Geen commentaar
Logo en huisstijl voor een fotograaf. Een chique en sierlijke huisstijl
- Wedstrijd van: Astrid de Wilde
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 13-09-2011
Datum einde: 20-09-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hierbij de huisstijl met bovenstaand logo.
Ben benieuwd.
Linda
Linda,
Ziet er goed uit. Er zijn nog wel wat opmerking maar voor nu heb ik voldoende beeld om een keuze (winnaar) te kiezen. Het zal gaan tussen jou en Creator (Ted).
Ik wil voorkomen dat meerdere ontwerpers tot in detail een huisstijl gaan uitwerken, dus mijn voorstel is om na de keuze de laatste puntjes op de i te zetten.
Astrid
Linda succes! ;-)

Geen commentaar
Bij deze nog even aangepast, fotografie is uitgelijnd met de kleine letters op de onderste virtuele lijn.

Geen commentaar
Bij deze de aanpassing, iets donkerder en ik heb de gesloten g open gemaakt.
Linda
Linda,
Dit is inderdaad beter. Naar mijn gevoel staat de letters nu weer iets te hoog. Fotografie zou je kunnen uitlijnen op de onderste virtuele lijn van het beeldmerk.
Astrid

Geen commentaar
Zie commentaar boven over logo en kleur. In deze huisstijl snap ik de introductie van een nieuwe beeldmerk niet zo goed. Dat is geen onderdeel van het logo, dus komt nu uit het niets te voorschijn. Kan je niet iets met het huidige beeldmerk (het fototoestel)?
Astrid

Geen commentaar
Prima, bovenstaande info is hier ook van toepassing.

Geen commentaar
Zelfde verhaal enkel vraagt dit lettertype meer ruimte.
Linda,
Deze opzet vind ik wel het mooist. En dan ook de bovenste kleur paars voor de huisstijl. Misschien nog iets donkerder. Het lettertype fotografie is (bijna) goed. Het grote gesloten lus van de G is wat minder. Misschien zou de naam ook iets omhoog geschoven kunnen worden zodat het woord fotografie ook weer meer in lijn met het beeldmerk komt.
Astrid

Geen commentaar
Absoluut beter! Dit komt in de buurt van een eventueel eindresultaat. Nog een paar opmerkingen. Het lettertype van fotografie is wel \'sierlijk\' maar niet helemaal het sierlijke wat ik voor ogen heb. Zou je eens een andere sierlijke variant kunnen proberen? Het woord fotografie mag ook wel iets groter. Als het maar binnen het beeldmerkje blijft passen. De paarse tint is misschien toch nog iets te fel. Kan het iets donkerder, iets paarser paars? Daarnaast vind ik het wel mooi dat het beeldmerk licht op de achtergrond terugkomt in het briefpapier of volgpapier en eventueel enveloppe. Hoe staat dit logo trouwens op zwart? Dan moet het ook nog steeds kloppen.

Geen commentaar
Los van het logo zou ik op de enveloppe geen golfje wensen. Dan eerder een strak balkje zoals op de brief.

Geen commentaar
Los van het logo zou ik op het visitekaartje geen golf willen. Gewoon strak. Eventueel een recht deel aan de zijkant of onderkant een gekleurde balk.

Geen commentaar
Geachte opdrachgever,
Hierbij mijn verbeterde voorstel samen met de huisstijl.
Graag hoor ik uw mening.
Mvg,
Linda
Ik vind het niet mooi dat het fototoestel het hele logo omvat. In je eerste logo is het veel meet in verhouding. Ik zou terug gaan naar dat logo, maar alleen het lettertype en de rode kleur daaraan veranderen. De naam strakker en fotografie kan dan sierlijk blijven.

Geen commentaar
Hier ben ik verder gegaan op mijn eerste ontwerp.
Graag hoor ik uw mening
Goed duidelijk hoe het logo ook op andere achtergronden tot zijn recht kan komen. In het zwart vallen de dunne lijntjes van het fototoestel wel weg als het logo wat kleiner is. Lettertype is mooi, ook leuk dat je grijs als extra kleur hebt toegevoegd.
Misschien maakt de lens in het fototoestel het toch iets te nadrukkelijk. Ook als je het zo als los element erboven plaatst. In het eerste ontwerp, was het minder duidelijk te zien, maar daardoor was dat wel iets verrassender. Misschien moet je het beste van beide logo\'s eens combineren. Of de eerste O van het woord fotografie gebruiken als lens, zonder het te benadrukken.
Uitwerking Huisstijl:
Linda,
Zou je de opmerkingen kunnen verwerken en het verbeterde logo in een huisstijl kunnen plaatsen? Ik wil toewerken naar een keuze en jij bent één van de 4 ontwerpers waar ik uit wil kiezen.
Het gaat dan om enveloppe, briefpapier, volgpapier en visitekaartje. Het visitekaartje wil ik aan beide zijden gebruiken. De achterkant wil ik bijvoorbeeld gebruiken voor een slogan en CR code.
MvG,
Astrid

Geen commentaar
Geachte opdrachtgever,
Hartelijk dank voor de vlotte feedback.
Bij deze een nieuw voorstel
Ik heb het strakker gehouden.
Mvg,
Linda
Is het toch niet. Het mag op zich best een nietszeggend element, maar deze lijkt net een ventilatorretje. In het zwart valt het logo zelfs behoorlijk weg. In een oogopslag moet je kunnen zien wie ik ben en wat ik doe.
Even een opmerking van algemene aard. Nu blijft iedereen een beetje hangen in dezelfde stijl, vrij zwart wit en weinig kleur. Het logo moet wel uitkomen op een zwarte achtergrond, maar daarom hoeft het zwart nog niet zo dominant te zijn. In de huisstijl is dat juist niet wenselijk.

Geen commentaar
In ieder geval goed dat je een logo laat zien met een witte en zwarte achtergrond. In beide gevallen moet het namelijk kloppen. Mag meer kleur hebben, lettertype is niet ideaal. Het elementje met de 2 letters is wel grappig. Begrijpelijk die letters zo in elkaar, maar logischer zou het zijn om de A voor of boven de W te plaatsen.

Geen commentaar
Komt meer in de richting van wat ik zoek. Mag nog wel iets frisser. Liever geen rood, dan eerder een mooie blauwe kleur of paars. Lettertype is wel grappig maar niet echt goed leesbaar, zou dus iets anders moeten worden.