Logo en huisstijl Feel Food Company; ouderwets lekker in je vel door bewust te zijn van wat je eet!

Datum start: 07-11-2013

Datum einde: 21-11-2013

Totaal budget: € 349.00
WINNAAR
Book cover
Brandbrains

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De Feel Food Company gelooft niet in een crash dieet. Feel Food Company helpt klanten zich weer goed te voelen door bewust te zijn van wat je eet en drinkt. Afvallen is een logisch gevolg van blijvende verandering in eetgedrag. We helpen je na een intake, een eetpatroon te ontwikkelen die bij je past en dus eenvoudig eigen kunt maken. Kennisoverdracht gebeurt door middel van onder andere een supermarktsafari, koelkast koken bij jou thuis en online begeleiding of aanvullende sessies met een van de voedingsdeskundigen van de Feel Food Company.

We komen graag in contact met een creatieve ontwerper die onze visie en werkwijze weet te vertalen naar een logo en een eenvoudige huisstijl (visitekaartje, briefpapier, vervolgpapier en A5 vensterenvelop). De Feel Food Company begint vanuit een locatie in Lisse en Amsterdam en is opgericht door 2 vrouwen die gediplomeerd voedingsdeskundige zijn. Het logo en de huisstijl moeten door gebruik van typografie en kleur professioneel en toegankelijk zijn voor een breed publiek van mannen en vrouwen. Vrouwen zullen in het algemeen vaker voor de dienstverlening van de Feel Food Company kiezen. Het beeldmerk moet eigentijds en toch tijdloos en fris zijn en optimisme en vertrouwen uitstralen en een grote mate van herkenbaarheid hebben indien op een later moment toegepast in reclame-uitingen als brochures, advertenties, outdoor en autobelettering.

Bedrijfsomschrijving


We krijgen de headline niet aangepast. De pay off die we gaan gebruiken is: hapje voor hapje weer goed in je vel!

Dat is precies wat Feel Food Company wil bereiken met klanten. Een geleidelijk proces van kennis van voeding omzetten in veranderend gedrag op een wijze die bij je persoonlijkheid past.

Doelgroep


Mannen, vrouwen en kinderen. Leeftijd neutraal maar de doelgroep vrouwen in de leeftijd 20 tot 60 jaar zal het meest van de diensten gebruik maken

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Een onderdeel van de huisstijl zou een kwaliteitsstempel kunnen zijn

Designer: Brandbrains Brandbrains
logo_huisstijl-brandbrains-RN9yvVKK

BrandbrainsBrandbrains

Ik heb ook een voorbeeld toegevoegd hoe het logo toegepast kan worden als keurmerkstempel.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-oDF6101A

BrandbrainsBrandbrains

U bedoelt zo?

chrisaanzeechrisaanzee

Dag hoe gaat het verder als wij voor jullie logo kiezen? We hebben namelijk ook een website waarvan de layout nog gedaan moet worden, doen jullie dat ook?

BrandbrainsBrandbrains

Wanneer u voor ons ontwerp kiest, ontvangt u van ons de complete huisstijl. Wij verzorgen ook internetconcepten (websites, webshops, en meer). Neemt u eens een kijkje op www.brandbrains.nl

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-mybePFFA

Geen commentaar

BrandbrainsBrandbrains

De fictieve weergave van de visitekaartjes geven een soms wat vertekend beeld van de kleuren, dit zijn de originele kleuren van de achterkant.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-MqkBk5Ym

BrandbrainsBrandbrains

Feedback wederom welkom!

chrisaanzeechrisaanzee

Dank voor de aanpassingen. Zoals het er nu uit gaat zien kiezen voor het ontwerp oranje logo met verloop van kleur. Op het visitekaartje de voorkant wit met naw en logo en de achterkant grijs/bruin (is de donkere kleur met het groene logo en het oranje logo hetzelfde??) zonder logo maar met alleen de tekst hapje voor hapje weer goed in je vel! Zou je daar nog een voorbeeld van kunnen laten zien.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-TE79L8WO

BrandbrainsBrandbrains

In deze variant is het font een meer blauwe kleur.

Ik had juist voor de grijs/bruin teint gekozen omdat deze kleur mooi past bij jullie filosofie over gezond eten.

Door het lettertype niet te 'kleurig' te maken, komt het beeldmerk meer tot uiting.

Zoals jullie in deze variant kunnen zien krijgt het logo als geheel een drukkere uitstraling. Daardoor wordt de aandacht niet gevestigd op het beeldmerk.

chrisaanzeechrisaanzee

Dank, de verandering van kleur van de topografie is klein maar het effect is groot. Vind het grijs/bruin beter. Keurmerkstempel zou sterker mogen zoals met het oranje!

chrisaanzeechrisaanzee

wellicht een idee om in het stempel het woord keurmerk te vervangen voor lekker & gezond

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-6MLPZg6C

BrandbrainsBrandbrains

Of met een verloop?

chrisaanzeechrisaanzee

Dank voor de snelle reactie!
We vinden het al veel beter maar het zou nog sterker mogen. Aangezien wij maar leken zijn en beoordelen wat we mooi vinden zijn verdere suggesties zeker welkom

chrisaanzeechrisaanzee

Hoe erg verwoesten we je ontwerp indien we de achterzijde van het kaartje oranje maken met een wit logo. Is er plaats voor de pay off; 'hapje voor hapje weer goed in je vel' in je ontwerpen?

BrandbrainsBrandbrains

Dat kan, maar dan moet de oranje wel donkerder worden dan deze, anders is wit niet leesbaar. Ik zal straks een voorbeeld plaatsen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-5k1glniC

BrandbrainsBrandbrains

Deze kleur oranje?

chrisaanzeechrisaanzee

Zou je hier ook het kleurverloop kunnen toepassen?

chrisaanzeechrisaanzee

We vinden dit er mooi uitzien, wellicht kan de ronde oranje lijn iets dunner? Heb je nog suggesties voor alternatieve kleuren die fris en eigentijds ogen? Wij vinden deze oranje kleur al beter dan de groene, maar vernemen graag jouw visie op kleurgebruik.

chrisaanzeechrisaanzee

Is het nog een optie om de typografie een kleur te geven, bijvoorbeeld heel donker blauw. Is het nu antraciet grijs?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-OMl1sBYO

Geen commentaar

BrandbrainsBrandbrains

Zou u wat feedback willen geven op uw waardering?

chrisaanzeechrisaanzee

Dag ik denk dat de waardering te laag is eerlijk gezegd. We vinden dit een mooi en duidelijk logo maar zouden de groene kleur graag zie in een warm oranje is dat mogelijk?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-LHAPqncO

BrandbrainsBrandbrains

Feedback zeer welkom!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-Keqh2vEO

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-K2WyF2qO

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.