Logo en huisstijl Welconsult

Datum start: 07-11-2011

Datum einde: 16-11-2011

Totaal budget: € 350.00
WINNAAR
Book cover
Flynn

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De huidige huisstijl van Welconsult en het huidige logo (zie www.welconsult.nl) geven in te beperkte mate aan dat Welconsult staat voor financials. Veel mensen verwarren Welconsult met een bedrijf dat in de welness sector werkzaam is. In eerste instantie dachten we daarom aan het wijzigen van de bedrijfsnaam. Maar omdat we al 10 jaar onder deze naam werken willen we dat liever niet. Daarom ligt de focus nu op het "stylen" van de naam zelf en op het wijzigen van het huidige logo, zodanig dat deze in combinatie met de bedrijfsnaam in een oogopslag toont dat wij financiels zijn.

Bedrijfsomschrijving


Welconsult voorziet in de vraag naar specialisten op het gebied van financiën. Wij richten ons met onze diensten op de non profit sector, en dan voornamelijk op gemeenten en provincies. Onze missie is eenvoudig: het leveren van een gegarandeerd hoge kwaliteit tegen een betaalbare prijs.

Welconsult is ontstaan uit de praktijk. Opgericht door specialisten op het gebied van gemeentefinanciën en control. Gedreven vakmensen die vinden dat ze het mooiste vak van de wereld hebben. Wij spreken de taal van onze opdrachtgevers, weten precies waar ze het over hebben en kunnen daardoor als geen ander inspelen op hun behoefte aan interim financials.

Welconsult biedt ondersteuning aan haar klanten door middel van:

•Interim-management
•Detachering
•Advisering
•Workshops en cursussen
•Coaching
•Internet applicaties (scans)

Doelgroep


Voornamelijk gemeenten en provincies en daarnaast instellingen in de non profit die behoefte hebben aan financieel advies of interim financials.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De huidige huisstijl heeft de kleuren groen en bruin als basis. Het is niet perse noodzakelijk hieraan vast te houden. Wel mag het wat sprekender en brutaler zijn.
De huisttijl moet geschikt zijn om toe te passen op drukwerk, relatiegeschenken en op de website.

Designer: Flynn Flynn
logo_huisstijl-flynn-7JH6naxk

FlynnFlynn

Concept Welconsult.

Probleemstelling
• naam geeft in eerste oogopslag een mogelijke link naar welness
• naam te weinig gelinkt met financials

Oplossing op design-niveau
• ik heb eerst gekeken naar de verhouding van de bedrijfsnaam (Welconsult) en het onderschrift (Financiële specialisten voor gemeenten). Deze twee heb qua grootte en lettertype gelijkwaardig gemaakt aan elkaar.
Er is alleen een onderscheid in kleur. Welconsult in donkergroen en Financiële specialisten voor gemeenten in een lichtere groen. Bedrijfsnaam en onderschrift zijn nu visueel veel duidelijker aangelinkt.

Oplossing op concept-niveau
Bij het concept voor Welconsult ben ik uitgegaan van het woord Wel, dit woord staat voor:
• de achternaam van de oprichter Huub van der Wel
• de eerste 3 letters van de bedrijfsnaam
• als taal-communicatie tool

Met het woord Wel kun je in je merktaal (de manier waarop je op taalniveau met elkaar communiceert) veel kanten op.
In dit concept heb ik het woord Wel gekoppeld aan de core business van Welconsult, bijv:
Wel communiceren, Wel adviseren, Wel specialiseren, Wel opleiden, Wel bezuinigen, Wel detacheren, Wel coachen, Wel overzichtelijk
(dit is dus de taal op corporate niveau)

Daarnaast kun je het woord Wel ook gebruiken op de manier hoe je iemand benadert door middel van een brief, E-mail of SMS.
– Welkom lijkt mij erg leuk als intro online. (website tools), zowel corporate als correspondentie taalniveau
Verder:
Welverdiend, Weldra, Welke, Welaan, Welbedacht, Welbedankt, Welbegrepen, Welbehagen, Welbekend, Welbemindt,.
(dit is dus de taal op correspondentie niveau, e-mail, brief)

Welbedankt voor deze leuke opdracht, ik hoop dat u het wat vindt.

Groet Flynn

welconsultwelconsult

Hallo Flynn,
Eerste reactie: heel goed gedaan. Heeft veel potentie.
Vraag: waarom heb je voor deze kleuren gekozen?

FlynnFlynn

Hallo beste mensen van Welconsult, dank voor de goede reactie.

Ik heb voor deze kleuren gekozen vanuit de volgende gedachten:
- qua kleur herkenning met het merk \"Wel\"
- (financiële) groei, groei als een natuurlijk gegeven
- een gevoel van eenvoud, puurheid en helderheid
- een groen, gezond, positief (werk/financieel) klimaat
- denken aan de toekomst

Met vriendelijke groeten
Flynn

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flynn-T7wEfPfM

FlynnFlynn

Websitepages.
Bij deze vervolgpagina\'s van de website zie je het concept van Wel meer tot leven komen door het te koppelen aan de Core Business van Welconsult.

Navigatiestructuur
Verder heb ik een tweedeling in navigatiestructuur aangebracht waarbij de horizontale hoofdnavigatie de primaire keuzes aangeven, en de verticale subnavigatie de secundaire keuzes aangeven.

Fotografie
Concept fotografie sluit aan bij de vorm van de cirkel die in het merk verwerkt is. De beelden zijn een metafoor voor wat Welconsult aanbiedt.
• Wat doen we? > Wel aanbieden > Stoelen = (divers aanbod).
• Werkwijze > Wel adviseren > (mensen en richting)
• Planning & Controlscan > Wel overzicht = (geordende steentjes = 200 ijkpunten.
• Bezuinigingsscan > Wel bezuinigen > (Top-view van een gemeente)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flynn-Kj2kTPRQ

FlynnFlynn

Online Devices (Welkom pagina)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flynn-T8rfJfIe

FlynnFlynn

Visitekaart met twee achterzijdes en Enveloppe met binnendruk.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flynn-OXqrLfay

FlynnFlynn

Briefpapier en twee achterzijdes.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.