hoi harry, geen probleem. achterzijde is optioneel. het dubbelzijdig laten drukken van briefpapier is overigens niet zo heel erg kostbaar via de juiste kanalen!
hierbij een visitekaartje op formaat 90x50 mm.
gr roy & jeanine
Inpulse Business Consultancy zoekt logo en huisstijl!
- Wedstrijd van: gljm
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 31-05-2011
Datum einde: 15-06-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Deze versie in combinatie met eerdere briefpapier en envelop ziet er goed uit!
Mvrgr
Harry
bedankt! op mooi stevig en wit papier komt het denk ik mooi krachtig over.

hoi harry,
hierbij dan een voorstel voor de bijbehorende huisstijl, gebaseerd op het eerste logo maar met meer contrastkleur.
gr. Roy & Jeanine
Hallo Roy & Jeanine,
Briefpapier zit er goed uit. Voor alle duidelijkheid nog een paar vraagjes (ik doe dit ook voor het eerst ;-) ):
- Is het groene vlak een variant op het briefpapier?
- Zie ik het goed dat rechtsboven het visitekaartje is afgebeeld? Met het logo op de ene kant en de gegevens op de andere?
Mvrgr
Harry
hoi harry,
- links zie je achtereenvolgens voorzijde briefpapier en (eventueel) bedrukte achterzijde briefpapier
- visitekaartje staat inderdaad rechtsboven, in een leuk vierkant formaat met voor- en achterzijde
gr roy & jeanine
Hallo Roy & Jeanine,
Briefpapier is prima, zo lang ik de keuze maar kan maken om dubbelzijdig te printen (dus zonder gekleurde achterkant).
Visitekaartje zou ik liever conventioneel willen houden, kunnen jullie een variant maken met logo en info op de voorkant en de achterkant gelijk aan de achterkant briefpapier (dus groen met puls zonder tekst)?
Mvrgr
Harry

hoi harry,
zoals verzocht. wat ons betreft wat minder spannend en ook wat minder leesbaar.
gr roy & jeanine
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik zit alleen nu wel met een dilemma. Ik vind het eerste ontwerp eigenlijk frisser ogen, alleen daar staat een kleine i, en de tweede versie met de afwijkende kleuring trekt Inpulse als naam een beetje uit elkaar.
Mvrgr
Harry
hoi harry,
wat is precies je dillemma met de kleine i dan? als het een troost is, zijn er veel bedrijven die tegenwoordig overgaan van hoofdletters naar onderkast. past beter bij het huidige klimaat. kun je onder andere hier meer over lezen:
http://www.profnews.nl/948882/bedrijven-vervangen-hoofdletter-in-logo-door-kleine-letter
als je het echt niet \'aandurft\' met kleine letter kunnen we natuurlijk de naam iets verkleinen en toch naar rechts verschuiven maar dit zouden we persoonlijk wel een beetje zonde vinden.
Bedankt voor het meedenken. Ik vind de eerste versie het beste uitgangspunt.

hallo harry,
bedankt voor je positieve reactie. hierbij een gecorrigeerde versie:
- met hoodfletter I. hebben inderdaad nu een andere kleurspeling moeten zoeken.
- met meer contrastkleur in de pulse. deze moet echter niet contrastrijker zijn dan de naamstelling, daar moet de nadruk op blijven liggen.
- inderdaad is het logo uitgelijnd met de belijning van het kader (linksboven). anders zou de naamstelling er gewoon los gecentreerd in komen te staan en dat oogt minder spannend/opvallend.
gr roy & jeanine
OK, hartelijk dank voor de toelichting en de verfijning.
Beste Roy en Jeanine,
Zouden jullie eens kunnen laten zien hoe het logo eruit komt te zien met de \"In\" in hetzelfde wit als de overige letters?
Mvrgr
Harry

hierbij ons voorstel voor allereerst het logo (dient toch als uitgangspunt voor de rest vd huisstijl).
gekozen voor frisse maar zakelijke kleuren, die een positief gevoel opwekken. lettertype is ook zakelijk maar onderscheidend.
gr. Roy & Jeanine
Uitgangspunt is prima. Lettertype ziet er goed uit, evenals kleurstelling. Een paar opmerkingen:
- Ik wil Inpulse met een hoofdletter I. En daarmee zou de punt op de i komen te vervallen, waarmee volgens mij juist de terugkerende afwijkende kleur groen als gimmick wegvalt.
- Hoe ziet de puls eruit als die krachtiger wordt neergezet, bijvoorbeeld met meer contrast?
- Is de plaatsing van de i in inpulse bewust dichter tegen het kader geplaatst dan de e?
Mvrgr
Harry