Logo en huisstijl voor freelance online consultant
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: mpoelmans
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 450.00
- Datum start : 22-01-2012 22:30
- Datum einde : 12-02-2012 22:28
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 56
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
o Lettertype mag een bestaand lettertype zijn
- De bruikbaarheid van de huisstijl gaan worden gebruikt in:
o Visitekaartjes
o Powerpoint-template met voorblad en 1 vervolgpagina
o Voorzet voor een website met 3 pagina’s (homepage, level 2 pagina en formulier). De website die ik voor ogen heb, is simpel en biedt ruimte voor de standaard functionaliteit (wie ben ik, wat doe ik, opdrachtgevers, contactgegevens en ruimte voor nieuws en een blog). Veel gebruik van foto’s, beperkte tekst (die leest toch niemand online)
o html-mail template: bijna al mijn contact gaat via de mail. Ik ben dus op zoek naar een simpel mailtemplate met de huisstijl/het logo.
o Briefpapier template: factuurstromen, aanbiedingen/offertes etc doe ik allemaal online. Wel is een mooi template voor een brief gewenst (met de minimaal verplichte gegevens: adres, kvk-nummer, belastingnummer) maak deze dus onderdeel van het ontwerp.
Bedrijfsomschrijving:
Sinds 1 januari 2010 voer ik, man 34 jaar, opdrachten als freelance organisatie adviseur uit bij grote klanten. Dat wil zeggen dat ik als adviseur op tijdelijke basis bij voornamelijk online projecten wordt ingehuurd. Ik ben betrokken bij het (functioneel) ontwerpen van self-service functionaliteit op het web. Mijn rol varieert van het schrijven van visiedocumenten (bv: waarom moeten we self-service functionaliteit aan klanten bieden?) tot het schrijven van een detail ontwerp van de functionaliteit (bv: hoe gaat het er straks uit zien voor de klant?)
In mijn opdrachten probeer ik het schrijven van grote onleesbare rapporten te beperken tot het minimum. Liever geef ik een advies in de vorm van een heldere beknopte powerpoint presentatie. In de ontwerpfase werk ik dan ook veel met schermschetsen en prototypen. “Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden” is hier zeker van toepassing.
In projecten werk ik vaak samen met consultants van grote bureaus zoals CAP Gemini, Logica, Accenture en KPMG. Ik onderscheid me van andere adviseurs, die in mijn ogen vaak wat traditioneler (saaier) zijn en zich wat meer aan standaarden houden, door een aanpak en instelling die door sommige mensen als recalcitrant kan worden gezien. 10+ jaar succesvolle werkervaring bewijzen dat die aanpak prima werkt.
De bedrijfsnaam die ik gebruik is Auxilia Business Consultancy. Auxilia waren de hulptroepen die het Romeinse leger inhuurde als ze er zelf even niet uitkwamen of een tekort aan manschappen hadden. Deze term geeft goed weer hoe ik mezelf zie: tijdelijke hulptroepen voor klussen waar mijn klanten niet de juiste kennis of juiste mensen voor hebben.
Wat ben ik niet
Ondanks dat ik me in de wereld van websites en self-service begeef, ben ik zeker geen techneut. Ik beperk me tot het uitzoeken wat de klant echt wil, het onderbouwen van een business case en vastleggen van deze bevindingen in een leesbaar rapport. De technische invulling volgt door een IT-afdeling (waarmee ik uiteraard wel in nauw contact sta).
Doelgroep:
Mijn opdrachtgevers zijn zowel profit- als non-profitorganisaties in de top 500 van Nederland. Denk aan organisaties als KPN, Rabobank, ANWB, TNO en Interpolis. Opdrachten zijn voor een termijn van een paar maanden tot maximaal 2 jaar.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Aan de ene kant is een betrouwbare uitstraling, gezien mijn opdrachtgevers, gewenst. Aan de andere kant begeef ik me wel op de “hippe online” afdeling van diezelfde opdrachtgevers. Uitdaging wordt dus om een strak design te maken dat betrouwbaarheid en klasse uitstraalt, terwijl het ook de “jonge” online doelgroep moet pakken. Qua kleuren kan ik geen richting kiezen (dat laat ik aan jou): zowel logo's met veel kleuren als logo's die uit 2 kleuren bestaan, spreken me aan
estoy
-
-
estoy zegt
Beste Matthijs,
Hierbij de verdere uitwerking: briefpapier, powerpoint template en header voor de mail.
Bij de presentatie template heb ik veel kleur toegepast op het voorblad. Hierdoor valt het goed op en oogt zeker niet saai. Het vervolgblad heb ik daarentegen vrij eenvoudig gehouden. Persoonlijk vind ik het namelijk vervelend als ik door een template in de knoei kom met de lay-out van de pagina. Een afbeelding komt bijvoorbeeld net niet mooi uit doordat een beeldmerk in de weg zit of iets dergelijks. Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk. Dus indien je ook hier liever wat meer kleur in terug wil zien, kan ik dat uiteraard aanpassen.
Zoals je ziet blijven de mogelijkheden met het logo groot. Ik hoor graag wat je ervan vindt.
mvg,
estoy -
mpoelmans zegt :
Hoi Estoy,
dank voor deze vertaling. Ik vind de ppt en mailheader (of footer) erg mooi. Op het briefpapier vind ik het logo nog te prominent aanwezig. Volgens mij heb in voldoende info om een keuze te kunnen maken :) -
estoy zegt
Bij de finetuning kan alles nog 100% naar wens worden gemaakt. Dan wacht ik nu maar rustig af :)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Hierbij twee verschillende ontwerpen voor het visitekaartje. Beide zijn uitgewerkt in zowel de blauwe als de gekleurde variant van het logo. Ik twee visitekaartjes gemaakt, zodat de keuze van het logo niet alleen afvalt n.a.v. het visitekaartje ontwerp. Hopelijk is hierdoor de keuze wat eenvoudiger. Ik heb inmiddels al een favoriet, maar de keuze is natuurlijk aan u!
mvg,
estoy -
mpoelmans zegt :
Hoi Estoy, wederom een prachtig ontwerp. Het blijft moeilijk om te kiezen :) Qua variant ben ik er uit (de staande variant vind ik mooier dan de ligggende variant), qua kleur nog niet. Ik heb een lichte voorkeur voor de gekleurde variant. Blauw past misschien iets beter bij het werk dat ik doe, maar de kleuren spreken me meer aan. Zou je de gekleurde variant kunnen uitwerken in de andere uitingen (met uitzondering van de website...dat vraag ik alleen aan de uiteindelijke winnaar omdat dat iets meer tijd in gaat zitten, denk ik)
-
mpoelmans zegt :
Hoi Estoy, de wedstrijd is bijna ten einde. Lukt het je nog om een doorvertaling te maken naar de andere uitingen? Dat zou me denk ik veel helpen in mijn keuze. Dank alvast
-
estoy zegt
wat verstaat u verder onder 'voorzet voor een website'?
-
mpoelmans zegt :
In de wedstrijd had ik deze zin opgenomen: Voorzet voor een website met 3 pagina’s (homepage, level 2 pagina en formulier). De website die ik voor ogen heb, is simpel en biedt ruimte voor de standaard functionaliteit (wie ben ik, wat doe ik, opdrachtgevers, contactgegevens en ruimte voor nieuws en een blog). Veel gebruik van foto’s, beperkte tekst (die leest toch niemand online).
Wat ik verwacht is geen compleet ontwerp van een website, maar in ieder geval 3 pagina's waarmee je een voorzet geeft hoe je het logo op de website zou gebruiken. Qua functionaliteit wil ik dezelfde functionaliteit als nu op www.auxilia.biz Die site bestaat eigenlijk maar uit 3 templates: de homepage, de pagina waar je terecht op komt als bijvoorbeeld op "wie we zijn" klikt en een pagina met een simpel formulier. Die drie pagina's zou ik graag zien met gebruik van het nieuwe logo/huiststijl -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Bedankt voor de positieve feedback! Ik begrijp je kritiek dat het beeldmerk nu wat los lijkt te staan van de bedrijfsnaam. Daarom heb ik het beeldmerk wat verkleind, zodat de verhoudingen wat beter op elkaar aansluiten. Ook het lettertype contrasteert nu wat meer met de 'scherpe' vormen van het beeldmerk.
Qua kleur heb ik ook nog wat zitten experimenteren, waardoor het geheel wat rustiger wordt.
Ik kijk uit naar de feedback!
mvg,
estoy -
mpoelmans zegt :
Hoi Estoy,
Erg mooi! Kan moeilijk een keuze maken tussen de kleurrijke variant (waar de aandacht direct naar het beeldmerk gaat en wat minder naar de tekst) en de blauwe variant die meer een geheel / rust uitstraalt. Het lettertype vind ik erg mooi. Ben heel benieuwd naar de vertaling naar de diverse uitingen! -
estoy zegt
Bedankt voor de positieve feedback! Ik zal een voorstel doen voor de huisstijl waarbij ik beide logo's kan verwerken. Misschien dat dat de keuze wat vergemakkelijkt :)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste opdrachtgever,
Bij het ontwerp heb ik me laten inspireren door het Romeinse leger Auxilia. De kam op de helmen die ze in die tijd droegen heb ik vertaald naar een modern en strak beeldmerk. Door de invulling van gekleurde vlakken ontstaat een dynamisch en eigentijds beeldmerk.
Het lettertype is uniek en de rondingen van het beeldmerk komen hier enigszins in terug. De ondertitel benadrukt de bedrijfsfunctie.
Ik ben erg benieuwd naar uw feedback. Aanpassingen zijn overigens altijd mogelijk!
mvg,
estoy -
mpoelmans zegt :
Hoi Estoy,
dank voor je ontwerp. Eerste reactie is zeker positief. Ik vind het beeldmerk mooi en er zit een goed verhaal achter. Het lettertype vind ik wat minder en lijkt nu ook een beetje los te staan van het beeldmerk. Misschien zou je daar nog iets aan kunnen doen? -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-