Logo en huisstijl: weet jij de woorden
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 10-07-2013 12:34
- Datum einde : 15-08-2013 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 99
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!
Bedrijfsomschrijving:
Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.
Doelgroep:
Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.
OpMaat
-
-
OpMaat zegt
Dag,
hierbij naar aanleiding van de feedback een nieuwe opzet. De kleuren zijn warmer en ruimtelijk. De combinatie tussen het denken, het hoofd en het doolhof is een sterk beeld. Ikzelf zou de huisstijl niet al te gek maken, aangezien het goed leesbaar moet blijven en een eenzelfde uitstraling moet behouden. Er zijn zoals u ziet verschillende varianten mogelijk, voor bijvoorbeeld facebook zou de oranje achtergrond sterk kunnen zijn. Alles is mogelijk qua kleur, lettertype en opzet. Ik hoor graag jullie reactie, groeten,
Marcel
OpMaat -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer OpMaat:
Dag,
hierbij een opzet van het oranje logo. Zowel op wit als op oranje mogelijk. Enkele visitekaartjes, liggend en staand, er is vanalles mogelijk. Uiteraard kunnen ook auto's, t-shirts etc. gemaakt worden met dit logo, aangezien het vector is. De C is herkenbaar en staat in het doolhof voor de juiste route, de oplossing, de kern. Het is een opvallend en strak logo met uitstraling. Ik hoor graag uw reactie. Binnen het logo kunnen nog andere kleuren gecombineerd worden, het onderschrift is nu bijvoorbeeld grijs. Oranje en grijs vind ik een mooie combinatie. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, feedback is weer zeer welkom.
Groeten! -
CONTRAST zegt :
Bedankt voor de snelle reactie! Mooi ontwerp! Leuk om dat de cirkel nu rond is, zonder puntje. De huisstijl mag nog wel wat minder stijf, wat creatiever. En kan je iets met de kleur oranje zodat er misschien in de huisstijl twee kleuren oranje in komen, of de naam Consuamtics Grijs en de ondertitel een andere kleur oranje. Deze kleur oranje is best wel hard en geeft een beetje Hup Holland Hup gevoel :)
Hopelijk kan je hier wat mee.
Hartelijke groet! -
OpMaat zegt
Ik heb de mail gelezen, ga morgen met een nieuw ontwerp aan de gang. Helder. Ik kom er dus op terug!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
CONTRAST zegt :
Bedankt voor je snelle reactie! Als we het zo zien, klopt jouw advies inderdaad ook voor ons, dat 1 kleur toch sterker is. Zou je ook een huisstijl willen laten zien met de oranje kleur als basis?
We zijn benieuwd!
Hartelijke groet, Consumatics. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer OpMaat:
Dag,
bedankt voor de reacties. Ik houd zelf inderdaad meer van logo's met een simpel karakter en niet te veel kleuren en trucs. Het moet op zichzelf staan en uniek qua vorm, zoals Apple of McDonalds bijvoorbeeld. Hierbij toch een inzending met een een hoofd erin, aangezien dat voor de hand ligt bij deze branch, er zijn er meerdere. Ook een vrouw in het logo, anders mis je een groot deel van de doelgroep.
Mvg,
Marcel
OpMaat -
CONTRAST zegt :
Het logo ademt frisheid uit, maar de nadruk ligt teveel op het brein van beide personen wat een beetje klinisch aanvoelt. Ook roept het de vraag op waarom het twee mensen zijn die zichtbaar zijn. Je geeft aan dat 1 van beide de vrouw is, maar dat herken ik niet meteen. Kortom, van beide ontwerpen is het doolhof favoriet.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
OpMaat zegt
Dag,
op jullie website zag ik een plaatje voorbijkomen van een doolhof. Ik vond dit een mooie betekenis hebben, aangezien het soms lastig blijkt om als klant en ondernemer elkaar te begrijpen. Ook gezien het onbewuste. Nu is er een oplossing, namelijk de goede weg door het doolhof, waarbij je uiteindelijk tot de kern komt. De C van Consumatics. Volgens mij een voor zichzelf sprekend logo. Kleuren en lettertypen/slogan kunnen vrij simpel aangepast worden uiteraard. Ik hoor graag wat jullie reactie is!
groeten,
Marcel
OpMaat -
CONTRAST zegt :
Beste Marcel, bedankt voor je inzending! Leuk gevonden het doolhof! Ik vind beide ontwerpen vrolijk, ook qua kleur, maar mag van mij wel wat meer te zien geven, misschien ook omdat het echt maar twee kleuren zijn per logo (wit en de gekozen kleur) Misschien man je daar wat mee?
Groetjes, Consumatics. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
OpMaat zegt
Dag!
Hierbij een eerste opzet. Aangezien het uitleggen en aantonen van mechanismen en invloeden op klanten een groot onderdeel is van jullie werkzaamheden een open vorm in de vorm van de beginletter. Deze is als het ware opengeklapt, het laat zien dat er altijd een andere zijde is. Een kijkje achter de schermen als het ware. Vandaar ook de slogan Unraveling Behaviour, wat van mijn part ook Business of Consumer Behaviour kan worden. Het is een eerste opzet, ik hoor graag jullie reactie!
Groeten,
Marcel
OpMaat Vormgeving -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-