Logo en huisstijl: weet jij de woorden

Datum start: 10-07-2013

Datum einde: 15-08-2013

Totaal budget: € 449.00
WINNAAR
Book cover
OpMaat

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor Consumatics zijn wij op zoek naar een nieuw logo en huisstijl om te gebruiken in alle uitingen (website / presentaties (PowerPoint) / offertes (Word)/ etc.). Consumatics is een organisatie die zich richt op het onbewuste klantgedrag; een bruisend groeiend bedrijf met inspirerende onderzoeken en inspiratiesessies voor voornamelijk de horeca, retail en luchthavens.
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!

Bedrijfsomschrijving


Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.

Doelgroep


Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.

Designer: OpMaat OpMaat
logo_huisstijl-opmaat-zXxw9mwy

Geen commentaar

OpMaatOpMaat

Dag,

hierbij naar aanleiding van de feedback een nieuwe opzet. De kleuren zijn warmer en ruimtelijk. De combinatie tussen het denken, het hoofd en het doolhof is een sterk beeld. Ikzelf zou de huisstijl niet al te gek maken, aangezien het goed leesbaar moet blijven en een eenzelfde uitstraling moet behouden. Er zijn zoals u ziet verschillende varianten mogelijk, voor bijvoorbeeld facebook zou de oranje achtergrond sterk kunnen zijn. Alles is mogelijk qua kleur, lettertype en opzet. Ik hoor graag jullie reactie, groeten,

Marcel
OpMaat

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-3VV9MLIG

OpMaatOpMaat

Dag,

hierbij een opzet van het oranje logo. Zowel op wit als op oranje mogelijk. Enkele visitekaartjes, liggend en staand, er is vanalles mogelijk. Uiteraard kunnen ook auto's, t-shirts etc. gemaakt worden met dit logo, aangezien het vector is. De C is herkenbaar en staat in het doolhof voor de juiste route, de oplossing, de kern. Het is een opvallend en strak logo met uitstraling. Ik hoor graag uw reactie. Binnen het logo kunnen nog andere kleuren gecombineerd worden, het onderschrift is nu bijvoorbeeld grijs. Oranje en grijs vind ik een mooie combinatie. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, feedback is weer zeer welkom.

Groeten!

CONTRASTCONTRAST

Bedankt voor de snelle reactie! Mooi ontwerp! Leuk om dat de cirkel nu rond is, zonder puntje. De huisstijl mag nog wel wat minder stijf, wat creatiever. En kan je iets met de kleur oranje zodat er misschien in de huisstijl twee kleuren oranje in komen, of de naam Consuamtics Grijs en de ondertitel een andere kleur oranje. Deze kleur oranje is best wel hard en geeft een beetje Hup Holland Hup gevoel :)
Hopelijk kan je hier wat mee.

Hartelijke groet!

OpMaatOpMaat

Ik heb de mail gelezen, ga morgen met een nieuw ontwerp aan de gang. Helder. Ik kom er dus op terug!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-xihOQ7WK

Geen commentaar

CONTRASTCONTRAST

Bedankt voor je snelle reactie! Als we het zo zien, klopt jouw advies inderdaad ook voor ons, dat 1 kleur toch sterker is. Zou je ook een huisstijl willen laten zien met de oranje kleur als basis?
We zijn benieuwd!
Hartelijke groet, Consumatics.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-vFQVCbxI

OpMaatOpMaat

Dag,

bedankt voor de reacties. Ik houd zelf inderdaad meer van logo's met een simpel karakter en niet te veel kleuren en trucs. Het moet op zichzelf staan en uniek qua vorm, zoals Apple of McDonalds bijvoorbeeld. Hierbij toch een inzending met een een hoofd erin, aangezien dat voor de hand ligt bij deze branch, er zijn er meerdere. Ook een vrouw in het logo, anders mis je een groot deel van de doelgroep.

Mvg,
Marcel
OpMaat

CONTRASTCONTRAST

Het logo ademt frisheid uit, maar de nadruk ligt teveel op het brein van beide personen wat een beetje klinisch aanvoelt. Ook roept het de vraag op waarom het twee mensen zijn die zichtbaar zijn. Je geeft aan dat 1 van beide de vrouw is, maar dat herken ik niet meteen. Kortom, van beide ontwerpen is het doolhof favoriet.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-LOyaXjN2

Geen commentaar

OpMaatOpMaat

Dag,

op jullie website zag ik een plaatje voorbijkomen van een doolhof. Ik vond dit een mooie betekenis hebben, aangezien het soms lastig blijkt om als klant en ondernemer elkaar te begrijpen. Ook gezien het onbewuste. Nu is er een oplossing, namelijk de goede weg door het doolhof, waarbij je uiteindelijk tot de kern komt. De C van Consumatics. Volgens mij een voor zichzelf sprekend logo. Kleuren en lettertypen/slogan kunnen vrij simpel aangepast worden uiteraard. Ik hoor graag wat jullie reactie is!

groeten,

Marcel
OpMaat

CONTRASTCONTRAST

Beste Marcel, bedankt voor je inzending! Leuk gevonden het doolhof! Ik vind beide ontwerpen vrolijk, ook qua kleur, maar mag van mij wel wat meer te zien geven, misschien ook omdat het echt maar twee kleuren zijn per logo (wit en de gekozen kleur) Misschien man je daar wat mee?

Groetjes, Consumatics.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-IvhhKDp2

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-IJNyWLQ0

Geen commentaar

OpMaatOpMaat

Dag!

Hierbij een eerste opzet. Aangezien het uitleggen en aantonen van mechanismen en invloeden op klanten een groot onderdeel is van jullie werkzaamheden een open vorm in de vorm van de beginletter. Deze is als het ware opengeklapt, het laat zien dat er altijd een andere zijde is. Een kijkje achter de schermen als het ware. Vandaar ook de slogan Unraveling Behaviour, wat van mijn part ook Business of Consumer Behaviour kan worden. Het is een eerste opzet, ik hoor graag jullie reactie!

Groeten,

Marcel
OpMaat Vormgeving

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.