Concept Welconsult.
Probleemstelling
• naam geeft in eerste oogopslag een mogelijke link naar welness
• naam te weinig gelinkt met financials
Oplossing op design-niveau
• ik heb eerst gekeken naar de verhouding van de bedrijfsnaam (Welconsult) en het onderschrift (Financiële specialisten voor gemeenten). Deze twee heb qua grootte en lettertype gelijkwaardig gemaakt aan elkaar.
Er is alleen een onderscheid in kleur. Welconsult in donkergroen en Financiële specialisten voor gemeenten in een lichtere groen. Bedrijfsnaam en onderschrift zijn nu visueel veel duidelijker aangelinkt.
Oplossing op concept-niveau
Bij het concept voor Welconsult ben ik uitgegaan van het woord Wel, dit woord staat voor:
• de achternaam van de oprichter Huub van der Wel
• de eerste 3 letters van de bedrijfsnaam
• als taal-communicatie tool
Met het woord Wel kun je in je merktaal (de manier waarop je op taalniveau met elkaar communiceert) veel kanten op.
In dit concept heb ik het woord Wel gekoppeld aan de core business van Welconsult, bijv:
Wel communiceren, Wel adviseren, Wel specialiseren, Wel opleiden, Wel bezuinigen, Wel detacheren, Wel coachen, Wel overzichtelijk
(dit is dus de taal op corporate niveau)
Daarnaast kun je het woord Wel ook gebruiken op de manier hoe je iemand benadert door middel van een brief, E-mail of SMS.
– Welkom lijkt mij erg leuk als intro online. (website tools), zowel corporate als correspondentie taalniveau
Verder:
Welverdiend, Weldra, Welke, Welaan, Welbedacht, Welbedankt, Welbegrepen, Welbehagen, Welbekend, Welbemindt,.
(dit is dus de taal op correspondentie niveau, e-mail, brief)
Welbedankt voor deze leuke opdracht, ik hoop dat u het wat vindt.
Groet Flynn
Logo en huisstijl Welconsult
- Wedstrijd van: welconsult
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 07-11-2011
Datum einde: 16-11-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hallo Flynn,
Eerste reactie: heel goed gedaan. Heeft veel potentie.
Vraag: waarom heb je voor deze kleuren gekozen?
Hallo beste mensen van Welconsult, dank voor de goede reactie.
Ik heb voor deze kleuren gekozen vanuit de volgende gedachten:
- qua kleur herkenning met het merk \"Wel\"
- (financiële) groei, groei als een natuurlijk gegeven
- een gevoel van eenvoud, puurheid en helderheid
- een groen, gezond, positief (werk/financieel) klimaat
- denken aan de toekomst
Met vriendelijke groeten
Flynn

Websitepages.
Bij deze vervolgpagina\'s van de website zie je het concept van Wel meer tot leven komen door het te koppelen aan de Core Business van Welconsult.
Navigatiestructuur
Verder heb ik een tweedeling in navigatiestructuur aangebracht waarbij de horizontale hoofdnavigatie de primaire keuzes aangeven, en de verticale subnavigatie de secundaire keuzes aangeven.
Fotografie
Concept fotografie sluit aan bij de vorm van de cirkel die in het merk verwerkt is. De beelden zijn een metafoor voor wat Welconsult aanbiedt.
• Wat doen we? > Wel aanbieden > Stoelen = (divers aanbod).
• Werkwijze > Wel adviseren > (mensen en richting)
• Planning & Controlscan > Wel overzicht = (geordende steentjes = 200 ijkpunten.
• Bezuinigingsscan > Wel bezuinigen > (Top-view van een gemeente)

Online Devices (Welkom pagina)

Visitekaart met twee achterzijdes en Enveloppe met binnendruk.

Briefpapier en twee achterzijdes.