FOUR SURE Marketingsupport: wie maakt het mooiste logo + huisstijl? Succes verzekerd!
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: Ursula
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 249.00
- Datum start : 27-09-2012 12:36
- Datum einde : 11-10-2012 12:30
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 31
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
marketingsupport
Wie maakt voor mijn bedrijf in oprichting het logo + huisstijl dat ervoor zorgt dat mijn succes is verzekerd? De huisstijl gebruik in eerste instantie voor de website, briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.
De bedrijfsnaam is FOUR SURE Marketingsupport.
Het woord Marketingsupport is duidelijk een ondertitel.
Het zou leuk zijn als de letters UR S in het woordmerk in een felle kleur zijn. Dat zijn namelijk de eerste 3 letters van mijn voornaam.
Ih hou van felle, sprankelende kleuren.
Het moet fris, vernieuwend en eigentijds zijn en een krachtig, positief gevoel geven.
Misschien zou naast het woordmerk nog een soort 'button' als beeldmerk kunnen worden gemaakt, met daarin een sprankelend symbool met de tekst: succes verzekerd!
Bedrijfsomschrijving:
Four Sure Marketingsupport verzorgt E-nieuwsbrieven voor het financiële intermediair. Met deze periodieke E-nieuwsbrieven krijgen klanten en prospects van het intermediair de gewenste merkbeleving en houden ze die warme merkbeleving. Klanten worden ontzorgd en geserviced en attent gemaakt op producten of diensten als cross- en up-sell instrument. Deze E-nieuwsbrieven ondersteunen de zorgplicht van het intermediair en bovendien werken deze periodieke nieuwsbrieven als stille verleider waardoor het intermediair zijn bedrijfsresultaat vergroot.
Doelgroep:
Het financieel intermediair. Dat willen zeggen assurantietussenpersonen, hypotheek-, pensioen- en vermogensadviseurs. Kantoorgrootte 1-5 medewerkers.
Deze markt staat erg onder druk, i.v.m. afschaffing van de doorlopende provisie per januari 2013. Daarnaast heeft de branche een forse imagoschade opgelopen, doordat er niet transparant werd gewerkt en door de woekerpolisaffaire. Intermediairs moeten een factuur voor hun dienstverlening aan de klant gaan sturen en worden dus niet meer rechtstreeks door de maatschappij vanuit de provisie betaalt. Dat betekent dat er druk op deze markt staat en dat er op een andere wijze geld moet worden verdiend. Klantcontact is belangrijk. Intermediairs zijn zelf niet onderlegd in Marketing. Dus daar is de dienstverlening van Four Sure Marketing Support op afgestemd.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Strak, Fris, Krachtig, Veelbelovend.
Knalroze, Oranje, Grijs, Frisgroen.
Designs die mij aanspreken:
BIENINNOVATION.NL
AGILEXS.COM
DAVIDMULDER.NL (behalve de kleuren, te somber)
LOUISETUIJT.NL -> de frisse bloem!
JH Visual
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Was mijn ontwerp niet naar je zin.
Heb aardig wat moeite gedaan om je het gewenste resultaat te geven,en dan beslis je voortijdig om een winnaar aan te wijzen (met alle respect),maar ik snap t even niet.
Groet, Joost -
Ursula zegt :
Goedemorgen Joost,
Dank dat je nog een nieuw ontwerp hebt gemaakt. Het is duidelijk dat je er voor wilt gaan. Strak concept. Spreekt me zeker aan. Graag wilde ik inderdaad slagen gaan maken, omdat bijvoorbeeld de vormgeving van de website die ik nu in de steigers aan het zetten ben hier ook aan is gerelateerd. Ik begrijp echter dat regels regels zijn en de wedstrijd loopt nog tot 11/10. Ik kan dit dus toch niet voortijdig beëindigen.
Dat zal ik de andere designer ook laten weten.
Groet,
Ursula -
JH Visual zegt
Kijk nog eens goed.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hallo Ursula,
Hierbij nog een drietal versies in pink. Heb toch ook de 4 punten aangehouden als een soort herkenbaar teken in het logo. Ben weer benieuwd.
Groet, Joost -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Punt (!) is inderdaad wat een herkenbaar kenmerk wordt van het logo. Ik laat het nog even op me inwerken. Meerdere varianten spreken me nu aan. Strak met een herkenbaar kenmerk. Bloem of punt. Ik weet het nog niet...
Groet,
Ursula -
JH Visual zegt
Ik hoor t ter zijner tijd wel :).
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Hier iets totaal anders,altans de kleuren en de letters heb ik verticaal wat 'gesqeezed' om de O mooi rond te krijgen teneinde de 4 bolletjes/munten er mooi in te passen.
Misschien vind je het wat.
Ben benieuwd. :)
Groet Joost -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Dat geeft meteen een heel ander beeld.
Toch zie ik meteen dat zoveel groen het niet voor me is. Ander idee: Als je nu achter FOUR SURE een punt zet (a la Kees op prachtcommunicatie.nl) en het woord marketingsupport strak uitlijnt links en rechts met FOUR SURE met punt. Ik neig toch wel weer naar het grijze met roze van het voorgaande ontwerp. Zwart met roze maakt het misschien nog krachtiger. En soms denk ik zelfs aan een combi van roze, groen en blauw met zwart. Dat maakt het wel bont en duurder in drukwerk. Wel fris. Dat spreekt mij waarschijnlijk ook zo aan in het logo van Brandsupply. De punt mag dus iets subtieler en dit logo is te 'groen'. De richting waar ik nu in denk heeft ook meer de gewenste rechthoekige logovorm.
We komen steeds meer in de richting!
Groet,
Ursula
P.S. Ik keek nog eens naar het Agilexs.nl logo. Dat is roze met zwart en heeft een punt + bloem! Dat verklaart waarom ik het een mooi logo vind. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Heb toch maar alvast weer een idee uitgewerkt.
Groet, Joost
-
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Dit gaat helemaal de goede kant op!
Ik begrijp dat je niet de rechtstreekse linkjes vond... Ik doelde op Quintense, Anske Plante, Kees en Eerland & Van Vliet. Dit logo is mooi. De vorm vind ik iets te vierkant. Dit concept maar dan in rechthoekige vorm en misschien toch ook nog eens in het felgroen...
Wat leuk dat je zo enthousiast bezig bent!
Groet,
Ursula -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Hierbij een voorstel hoe een huisstijl er uit zou kunnen zien met een aangepast eerste logo. Ik zal ook eens nadenken over een logo zonder'bloem'.Of had je daar zelf al een idee over?
groet, Joost -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Dank dat je alle huisstijlelementen al hebt uitgewerkt. Ik denk dat ik de bloem toch los wil laten. Het concept mag in zijn geheel wat strakker. Ik merk dat ik ook zwak voor 'punten'heb. Zo vind ik het logo van brandsupply zelf leuk. Maar is druktechnisch natuurlijk kostbaar door al die kleurtjes. Wel heel fris.
Ter inspiratie heb ik nog een aantal linkjes ingevoegd van stijlen die mij aanspreken.
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
http://www.prachtcommunicatie.nl/Cases-en-klanten.html
Groet,
Ursula -
JH Visual zegt
Hoi Ursula,
Oke,laten we de bloem los. Maar de vier links die je vermeld komen allen bij Pracht uit. Zou je iets specifieker kunnen zijn over welke voorbeelden je aanspreken. Dank je.
groet, Joost -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Fijn om te zien dat t aanspreekt.
Hierbij de versie in pink.
Hoop dat't weer een stukje dichterbij komt.
met groet weer, Joost -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Ja Pink blijft toch wel de kleur.
Nu ik de logo's weer zie, neig ik meer naar de eerste die je hebt gemaakt. Die is het meest fris. De bloem is overigens geen vereiste. Is natuurlijk wel leuk om uit te werken in de huisstijl.Nadeel van het eerste logo is dat het een 'hoog' logo is. Kan op sommige middelen lastig zijn...
Groet,
Ursula -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hoi Ursula,
Ook dank voor je snelle reactie.Daar kan ik wat mee.Ook leuk dat je de lemiscaten zag.Als je goed kijkt is het er trouwens maar 1.(maar dat terzijde).Hier heb ik nog een andere versie,in groen,met een totaal andere presentatie.
Hoop dat dit ook aanspreekt.
met groet, Joost -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Je bent voortvarend aan de slag gegaan! Grappig om te zien hoe een zelfde concept in een andere kleurstelling en aanpassing van de bloem naar een 'Lotusbloem' toch heel anders overkomt.
Deze variant is zakelijker. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet met de roze kleur. Ik vind het doorschijnende beeldmerk erg leuk. Is dat eventueel op het witte vlak wat nadrukkelijker te maken. Ook door met kleuren te spelen. Misschien rood met roze? Het is een suggestie. Jij bent de creatieve!
Groet,
Ursula -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer JH Visual:
Hallo Ursula,
Hierbij stuur ik je mijn eerste idee/logo.
'de bloem'heeft four blaadjes.
Heb nu even voor pink gekozen, maar dan kan zomaar veranderen.
Hoop dat t je aanspreekt.
met groet, Joost -
Ursula zegt :
Hallo Joost,
Leuk dat je zo snel aan de slag bent gegaan!
Je hebt de briefing strak opgevolgd.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als pink groen wordt.
De tekst succes verzekerd! is eigenlijk toch 'too much'als ik het nu zie.
In de bloen zie ik ook twee maal het 'infinity' symbool of de lemniscaat. Dat is een mooie symbolische betekenis. En inderdaad de bloem heeft zo 4 blaadjes. Eerste indruk is goed!
Ben natuurlijk benieuwd wat er nog volgt...
Groet,
Ursula -
Ursula zegt :
Hoi Joost,
Hoe zou het zijn als de bloem achter de woorden Four Sure Marketingsupport wordt geplaatst? Dat zou met deze bloem met 4 bladen kunnen of met de bloem die je in het 2e ontwerp hebt gebruikt.
Ik vind dit logo nog steeds erg mooi. Het is denk ik alleen te hoog. De bloem is wel goed uit te werken als huisstijlelement.
Groet,
Ursula -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-