Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Morloff | Marcel van Langen
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 31-01-2013 11:28
- Datum einde : 14-02-2013 11:26
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 47
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Keurmijnwoning.nl gaat vanaf 1 april 2013 officieel van start en is opgericht door 3 ervaren ondernemers. Keurmijnwoning.nl wordt een spraakmakende, frisse en eigenwijze organisatie die bouwkeuringen verzorgt in heel Nederland. Bij Keurmijnwoning.nl staat Social Return centraal. Keurmijnwoning.nl is een challenger in een gevestigde markt die de kritische klant laat zien dat het ook anders kan. Transparant, snel, sociaal en met kwaliteit hoog in het vaandel. Keurmijnwoning.nl zet in op:
• Keuringen tegen een vaste en redelijke prijs
• Vaste kwaliteit door standaardisatie en expertise
• Ervaren en hooggekwalificeerde herintreders als keurders
• Een eerlijke, transparante en persoonlijke aanpak
• Een volledige dekking voor aansprakelijkheid
Doelgroep:
Consumenten: het benaderen van consumenten vindt vooral online plaats. De website speelt hierin een belangrijke rol.
Organisaties: hierbij moet primair worden gedacht aan individuele makelaars, makelaarsverenigingen, coöperaties en vastgoedbeheerders.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
• Frisse kleuren, maar wel zakelijk
• Niet al teveel frutsels en tierelantijnen
• Goede afspiegeling van ons bedrijf
• Niet te stoffig, we zijn een challenger!
• Visitekaartje moet opvallen (bijv. afgeronde hoeken, verschillende kleuren o.i.d.)
• Visitekaartje wordt tweezijdig bedrukt
• Achterzijde visitekaartje wordt closeup van logo
Cornelissen Design
-
-
Cornelissen Design zegt
LinkedIn heeft een vrij lastig webadres. Het lijkt mij niet handig om die op een visitekaartje te zetten, aangezien mensen die toch niet gaan overtypen. Een facebookadres zou wel kunnen, aangezien dat webadres gelijk is facebook.com/keurmijnwoning.
Hopelijk kom ik zo nog dichterbij de 5 sterren ;-) -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Je hebt gelijk met LinkedIn. De meeste mensen weten je los ook wel te vinden inderdaad. Ziet er goed uit met die icoontjes, dank je wel!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Ziet er prima uit!
-
Cornelissen Design zegt
Hoi Marcel,
Ik zie dat je nog geen keuze hebt kunnen maken. Is er iets dat ik kan doen om je te overtuigen?
Je kan me mailen op emilecornelissen@gmail.com
Groet,
Emile -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Hai Emile, dank voor je reactie. Maandag aanstaande zitten we bij elkaar en dan kiezen we definitief. Ik had geen manier om dat alle ontwerpers te laten weten... Goed weekend!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Cornelissen Design:
Hierbij mijn voorstel voor de visitekaartjes. Ik hoor wederom graag je mening!
Groet,
Emile -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Hierbij 4 sterren, omdat ik nog geen 5 wil geven. Maar hij zit dichtbij. De achterkant van het kaartje: helemaal top. Afgeronde hoekjes: leuk. Voorkant: ik mis nog wel de adresgegevens, twitter en linkedin, ik weet niet waar je die zou willen zetten. Ben erg enthousiast over wat ik zie, hopelijk wil je nadenken over het verder uitwerken van de huisstijl?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Cornelissen Design:
Misschien dat een ander lettertype de uitkomst biedt?
Het is overigens donkerblauw (niet grijs) dat in combinatie met het lichtblauw wordt gebruikt, maar dit terzijde. -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Ik bedoelde met het grijs eigenlijk de achtergrond, waarop dat (licht en donker) blauw mooi uitkwamen. Voor mijn gevoel wordt het logo niet perse mooier of lelijker met dit andere lettertype. Maar dat is niet perse iets slechts, want zoals aangegeven zijn we enthousiast over je inzending! Zou je wellicht een voorbeeld van een visitekaartje (voor- en achterkant kunnen maken), waarbij je op zoek gaat naar iets extra's. Dus bijv. de afgeronde hoeken, iets leuks met de kleuren? De visitekaartjes moeten wel in het traditionele formaat, dus geen hele smalle lange of vierkante o.i.d. Ik word zelf altijd heel blij van de voorbeelden op moo.com, wellicht kun je daar ook iets van inspiratie vinden!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Cornelissen Design:
Overigens:
Als het logo in de cirkelvorm wordt gebruikt, vormt het lichtblauwe gedeelte een deel van een huis. Ook zeer toepasselijk dus ;)! -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Dank voor de toelichting!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Cornelissen Design:
Hoi Marcel,
Hierbij mijn voorstel. Een herkenbaar beeldmerk met in de K (van Keur) een vinkje verwerkt. Dit vinkje staat uiteraard voor 'gekeurd'. De lichtblauwe delen in het logo maken het een fris geheel. Ik hoor graag uw mening!
Groet,
Emile -
Morloff | Marcel van Langen zegt :
Het blauw en grijs is natuurlijk wel wat standaard, maar om de een of andere reden werkt het wel. Ik vind het er verzorgd en professioneel uitzien. Zeker iets waar we verder mee kunnen. Als ik dan toch een opmerking zou moeten maken, dan zou ik er nog iets meer spanning in willen zien. Nu is het mooi, bruikbaar, professioneel, maar nog een beetje binnen de lijntjes. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik ben zeker enthousiast, laat dat duidelijk zijn!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-