Hoi Ursula,
Was mijn ontwerp niet naar je zin.
Heb aardig wat moeite gedaan om je het gewenste resultaat te geven,en dan beslis je voortijdig om een winnaar aan te wijzen (met alle respect),maar ik snap t even niet.
Groet, Joost
FOUR SURE Marketingsupport: wie maakt het mooiste logo + huisstijl? Succes verzekerd!
- Wedstrijd van: Ursula
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 27-09-2012
Datum einde: 11-10-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Goedemorgen Joost,
Dank dat je nog een nieuw ontwerp hebt gemaakt. Het is duidelijk dat je er voor wilt gaan. Strak concept. Spreekt me zeker aan. Graag wilde ik inderdaad slagen gaan maken, omdat bijvoorbeeld de vormgeving van de website die ik nu in de steigers aan het zetten ben hier ook aan is gerelateerd. Ik begrijp echter dat regels regels zijn en de wedstrijd loopt nog tot 11/10. Ik kan dit dus toch niet voortijdig beëindigen.
Dat zal ik de andere designer ook laten weten.
Groet,
Ursula
Kijk nog eens goed.

Hallo Ursula,
Hierbij nog een drietal versies in pink. Heb toch ook de 4 punten aangehouden als een soort herkenbaar teken in het logo. Ben weer benieuwd.
Groet, Joost
Hoi Joost,
Punt (!) is inderdaad wat een herkenbaar kenmerk wordt van het logo. Ik laat het nog even op me inwerken. Meerdere varianten spreken me nu aan. Strak met een herkenbaar kenmerk. Bloem of punt. Ik weet het nog niet...
Groet,
Ursula
Ik hoor t ter zijner tijd wel :).

Hoi Ursula,
Hier iets totaal anders,altans de kleuren en de letters heb ik verticaal wat 'gesqeezed' om de O mooi rond te krijgen teneinde de 4 bolletjes/munten er mooi in te passen.
Misschien vind je het wat.
Ben benieuwd. :)
Groet Joost
Hoi Joost,
Dat geeft meteen een heel ander beeld.
Toch zie ik meteen dat zoveel groen het niet voor me is. Ander idee: Als je nu achter FOUR SURE een punt zet (a la Kees op prachtcommunicatie.nl) en het woord marketingsupport strak uitlijnt links en rechts met FOUR SURE met punt. Ik neig toch wel weer naar het grijze met roze van het voorgaande ontwerp. Zwart met roze maakt het misschien nog krachtiger. En soms denk ik zelfs aan een combi van roze, groen en blauw met zwart. Dat maakt het wel bont en duurder in drukwerk. Wel fris. Dat spreekt mij waarschijnlijk ook zo aan in het logo van Brandsupply. De punt mag dus iets subtieler en dit logo is te 'groen'. De richting waar ik nu in denk heeft ook meer de gewenste rechthoekige logovorm.
We komen steeds meer in de richting!
Groet,
Ursula
P.S. Ik keek nog eens naar het Agilexs.nl logo. Dat is roze met zwart en heeft een punt + bloem! Dat verklaart waarom ik het een mooi logo vind.

Hoi Ursula,
Heb toch maar alvast weer een idee uitgewerkt.
Groet, Joost
Hoi Joost,
Dit gaat helemaal de goede kant op!
Ik begrijp dat je niet de rechtstreekse linkjes vond... Ik doelde op Quintense, Anske Plante, Kees en Eerland & Van Vliet. Dit logo is mooi. De vorm vind ik iets te vierkant. Dit concept maar dan in rechthoekige vorm en misschien toch ook nog eens in het felgroen...
Wat leuk dat je zo enthousiast bezig bent!
Groet,
Ursula

Hoi Ursula,
Hierbij een voorstel hoe een huisstijl er uit zou kunnen zien met een aangepast eerste logo. Ik zal ook eens nadenken over een logo zonder'bloem'.Of had je daar zelf al een idee over?
groet, Joost
Hoi Joost,
Dank dat je alle huisstijlelementen al hebt uitgewerkt. Ik denk dat ik de bloem toch los wil laten. Het concept mag in zijn geheel wat strakker. Ik merk dat ik ook zwak voor 'punten'heb. Zo vind ik het logo van brandsupply zelf leuk. Maar is druktechnisch natuurlijk kostbaar door al die kleurtjes. Wel heel fris.
Ter inspiratie heb ik nog een aantal linkjes ingevoegd van stijlen die mij aanspreken.
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
Groet,
Ursula
Hoi Ursula,
Oke,laten we de bloem los. Maar de vier links die je vermeld komen allen bij Pracht uit. Zou je iets specifieker kunnen zijn over welke voorbeelden je aanspreken. Dank je.
groet, Joost

Hoi Ursula,
Fijn om te zien dat t aanspreekt.
Hierbij de versie in pink.
Hoop dat't weer een stukje dichterbij komt.
met groet weer, Joost
Hoi Joost,
Ja Pink blijft toch wel de kleur.
Nu ik de logo's weer zie, neig ik meer naar de eerste die je hebt gemaakt. Die is het meest fris. De bloem is overigens geen vereiste. Is natuurlijk wel leuk om uit te werken in de huisstijl.Nadeel van het eerste logo is dat het een 'hoog' logo is. Kan op sommige middelen lastig zijn...
Groet,
Ursula

Hoi Ursula,
Ook dank voor je snelle reactie.Daar kan ik wat mee.Ook leuk dat je de lemiscaten zag.Als je goed kijkt is het er trouwens maar 1.(maar dat terzijde).Hier heb ik nog een andere versie,in groen,met een totaal andere presentatie.
Hoop dat dit ook aanspreekt.
met groet, Joost
Hoi Joost,
Je bent voortvarend aan de slag gegaan! Grappig om te zien hoe een zelfde concept in een andere kleurstelling en aanpassing van de bloem naar een 'Lotusbloem' toch heel anders overkomt.
Deze variant is zakelijker. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet met de roze kleur. Ik vind het doorschijnende beeldmerk erg leuk. Is dat eventueel op het witte vlak wat nadrukkelijker te maken. Ook door met kleuren te spelen. Misschien rood met roze? Het is een suggestie. Jij bent de creatieve!
Groet,
Ursula

Hallo Ursula,
Hierbij stuur ik je mijn eerste idee/logo.
'de bloem'heeft four blaadjes.
Heb nu even voor pink gekozen, maar dan kan zomaar veranderen.
Hoop dat t je aanspreekt.
met groet, Joost
Hallo Joost,
Leuk dat je zo snel aan de slag bent gegaan!
Je hebt de briefing strak opgevolgd.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als pink groen wordt.
De tekst succes verzekerd! is eigenlijk toch 'too much'als ik het nu zie.
In de bloen zie ik ook twee maal het 'infinity' symbool of de lemniscaat. Dat is een mooie symbolische betekenis. En inderdaad de bloem heeft zo 4 blaadjes. Eerste indruk is goed!
Ben natuurlijk benieuwd wat er nog volgt...
Groet,
Ursula
Hoi Joost,
Hoe zou het zijn als de bloem achter de woorden Four Sure Marketingsupport wordt geplaatst? Dat zou met deze bloem met 4 bladen kunnen of met de bloem die je in het 2e ontwerp hebt gebruikt.
Ik vind dit logo nog steeds erg mooi. Het is denk ik alleen te hoog. De bloem is wel goed uit te werken als huisstijlelement.
Groet,
Ursula