Geen commentaar
Logo en huisstijl voor freelance online consultant
- Wedstrijd van: mpoelmans
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-01-2012
Datum einde: 12-02-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Matthijs,
Hierbij de verdere uitwerking: briefpapier, powerpoint template en header voor de mail.
Bij de presentatie template heb ik veel kleur toegepast op het voorblad. Hierdoor valt het goed op en oogt zeker niet saai. Het vervolgblad heb ik daarentegen vrij eenvoudig gehouden. Persoonlijk vind ik het namelijk vervelend als ik door een template in de knoei kom met de lay-out van de pagina. Een afbeelding komt bijvoorbeeld net niet mooi uit doordat een beeldmerk in de weg zit of iets dergelijks. Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk. Dus indien je ook hier liever wat meer kleur in terug wil zien, kan ik dat uiteraard aanpassen.
Zoals je ziet blijven de mogelijkheden met het logo groot. Ik hoor graag wat je ervan vindt.
mvg,
estoy
Hoi Estoy,
dank voor deze vertaling. Ik vind de ppt en mailheader (of footer) erg mooi. Op het briefpapier vind ik het logo nog te prominent aanwezig. Volgens mij heb in voldoende info om een keuze te kunnen maken :)
Bij de finetuning kan alles nog 100% naar wens worden gemaakt. Dan wacht ik nu maar rustig af :)

Geen commentaar
Hierbij twee verschillende ontwerpen voor het visitekaartje. Beide zijn uitgewerkt in zowel de blauwe als de gekleurde variant van het logo. Ik twee visitekaartjes gemaakt, zodat de keuze van het logo niet alleen afvalt n.a.v. het visitekaartje ontwerp. Hopelijk is hierdoor de keuze wat eenvoudiger. Ik heb inmiddels al een favoriet, maar de keuze is natuurlijk aan u!
mvg,
estoy
Hoi Estoy, wederom een prachtig ontwerp. Het blijft moeilijk om te kiezen :) Qua variant ben ik er uit (de staande variant vind ik mooier dan de ligggende variant), qua kleur nog niet. Ik heb een lichte voorkeur voor de gekleurde variant. Blauw past misschien iets beter bij het werk dat ik doe, maar de kleuren spreken me meer aan. Zou je de gekleurde variant kunnen uitwerken in de andere uitingen (met uitzondering van de website...dat vraag ik alleen aan de uiteindelijke winnaar omdat dat iets meer tijd in gaat zitten, denk ik)
Hoi Estoy, de wedstrijd is bijna ten einde. Lukt het je nog om een doorvertaling te maken naar de andere uitingen? Dat zou me denk ik veel helpen in mijn keuze. Dank alvast
wat verstaat u verder onder 'voorzet voor een website'?
In de wedstrijd had ik deze zin opgenomen: Voorzet voor een website met 3 pagina’s (homepage, level 2 pagina en formulier). De website die ik voor ogen heb, is simpel en biedt ruimte voor de standaard functionaliteit (wie ben ik, wat doe ik, opdrachtgevers, contactgegevens en ruimte voor nieuws en een blog). Veel gebruik van foto’s, beperkte tekst (die leest toch niemand online).
Wat ik verwacht is geen compleet ontwerp van een website, maar in ieder geval 3 pagina's waarmee je een voorzet geeft hoe je het logo op de website zou gebruiken. Qua functionaliteit wil ik dezelfde functionaliteit als nu op www.auxilia.biz Die site bestaat eigenlijk maar uit 3 templates: de homepage, de pagina waar je terecht op komt als bijvoorbeeld op "wie we zijn" klikt en een pagina met een simpel formulier. Die drie pagina's zou ik graag zien met gebruik van het nieuwe logo/huiststijl

Geen commentaar

Geen commentaar
Bedankt voor de positieve feedback! Ik begrijp je kritiek dat het beeldmerk nu wat los lijkt te staan van de bedrijfsnaam. Daarom heb ik het beeldmerk wat verkleind, zodat de verhoudingen wat beter op elkaar aansluiten. Ook het lettertype contrasteert nu wat meer met de 'scherpe' vormen van het beeldmerk.
Qua kleur heb ik ook nog wat zitten experimenteren, waardoor het geheel wat rustiger wordt.
Ik kijk uit naar de feedback!
mvg,
estoy
Hoi Estoy,
Erg mooi! Kan moeilijk een keuze maken tussen de kleurrijke variant (waar de aandacht direct naar het beeldmerk gaat en wat minder naar de tekst) en de blauwe variant die meer een geheel / rust uitstraalt. Het lettertype vind ik erg mooi. Ben heel benieuwd naar de vertaling naar de diverse uitingen!
Bedankt voor de positieve feedback! Ik zal een voorstel doen voor de huisstijl waarbij ik beide logo's kan verwerken. Misschien dat dat de keuze wat vergemakkelijkt :)

Geen commentaar
Beste opdrachtgever,
Bij het ontwerp heb ik me laten inspireren door het Romeinse leger Auxilia. De kam op de helmen die ze in die tijd droegen heb ik vertaald naar een modern en strak beeldmerk. Door de invulling van gekleurde vlakken ontstaat een dynamisch en eigentijds beeldmerk.
Het lettertype is uniek en de rondingen van het beeldmerk komen hier enigszins in terug. De ondertitel benadrukt de bedrijfsfunctie.
Ik ben erg benieuwd naar uw feedback. Aanpassingen zijn overigens altijd mogelijk!
mvg,
estoy
Hoi Estoy,
dank voor je ontwerp. Eerste reactie is zeker positief. Ik vind het beeldmerk mooi en er zit een goed verhaal achter. Het lettertype vind ik wat minder en lijkt nu ook een beetje los te staan van het beeldmerk. Misschien zou je daar nog iets aan kunnen doen?