Logo en huisstijl voor coachingspraktijk Roundabout You
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: AliekeG
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 319.00
- Datum start : 27-06-2017 13:05
- Datum einde : 11-07-2017 13:02
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 36
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Ik richt mij in mijn praktijk op (maar beperkt me niet tot) twintigers en dertigers met vragen rondom sociaal-emotionele zaken. Denk daarbij aan problemen in relaties, op het werk, bij opvoeding van de kinderen, dertigersdilemma, etc. Ik ben christen en mijn doelgroep bestaat uit grotendeels uit christenen, maar is daar niet toe beperkt. Ik specialiseer mij in de begeleiding van LHBT-ers (Lesbiënnes, homo's, biseksuelen en transgenders) voor wie hun geaardheid in combinatie met het christendom vaak een moeilijke situatie is. Mijn overtuiging is dat ook zij recht hebben op een fijne liefdevolle relatie, ongeacht het geslacht van hun partner.
De naam van mijn praktijk zegt veel over hoe ik werk: de cliënt is het uitgangspunt (het draait om jou) en daarnaast ervaren mensen die vastlopen vaak dat zij zich op een kruispunt in hun leven bevinden. Een kruispunt is vaak druk en onoverzichtelijk: je kunt er eigenlijk niet op stil blijven staan. Daarom neem ik mensen mee naar een rotonde: we rijden samen wat rondjes om rustig te bekijken welke mogelijkheden je hebt en welke kant je op wilt met je leven.
Graag zie ik in het logo iets terug van de rotonde. Eventueel ook van mijn christen zijn, maar niet door middel van een kruis. Een Ichtusvisje is een mogelijkheid. Ook mooi als het LHBT aspect aan bod kan komen door middel van bijvoorbeeld een regenboogje. Maar deze laatste dingen kunnen ook in de huisstijl verwerkt worden.
Het logo moet simpel zijn, qua uitstraling kun je uitgaan van het tijdelijke logo dat ik nu gebruik, zie toegevoegde bestanden. Daar onder enkele voorbeelden die mij aanspreken. Qua kleurgebruik ook graag eenvoudig, ik voel het meest voor donkeroranje / roestbruin. Diverse tinten groen is ook een optie. Ik houd van contrasten: hard / zacht, fel / ingetogen, rustig / reuring etc. Daarnaast is een aansprekend lettertype erg belangrijk.
Ik ben van plan mijn praktijk tzt uit te breiden, in samenwerking met andere psychologen / pedagogen, denk in de richting van "Roundabout You(r) Kids". Logo en huisstijl moeten dan meegenomen kunnen worden. Verder ga ik ook trainingen, workshops en evenementen rondom verschillende thema's organiseren. Ik maak binnenkort mijn eigen website waarin ik zelf de huisstijl door zal voeren.
Enkele ideeën / uitgangspunten / trefwoorden:
- Eenvoud
- Humor
- Verbinding met mensen
- Het beste in mensen naar boven halen, laten groeien
- Uitgaan van kracht in de persoon
- Laagdrempelige, transparante, no nonsense, directe, soms confronterende werkwijze
- In balans komen
Bedrijfsomschrijving:
Doelgroep:
Kleuren, favoriete logo's, must haves
-
designer: factor
-
designer: VirtualLies
-
designer: VirtualLies
-
designer: yanuar antabua
-
designer: yanuar antabua
-
designer: tennisloool
-
designer: tennisloool
-
designer: artamad
-
designer: artamad
-
designer: Luuudo82
-
designer: bartous
-
designer: Anniek95
-
designer: Anniek95
-
designer: VirtualLies
-
designer: VirtualLies
-
designer: VirtualLies
-
designer: Millwork
-
designer: Millwork
-
designer: Anniek95
-
designer: Petje
-
designer: Millwork
-
designer: Anniek95
-
designer: Anniek95
-
designer: Millwork
-
designer: logomaker
-
designer: logomaker
-
designer: Petje
-
designer: Petje
-
designer: logomaker
-
designer: logomaker
-
designer: Y-graphic design
-
designer: logomaker
-
designer: Anniek95
-
designer: Y-graphic design
-
designer: Y-graphic design
-
designer: krisi