebruik mag eventueel hoeft niet, maar wanneer wel dan graag subtiel en niet te fel. Logo moet in ieder geval ook in 1 kleur (vaak wit) kunnen worden afgebeeld op foto's en bedrijfskleding

- Onze bedrijfsnaam is VFC Zeilcharters (anno 2003), dit moet op de een of andere manier in/op/bij het logo terugkomen.Oprichtingsdatum niet verplicht

- Onze slogan is: 'Unieke events op de wind van vandaag'
Met deze zin willen we aangeven dat we mensen een unieke dag op het water laten beleven met een prachtig historisch zeilschip, maar wel anno nu, dus met alle comfort en veiligheid van nu.
Graag een logo met deze slogan en eentje zonder voor verschillend gebruik

- we zouden graag het fusiongevoel, traditioneel versus anno nu, vertaald zien in het logo. Strak mag, maar niet (te) abstract

- De nautische wereld heeft natuurlijk ruime romantiek en symboliek, maar wij zijn minder gecharmeerd van de gebruikelijke ankers, stuurwielen, schepen e.d. in het logo. Waar we wel aan dachten is - gezien de slogan - een subtiele windroos, maar is geen verplichting.

Succes!


Social Network