De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp.
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: bauman82
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 375.00
- Datum start : 01-08-2011 10:08
- Datum einde : 15-08-2011 10:40
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,PDF
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 37
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Hoe moet het bedrijf overkomen?
Vooral het onderscheidende vermogen, de mix, moet duidelijk naar voren komen.
Natuurlijk dient de cultuur ook te passen in de huisstijl.
Bedrijfsomschrijving:
De Juridische hulppost heeft als missie verandering te brengen in de service en dienstverlening van veel bedrijven en multinationals, dat klanten weer meer worden behandeld als mens.
De visie is om zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van de vele rechten die ze hebben en consumenten bewegen om daadwerkelijk op te komen voor hun rechten.
De cultuur van het bedrijf is als volgt te omschrijven:
-Idealistisch. Naast het winstoogmerk is het maatschappelijke doel net zo belangrijk.
-Eerlijk. Eerlijk over mogelijke uitkomsten en geen onnodige vervolghulp. Brengt niet meer uren in rekening dan nodig.
-Duidelijk. Duidelijk en helder advies, waarin juridische begrippen worden uitgelegd. Ook over de prijs is duidelijkheid door een maximum prijs aan te geven.
-Betrouwbaar. Geheimhouding van gegevens van de klant.
-Persoonlijk. Klant staat centraal en is degene die zelf uiteindelijk de beslissingen maakt. De tijd wordt genomen die iemand nodig heeft. Vanaf begin (advies) tot aan het eind (geschillencommissie of kantonrechter) bijgestaan door dezelfde jurist.
-Gelijkwaardig. Alle klanten verdienen evenveel aandacht en tijd van de jurist, of het nu om een grote of kleine opdracht gaat. Daarnaast heeft iedereen recht op recht en hanteert het bedrijf een lage prijs ten opzichte van andere juridische dienstverleners zodat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van de juridische hulp.
-Toegankelijk. Geen duur kantoor met mannen of vrouwen strak in het pak, maar een spreekuur in een buurtcentrum gehouden door een jurist in semi-professionele kleding.
-Vasthoudend. Laat zich niet imponeren door een bedrijf en zal doorgaan met de juridische strijd tot aan de kantonrechter of geschillencommissie indien nodig.
-Professioneel. In alle gevallen staat een jurist de klant bij. Ook al het materiaal dat het bedrijf verstrekt is niet alleen inhoudelijk professioneel maar ziet er ook professioneel uit.
-Daadkrachtig. Verricht het nodige werk om de zaak grondig uit te zoeken om vervolgens tot actie over te gaan.
Het onderscheidende vermogen:
Mix van enerzijds wat non-profit organisaties doen, als het juridisch loket en rechtswinkels, namelijk het voorlichten en geven van gratis juridisch advies en anderzijds wat advocaten en juristen doen, het uitvoeren van juridische acties tegen een bepaald uurtarief.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van deze non-profitorganisaties is dat ik ook gelijk juridische acties kan ondernemen voor de klant tot aan een geschil bij de kantonrechter of bij de geschillencommissie aan toe. Dezelfde jurist staat de klant bij vanaf het begin tot aan het einde.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van advocaten en juristen is dat het toegankelijker is door onder andere het gratis advies en de lage kosten voor de vervolghulp. Daarnaast heeft het bedrijf een maatschappelijk doel voor ogen en niet alleen een winstoogmerk.
Voor meer informatie zie in de bijlage het concept voor de foldertekst.
Doelgroep:
Particulieren die een juridisch probleem hebben met een bedrijf/instantie.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Het logo en de huisstijl dient het volgende te zijn:
- opvallend
- krachtig
- strak
- simpel
- bestaan uit 2 kleuren, een mooie kleurencombinatie spreekt mij altijd aan.
En dient het volgende niet te zijn:
- chic
- sierlijk
- goedkoop uitziend
De folder is een dubbelgevouwen A4 en heeft dus 4 bedrukte zijdes. De voorkant moet de aandacht wekken en mensen kunnen zichzelf herkennen daarin. Het idee is daarom om 2 of 3 juridische problemen tot uitdrukking te brengen. Ik heb zelf een aantal voorbeelden bedacht voor deze juridische problemen, zie tekst folder. Als je zelf betere voorbeelden hebt dan mag dat ook. Zelf zit ik te denken aan foto's of tekeningen die bij de problemen passen. Het ontwerp van de voorkant dient ook als poster te kunnen dienen, alleen de contactgegevens moeten er dan nog bij.
Binnenin de folder komt informatie te staan over De Juridische Hulppost en op de achterkant de contactgegevens. Indeling mag zelf verder naar creatief inzicht worden gemaakt.
Identity Factory
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Sneller dan verwacht maar hier mijn andere idee. Hier staat de klant centraal als zijn 'u'. De nadruk op 'u als klant'.
Wat vindt je ervan? Heb bewust geen symbool verder gebruikt omdat ik begrijp dat je daar niet van houdt. De kleur roze/paars is wat gewaagd en is even proberen :)
Groeten,
Rik -
bauman82 zegt :
Beste Rik,
Dit logo spreekt mij tot nu toe het meeste aan. Leuk bedacht van die U. Ook de kleuren zijn opvallend en stralen iets positiefs uit. Zijn dit ook kleuren die mooi gedrukt kunnen worden? Over het zinnetje wat je eronder heb gezet moet ik nog even nadenken. Ik ben erg benieuwd naar de rest van de huisstijl. Wil je met dit logo een visitekaartje en briefpapier ontwerpen? Alvast bedankt.
groeten,
Laura -
Identity Factory zegt
Dag Laura,
Leuk! Altijd spannend zo'n voorstel presenteren :) Het drukken van deze kleuren is geen probleem. Alle gebruikte kleuren zijn PMS kleuren waarmee de drukker ook werkt. Wel kan er iets verschil in zitten t.o.v. het scherm omdat het scherm de kleuren in RGB opbouwt. En papier is van zichzelf natuurlijk wat matter dus de kleuren zullen ook iets matter uitkomen op papier. Daar kun je niets tegen doen mits je op glossy laat printen alleen kun je dan zelf je facturen niet meer inprinten (haha). Dus of het mooi gedrukt gaat worden? Ja.
Mocht je twijfelen vraag dan bij de drukker of je de kleuren a.d.h.v. een PMS waaier even mag beoordelen. Desnoods kan de drukker er nog een kleine wijziging aan geven. En anders kunt u bij mij terecht zodat ik het digitaal aanpas.
Zal vandaag met uw huisstijl voorstel aan de slag gaan.
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
... en hier de binnenzijde...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Hierbij mijn idee voor de 3-luik folder. Afmeting dus wel A4 (liggend) en vervolgens 3x gevouwen naar 99x210mm (brxh).
Als je toch liever de A4 naar A5 folder wilt kan dat alsnog.
Ook qua beeldmateriaal is er ontzettend veel keuze. Mocht u de beelden nog niet goed vinden kan ik u ook verwijzen naar www.shutterstock.com, daar staan mooie professionele foto's van fotografen e.d. Ook eigen foto's zijn welkom!
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
en hier de binnenzijde
-
bauman82 zegt :
Beste Rik,
ik vind de witte binnenkant zoals je dat eerst had mooier.
gr. Laura -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Hier een wijziging in de opzet inclusief voorzijde. Binnenzijde folder volgt en een andere opzet voor de voorzijde is ook onderweg.
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Hierbij een opzet voor de A4 folder. Uitgaande van een A3 vel welke gevouwen wordt naar A4 dus bestaande uit 4 pagina's A4. Folder dubbelzijdig full-colour bedrukt en v.z.v. de tekst die u aanleverde.
De sfeerfoto's heb ik van Shutterstock en kunnen eventueel tegen een kleine meerprijs aangeschaft worden.
Sowieso ben ik erg benieuwd of u zo een goed beeld hebt gekregen van de folder.
Mvg,
Rik -
bauman82 zegt :
Beste Rik,
Ik vind de basis van de folder mooi. Zelf zit ik wel te denken aan een andere voorkant. Iets wat past bij een van de juridische casussen die ik als voorbeeld heb gegeven, bijvoorbeeld een mobiele telefoon, lelijke schoenen, iemand achter de computer, een callcenter, etc., met daarin, daaronder of daarboven de casus beschreven, zodat mensen zich kunnen herkennen in de situatie. Als de tekst van een casus te lang is dan mag je hem inkorten. Je mag er ook zelf een bedenken. Creativiteit is gewenst hier. De achterkant mag wel iets levendiger. De contactgegevens mogen er wat mij betreft iig groter en duidelijker op. Ik zal zelf nog even kritisch naar de tekst kijken en een goede afsluiting van de folder bedenken. Misschien kan jij in de tussentijd een voorkant ontwerpen?
Vriendelijke groet,
Laura -
Identity Factory zegt
Dag Laura,
Ik begrijp hem helemaal en ik ga er mee aan de slag!
Mvg,
Rik -
bauman82 zegt :
Ik lees nu trouwens dat je uit bent gegaan van A3 omgevouwen naar A4, maar dan wordt het een erg grote folder. Ik zit zelf te denken aan A4, 1x doormidden gevouwen.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Identity Factory zegt
beste Laura,
Zo te zien heb ik het probleem verholpen van de kleurweergave op Brandsupply. Bij deze dus de aanpassingen doorgevoerd.
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Vergat ik net te vermelden, het rondje op de u is een abstracte afbeelding van een persoon.
Grts,
Rik -
Identity Factory zegt
Beste opdrachtgever,
De kleuren in de presentatie van de huisstijl worden door Brandsupply niet goed weergegeven.
Bij deze even een link waar het voorstel wel goed te zien is.
http://imageshack.us/photo/my-images/26/dejuridischehulppostpre.jpg/
De kleuren uit het logo zijn realistischer dan in het huisstijlvoorstel. Komt puur door het omzetten van origineel naar een jpeg afbeelding.
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Hierbij alvast de variant met de gevraagde kleuren. Ook het beeldmerk wat kleiner gemaakt welke ik persoonlijk mooier vindt dan die eronder waar het beeldmerk wat 'lichter' is gemaakt.
Er komt nog een andere inzending maar daar ben ik nog even mee bezig.
Mvg,
Rik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste Laura,
Na het lezen van uw reactie kwam direct het volgende in me op: het uitbeelden van redelijk abstracte dossiermappen. Door de kleur blauw als onderscheidende kleur te gebruik t.o.v. de groene dossiermappen krijg je het volgende:
'weer meer worden behandeld als mens'
'Duidelijk en helder advies'
'Klant staat centraal'
'Alle klanten verdienen evenveel aandacht '
'In alle gevallen staat een jurist de klant bij'
'onderscheidende vermogen'
Dit soort elementen zie ik terug in het nieuwe beeldmerk.
Hoor graag wat u er van vindt en mocht ik nog een idee hebben presenteer ik deze ook.
Mvg,
Rik | identity factory -
bauman82 zegt :
Beste Rik,
ik vind het idee van de dossiermappen leuk! Ook komt in het logo duidelijk een zakelijk professioneel gedeelte naar voren door de kleur blauw en het groene komt idealistisch/menselijk over. Alleen zelf zit ik toch te denken aan een andere kleurencombinatie, omdat ik bij deze kleur groen gelijk ook aan het milieu moet denken, Zelf vind ik de kleurencombi die byGaby eerder heeft gebruikt mooi. Een blauwgroene kleur en een grijze kleur. Waarbij het blauwgroene voor het menselijke staat en het grijs voor het professionele. Als je zelf nog een betere kleurencombi weet dan mag dat natuurlijk ook. Het beeldmerk vind ik leuk bedacht, alleen mag wel iets subtieler overkomen. Ik weet niet hoe het lijkt als het wat waziger/minder duidelijk is dan de letters? Dossiermappen roept bij mij wel iets zakelijks op, misschien is het leuk als er nog iets menselijks terug kan komen in de letters behalve de kleur? Ik ben benieuwd of je hier iets mee kan.
Vriendelijke groet,
Laura -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Identity Factory:
Beste opdrachtgever,
Bij deze mijn inzending conform uw briefing. Mocht deze naar wens kan ik de rest van uw inzending presenteren.
Graag verneem ik van u.
Mvg,
Rik -
bauman82 zegt :
Bedankt voor de inzending. Ik mis alleen iets unieks. Achter ieder logo hoort ook een verhaal. Daarom heb ik de wedstrijd gewijzigd met meer informatie over o.a. mijn missie en visie. De info moet alleen nog door de site worden goedgekeurd
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-