hierbij zoals beloofd eerst nog even 3 alternatieve kleurvoorstellen voor het roze in het logo.
Logo en huisstijl voor Trainspot, bedrijfsverzamelgebouw voor trainers in Utrecht
- Wedstrijd van: Trainspot
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 07-12-2010
Datum einde: 21-12-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


De blauwe vind ik niet zo passend, maar de andere twee zouden wel eens aardig kunnen uitpakken. Is het mogelijk ze alletwee eens te proberen?
Dank!
hierbij in een linkje de diverse bestanden:
https://www.yousendit.com/download/RlRyS3hYT2JsamRjR0E9PQ
Direct de pdf's bekijken is denk ik overzichtelijk dan een klein plaatje als collage. overigens zou je het logo en briefpapierkleur ook door elkaar kunnen gebruiken (roze in logo, donkergele achtergrond). Dat oogt ook spannend.
Hallo Jeanine en Roy,
Ziet er leuk uit, bedankt. Dit weekend laten we er nog een hoop mensen naar kijken, en maandagavond laten we weten welke het wordt, en of er eventueel nog wat aanpassingen zijn.
Groeten,
Rob en Sandra
Hallo Jeanine en Roy,
We willen heel graag gebruik maken van jullie ontwerp, als jullie nog wat aanpassingen door zouden willen voeren.
De reden dat we voor jullie kiezen is vooral de uitstraling en de bruikbaarheid als sticker. Verder verwachten we dat het een logo is dat snel door mensen herkend zal worden.
Zouden jullie een paar dingen nog aan kunnen passen?
De kleur: we willen graag 1 steunkleur. Ik denk de oranje, maar dan iets matter (waardoor het een net wat zakelijkere/rustigere uitstraling krijgt)
Het visitekaartje: we zetten er geen functie bij. Zou je ze eens willen maken met de namen Rob Broekmans en Sandra Verbeek, en dan kijken hoe dat uitvalt?
Het logo: op ons eigen drukwerk gebruiken we het graag zonder omgekrulde rand, maar met achtergrondschaduwrondje.
Het briefpapier: we zouden graag op wit papier printen. Zou je twee grijze of oranje banen aan de zijkant kunnen maken, en het deel waarop geprint wordt wit kunnen laten? Of is het dan mooier om de achterkant een kleur te geven, en de voorkant wit te houden?
Groeten van Sandra en Rob
hoi sandra en rob,
we reageren even via de inbox ;)

Hierbij zoals verzocht een voorbeeld van een mogelijke huisstijl. We hebben het logo nog een extra 3-D sticker gegeven zodat het bijvoorbeeld ook makkelijk als keurmerk "geplakt" kan worden op uittingen van anderen. De rest van de huisstijl modern strak gehouden maar wel opvallend en niet saai. De rest spreekt voor zich denk ik.
Mvg. Roy & Jeanine
Hoi Roy & Jeanine,
Een goed idee, met die sticker! Voor de trainers is het denk ik wel handig als daar dan nog iets bij staat als 'part of'. Zij kunnen dan zelfs echte stickers op hun eigen briefpapier plakken.
Van het roze zijn we niet zo gecharmeerd als hoofdkleur. Zou je iets kunnen proberen met een andere frisse kleur?
De gegevens die we gaan gebruiken zijn:
Kleine Singel 33 3572 CG Utrecht
030-214 84 97
geen fax, geen mobiel
ww.trainspot.eu
info@trainspot.eu
KvK: 30225410
BTW: NL 8181.85.521B01
Wil je die gebruiken? Dan kunnen we zien of dat mooi uitkomt.
Groeten van Rob en Sandra
dan kunnen we beter eerst even terug naar het logo want daar komt het roze natuurlijk vandaan... stuur ik daar zo eerst even een paar voorstellen van op.

- overkoepelend
- diverse etages/onderdelen, maar toch sterk met elkaar verbonden
Een erg mooi logo. Mijn twijfel is of het niet te designy/onduidelijk is voor onze toekomstige doelgroep. Maar: compliment voor het ontwerp!
Groeten,
Rob - Trainspot
Hoi Rob,
dankjewel. in onze optiek is een logo vooral een beeldmerk dat je in een oogopslag moet onthouden/herkennen. daarnaast is het - ook op klein formaat - wat ons betreft wel te lezen.
eventueel zou je de p weer dicht kunnen maken, en de r loskoppelen van de a, maar dan verdwijnt wel een groot gedeelte van de spanning en het gedachtegoed.
met vriendelijke groet,
Roy & Jeanine
Hoi Roy en Jeanine,
Bedankt voor de extra toelichting.
Zouden jullie dit logo uit willen werken naar een visitekaartje en briefpapier? We hebben dat aan nog een andere ontwerper gevraagd, en willen uit jullie twee graag gaan kiezen.
Groeten van Rob en Sandra