Geen commentaar
Logo en huisstijl: weet jij de woorden
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 10-07-2013
Datum einde: 15-08-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dag,
hierbij naar aanleiding van de feedback een nieuwe opzet. De kleuren zijn warmer en ruimtelijk. De combinatie tussen het denken, het hoofd en het doolhof is een sterk beeld. Ikzelf zou de huisstijl niet al te gek maken, aangezien het goed leesbaar moet blijven en een eenzelfde uitstraling moet behouden. Er zijn zoals u ziet verschillende varianten mogelijk, voor bijvoorbeeld facebook zou de oranje achtergrond sterk kunnen zijn. Alles is mogelijk qua kleur, lettertype en opzet. Ik hoor graag jullie reactie, groeten,
Marcel
OpMaat

Dag,
hierbij een opzet van het oranje logo. Zowel op wit als op oranje mogelijk. Enkele visitekaartjes, liggend en staand, er is vanalles mogelijk. Uiteraard kunnen ook auto's, t-shirts etc. gemaakt worden met dit logo, aangezien het vector is. De C is herkenbaar en staat in het doolhof voor de juiste route, de oplossing, de kern. Het is een opvallend en strak logo met uitstraling. Ik hoor graag uw reactie. Binnen het logo kunnen nog andere kleuren gecombineerd worden, het onderschrift is nu bijvoorbeeld grijs. Oranje en grijs vind ik een mooie combinatie. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, feedback is weer zeer welkom.
Groeten!
Bedankt voor de snelle reactie! Mooi ontwerp! Leuk om dat de cirkel nu rond is, zonder puntje. De huisstijl mag nog wel wat minder stijf, wat creatiever. En kan je iets met de kleur oranje zodat er misschien in de huisstijl twee kleuren oranje in komen, of de naam Consuamtics Grijs en de ondertitel een andere kleur oranje. Deze kleur oranje is best wel hard en geeft een beetje Hup Holland Hup gevoel :)
Hopelijk kan je hier wat mee.
Hartelijke groet!
Ik heb de mail gelezen, ga morgen met een nieuw ontwerp aan de gang. Helder. Ik kom er dus op terug!

Geen commentaar
Bedankt voor je snelle reactie! Als we het zo zien, klopt jouw advies inderdaad ook voor ons, dat 1 kleur toch sterker is. Zou je ook een huisstijl willen laten zien met de oranje kleur als basis?
We zijn benieuwd!
Hartelijke groet, Consumatics.

Dag,
bedankt voor de reacties. Ik houd zelf inderdaad meer van logo's met een simpel karakter en niet te veel kleuren en trucs. Het moet op zichzelf staan en uniek qua vorm, zoals Apple of McDonalds bijvoorbeeld. Hierbij toch een inzending met een een hoofd erin, aangezien dat voor de hand ligt bij deze branch, er zijn er meerdere. Ook een vrouw in het logo, anders mis je een groot deel van de doelgroep.
Mvg,
Marcel
OpMaat
Het logo ademt frisheid uit, maar de nadruk ligt teveel op het brein van beide personen wat een beetje klinisch aanvoelt. Ook roept het de vraag op waarom het twee mensen zijn die zichtbaar zijn. Je geeft aan dat 1 van beide de vrouw is, maar dat herken ik niet meteen. Kortom, van beide ontwerpen is het doolhof favoriet.

Geen commentaar
Dag,
op jullie website zag ik een plaatje voorbijkomen van een doolhof. Ik vond dit een mooie betekenis hebben, aangezien het soms lastig blijkt om als klant en ondernemer elkaar te begrijpen. Ook gezien het onbewuste. Nu is er een oplossing, namelijk de goede weg door het doolhof, waarbij je uiteindelijk tot de kern komt. De C van Consumatics. Volgens mij een voor zichzelf sprekend logo. Kleuren en lettertypen/slogan kunnen vrij simpel aangepast worden uiteraard. Ik hoor graag wat jullie reactie is!
groeten,
Marcel
OpMaat
Beste Marcel, bedankt voor je inzending! Leuk gevonden het doolhof! Ik vind beide ontwerpen vrolijk, ook qua kleur, maar mag van mij wel wat meer te zien geven, misschien ook omdat het echt maar twee kleuren zijn per logo (wit en de gekozen kleur) Misschien man je daar wat mee?
Groetjes, Consumatics.

Geen commentaar

Geen commentaar
Dag!
Hierbij een eerste opzet. Aangezien het uitleggen en aantonen van mechanismen en invloeden op klanten een groot onderdeel is van jullie werkzaamheden een open vorm in de vorm van de beginletter. Deze is als het ware opengeklapt, het laat zien dat er altijd een andere zijde is. Een kijkje achter de schermen als het ware. Vandaar ook de slogan Unraveling Behaviour, wat van mijn part ook Business of Consumer Behaviour kan worden. Het is een eerste opzet, ik hoor graag jullie reactie!
Groeten,
Marcel
OpMaat Vormgeving