Beste Laura,
Sneller dan verwacht maar hier mijn andere idee. Hier staat de klant centraal als zijn \'u\'. De nadruk op \'u als klant\'.
Wat vindt je ervan? Heb bewust geen symbool verder gebruikt omdat ik begrijp dat je daar niet van houdt. De kleur roze/paars is wat gewaagd en is even proberen :)
Groeten,
Rik
De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp.
- Wedstrijd van: bauman82
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 01-08-2011
Datum einde: 15-08-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Rik,
Dit logo spreekt mij tot nu toe het meeste aan. Leuk bedacht van die U. Ook de kleuren zijn opvallend en stralen iets positiefs uit. Zijn dit ook kleuren die mooi gedrukt kunnen worden? Over het zinnetje wat je eronder heb gezet moet ik nog even nadenken. Ik ben erg benieuwd naar de rest van de huisstijl. Wil je met dit logo een visitekaartje en briefpapier ontwerpen? Alvast bedankt.
groeten,
Laura
Dag Laura,
Leuk! Altijd spannend zo\'n voorstel presenteren :) Het drukken van deze kleuren is geen probleem. Alle gebruikte kleuren zijn PMS kleuren waarmee de drukker ook werkt. Wel kan er iets verschil in zitten t.o.v. het scherm omdat het scherm de kleuren in RGB opbouwt. En papier is van zichzelf natuurlijk wat matter dus de kleuren zullen ook iets matter uitkomen op papier. Daar kun je niets tegen doen mits je op glossy laat printen alleen kun je dan zelf je facturen niet meer inprinten (haha). Dus of het mooi gedrukt gaat worden? Ja.
Mocht je twijfelen vraag dan bij de drukker of je de kleuren a.d.h.v. een PMS waaier even mag beoordelen. Desnoods kan de drukker er nog een kleine wijziging aan geven. En anders kunt u bij mij terecht zodat ik het digitaal aanpas.
Zal vandaag met uw huisstijl voorstel aan de slag gaan.
Mvg,
Rik

... en hier de binnenzijde...

Beste Laura,
Hierbij mijn idee voor de 3-luik folder. Afmeting dus wel A4 (liggend) en vervolgens 3x gevouwen naar 99x210mm (brxh).
Als je toch liever de A4 naar A5 folder wilt kan dat alsnog.
Ook qua beeldmateriaal is er ontzettend veel keuze. Mocht u de beelden nog niet goed vinden kan ik u ook verwijzen naar www.shutterstock.com, daar staan mooie professionele foto\'s van fotografen e.d. Ook eigen foto\'s zijn welkom!
Mvg,
Rik

en hier de binnenzijde
Beste Rik,
ik vind de witte binnenkant zoals je dat eerst had mooier.
gr. Laura

Beste Laura,
Hier een wijziging in de opzet inclusief voorzijde. Binnenzijde folder volgt en een andere opzet voor de voorzijde is ook onderweg.
Mvg,
Rik

Beste Laura,
Hierbij een opzet voor de A4 folder. Uitgaande van een A3 vel welke gevouwen wordt naar A4 dus bestaande uit 4 pagina\'s A4. Folder dubbelzijdig full-colour bedrukt en v.z.v. de tekst die u aanleverde.
De sfeerfoto\'s heb ik van Shutterstock en kunnen eventueel tegen een kleine meerprijs aangeschaft worden.
Sowieso ben ik erg benieuwd of u zo een goed beeld hebt gekregen van de folder.
Mvg,
Rik
Beste Rik,
Ik vind de basis van de folder mooi. Zelf zit ik wel te denken aan een andere voorkant. Iets wat past bij een van de juridische casussen die ik als voorbeeld heb gegeven, bijvoorbeeld een mobiele telefoon, lelijke schoenen, iemand achter de computer, een callcenter, etc., met daarin, daaronder of daarboven de casus beschreven, zodat mensen zich kunnen herkennen in de situatie. Als de tekst van een casus te lang is dan mag je hem inkorten. Je mag er ook zelf een bedenken. Creativiteit is gewenst hier. De achterkant mag wel iets levendiger. De contactgegevens mogen er wat mij betreft iig groter en duidelijker op. Ik zal zelf nog even kritisch naar de tekst kijken en een goede afsluiting van de folder bedenken. Misschien kan jij in de tussentijd een voorkant ontwerpen?
Vriendelijke groet,
Laura
Dag Laura,
Ik begrijp hem helemaal en ik ga er mee aan de slag!
Mvg,
Rik
Ik lees nu trouwens dat je uit bent gegaan van A3 omgevouwen naar A4, maar dan wordt het een erg grote folder. Ik zit zelf te denken aan A4, 1x doormidden gevouwen.

Geen commentaar
beste Laura,
Zo te zien heb ik het probleem verholpen van de kleurweergave op Brandsupply. Bij deze dus de aanpassingen doorgevoerd.
Mvg,
Rik

Vergat ik net te vermelden, het rondje op de u is een abstracte afbeelding van een persoon.
Grts,
Rik
Beste opdrachtgever,
De kleuren in de presentatie van de huisstijl worden door Brandsupply niet goed weergegeven.
Bij deze even een link waar het voorstel wel goed te zien is.
http://imageshack.us/photo/my-images/26/dejuridischehulppostpre.jpg/
De kleuren uit het logo zijn realistischer dan in het huisstijlvoorstel. Komt puur door het omzetten van origineel naar een jpeg afbeelding.
Mvg,
Rik

Beste Laura,
Hierbij alvast de variant met de gevraagde kleuren. Ook het beeldmerk wat kleiner gemaakt welke ik persoonlijk mooier vindt dan die eronder waar het beeldmerk wat \'lichter\' is gemaakt.
Er komt nog een andere inzending maar daar ben ik nog even mee bezig.
Mvg,
Rik

Beste Laura,
Na het lezen van uw reactie kwam direct het volgende in me op: het uitbeelden van redelijk abstracte dossiermappen. Door de kleur blauw als onderscheidende kleur te gebruik t.o.v. de groene dossiermappen krijg je het volgende:
\'weer meer worden behandeld als mens\'
\'Duidelijk en helder advies\'
\'Klant staat centraal\'
\'Alle klanten verdienen evenveel aandacht \'
\'In alle gevallen staat een jurist de klant bij\'
\'onderscheidende vermogen\'
Dit soort elementen zie ik terug in het nieuwe beeldmerk.
Hoor graag wat u er van vindt en mocht ik nog een idee hebben presenteer ik deze ook.
Mvg,
Rik | identity factory
Beste Rik,
ik vind het idee van de dossiermappen leuk! Ook komt in het logo duidelijk een zakelijk professioneel gedeelte naar voren door de kleur blauw en het groene komt idealistisch/menselijk over. Alleen zelf zit ik toch te denken aan een andere kleurencombinatie, omdat ik bij deze kleur groen gelijk ook aan het milieu moet denken, Zelf vind ik de kleurencombi die byGaby eerder heeft gebruikt mooi. Een blauwgroene kleur en een grijze kleur. Waarbij het blauwgroene voor het menselijke staat en het grijs voor het professionele. Als je zelf nog een betere kleurencombi weet dan mag dat natuurlijk ook. Het beeldmerk vind ik leuk bedacht, alleen mag wel iets subtieler overkomen. Ik weet niet hoe het lijkt als het wat waziger/minder duidelijk is dan de letters? Dossiermappen roept bij mij wel iets zakelijks op, misschien is het leuk als er nog iets menselijks terug kan komen in de letters behalve de kleur? Ik ben benieuwd of je hier iets mee kan.
Vriendelijke groet,
Laura

Geen commentaar

Beste opdrachtgever,
Bij deze mijn inzending conform uw briefing. Mocht deze naar wens kan ik de rest van uw inzending presenteren.
Graag verneem ik van u.
Mvg,
Rik
Bedankt voor de inzending. Ik mis alleen iets unieks. Achter ieder logo hoort ook een verhaal. Daarom heb ik de wedstrijd gewijzigd met meer informatie over o.a. mijn missie en visie. De info moet alleen nog door de site worden goedgekeurd