Logo en huisstijl duurzaamheidsplatform Day 4 Green

Datum start: 04-03-2013

Datum einde: 31-03-2013

Totaal budget: € 349.00
WINNAAR
Book cover
studiomaud

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkelen van een logo met een duurzame, dynamische en frisse look. Het logo moet herkenbaar zijn en iets uitdragen van een frisse lentemorgen (day). Duurzaam dromen, denken en doen is de slogan (hoeft niet in het logo, mag eventueel wel).

Het logo moet toegepast worden in de huisstijl. Lettertype, lay-out e.d. in lijn van bovenstaande. Succes!

Bedrijfsomschrijving


Day 4 Green is een nieuw te starten duurzaamheidsplatform dat wil bijdragen aan de energietransitie (overstap van eindige energiebronnen naar hernieuwbare energebronnen). Day 4 Green wil een verbindende rol spelen met diverse partijen om draagvlak en slagkracht te vergroten.

Doelgroep


Zowel particulieren als bedrijven (en overheden). Particulieren zijn in principe afzetmarkt, maar zullen zich wel betrokken moeten voelen (via uiteindelijk website, lidmaatschap, forum etc). Bedrijven en overheden zijn enerzijds afzetmarkt, maar soms ook potentiële partner.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Associatie met duurzaamheid en natuur. Mogelijke kleuren zijn groen, blauw en geel. Lettertypes mogen variëren, maar hoeft niet.

Designer: studiomaud studiomaud
logo_huisstijl-studiomaud-7FHGHPLk

studiomaudstudiomaud

Hallo Stefan,
ik heb de slogan op het briefpapier naar links geplaatst! Hopelijk is het zo goed naar wens. De kleur is niet anders hoor; het is meer een technisch verhaaltje (schermkleur; meer kleurbereik en drukkleur; minder kleurbereik) en ik denk dat ik de laatste keer de afbeelding op brandsupply in drukkleuren heb afgebeeld. Nogmaals dank voor je leuke en enthousiaste reactie!

groeten
carola

Day4GreenDay4Green

Beste Carola,
Denk inderdaad dat het dan aan het afbeelden in druk kleuren heeft gelegen (weer wat geleerd). Kleur lijkt nu weer op het eerste ontwerp.
Slogan in het briefpapier staat voor mijn gevoel nu inderdaad beter.
Wat mij betreft valt er verder niet echt meer wat te verbeteren aan je concept. Dus dank je wel voor je aanpassingen.
Wat mij betreft ben je één van de grote kanshebbers.

Groeten Stefan

P.S. wat de complimenten betreft graag gedaan!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-studiomaud-M3A5RPTU

studiomaudstudiomaud

Hallo Stefan!
bijgaand stuur ik je de aangepaste voorstellen. Op de achterzijde van het visitekaartje heb ik een paar social media icoontjes geplaatst, uiteraard kan je zelf zeggen wat je behoeften zijn (misschien ook pinterest of linkedin erbij?). Het leuke van deze huisstijl is dat je de stijlelementen (gras en wolk) het ook heel mooi kan gaan combineren met fotomateriaal! Ik zie je reactie graag tegemoet!

Groetjes
Carola

Day4GreenDay4Green

Beste Carola,
Lay-out is al een stuk verbeterd. Visitekaartje is goed zo. Envelop is ook een stuk beter.
Onderkant van het briefpapier zou ik de slogan het liefst toch rechts zien (o.a. vanwege uniformiteit met envelop).

Kan het kloppen dat je de groentint hebt aangepast? Vond de kleur groen in je vorige inzending frisser/vlotter.

Groeten Stefan

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-studiomaud-r7VR4Uls

studiomaudstudiomaud

Uitgangspunt is geweest om een speels en fris ontwerp te maken waarbij het landschap en de droom elkaar ontmoeten in het beeldmerk. De vormgevingselementen (wolk en gras) kunnen ingezet worden om de bedrijfsuitstraling uit te bouwen.

Day4GreenDay4Green

Spot on! Heel goed aansprekend logo en een goed doorgevoerd concept in de huisstijl!
Logo perfect, niets meer aan doen.
Enkele kleine opmerkingen (met nadruk op kleine):
Afzendergegevens op de envelop leid net iets af. Misschien moeten deze naar onderen verhuizen. Anders kan met lettertype/kleur wellicht iets gedaan worden, maar ivm uniformiteit toch het liefst verplaatsen.
De bedrijfsgegevens onderin de brief 'botsen' een beetje met de slogan. Wellicht een idee de slogan iets hoger te zetten en de bedrijfsgegevens in één regel hieronder te zetten (vanuit het midden gecentreerd).
Mijn voorkeur gaat uit naar de 'landscape' variant van het visitekaartje. Persoonlijk ben ik niet zo'n sociale media gebruiker, maar kun je wat dergelijke gegevens integreren op de achterzijde (wellicht door het gras te laten 'groeien' en de gegevens in dat witte vlak te plaatsen).
Ik ben erg onder de indruk van je ontwerp (temeer omdat het je allereerste is op deze site) en wat mij betreft ben je de top drie binnen geknald.

Groeten Stefan

studiomaudstudiomaud

Hallo Stefan!
Wat een leuke en enthousiaste reactie! Ik vond het ook erg leuk om te maken! Uiteraard zal ik je kleine wensen doorvoeren en z.s.m. plaatsen. Dank je wel! Aanpassingen volgen!

Groetjes
Carola

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.