Tot slot het A6 kaartje zonder tagline. Zelf vind ik het zeker niet te kaal. Maar er zijn genoeg mogelijkheden. Mocht je voor mijn ontwerp kiezen kunnen we na de wedstrijd nog overleggen wat het beste is.
Zou leuk zijn de samenwerking met je aan te gaan!
Met vriendelijke groet,
Kitty
Logo & huisstijl voor Trainings- en adviesbureau (bij succes kans op meerdere opdrachten)
- Wedstrijd van: jannyvanderlaan@lacretio.nl
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 29-11-2010
Datum einde: 06-12-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Eventueel kun je de gegevens ook naast het logo zetten, zoals bij dit voorbeeld.

Hallo Janny,
Fijn dat het ontwerp bevalt!
Wat betreft de gedachte achter het logo:
Je werkt met mensen om ze te laten inzien wat hun mogelijkheden zijn en biedt ze de kans zich te ontplooien en te ontwikkelen.
De cirkels hebben een wat ruwere rand en zijn met elkaar in beweging, verbonden met de punt van La Cretio.
Ik denk dat dat mooi verbeeld dat je met elkaar tot een beter resultaat komt.
Wat betreft het briefpapier: Ik denk niet dat als je de tagline weglaat het te 'kaal' wordt, aangezien er uiteraard ook nog tekst inkomt. Een voorbeeld hiervan is hier te zien.

screenshot website

A6 kaart met eventueel bedrukte achterzijde

Voorbeelden van een A6 kaart
Ziet er goed uit. Nog een paar opmerkingen die ook voor het briefpapier gelden:
- Kun je achterop het A6 kaartje nog de website vermelden?
- Ik vind de 'tagline' die je op het briefpapier aangeeft een goed idee. Moet alleen zelf nog goed nadenken over wat er moet staan. En dat is niet iets waar ik binnen nu en korte tijd uit ga komen. ;-) Ik kan me voorstellen dat als de 'tagline' er niet staat het er wat kaal uit ziet. Heb je daar een oplossing voor?
Hartelijke groet,
Janny van der Laan

En een huisstijl met het andere logo.
Fris, helder en betrouwbaar.
Ik zie uit naar uw reactie!

Hierbij een eerste voorstel voor een mogelijke huisstijl.
E.a. kan uiteraard aangepast worden aan uw wensen.
Je ontwerp ziet er goed uit! Nog een paar verzoeken:
- Kun je me een screenshot laten zien van de website waarin het logo is verwerkt?
- Kun je achterop het visitekaartje nog de website vermelden?
- Ik vind de 'tagline' die je op het briefpapier aangeeft een goed idee. Moet alleen zelf nog goed nadenken over wat er moet staan. En dat is niet iets waar ik binnen nu en korte tijd uit ga komen. ;-) Ik kan me voorstellen dat als de 'tagline' er niet staat het er wat kaal uit ziet. Heb je daar een oplossing voor?
- Tot slot ik ben heel benieuwd wat jij verstaat onder de in elkaar lopende rondjes in combinatie met mijn product.
Hartelijke groet,
Janny van der Laan

5

Hallo Janny,
Dank voor je positieve reactie!
Ik heb de gevraagde aanpassingen doorgevoerd. Voordat ik het verder ga verwerken hoor ik graag van je of deze logo's goed naar je zin zijn.
Vriendelijke groeten,
Kitty

Variatie op voorstel 3
Bedankt voor je ontwerp. De bolletjes die zijn verwerkt met de i zijn leuk. Een paar verzoeken:
- Kun je het logo omvormen in de kleuren oranje en blauw? Zoals bij je eerste ontwerp?
- Daarnaast het lettertype van LaCretio aanpassen naar het lettertype van je eerste ontwerp. Handgeschreven tekst mag blijven staan.
- Ik zou graag zien hoe het logo op de site staat, zou je een screenshot hiervan kunnen maken?
- Tevens ben ik erg benieuwd naar je voorstellen voor het visitekaartje en het briefpapier.
Hartelijke groet,
Janny van der Laan

Voorstel 2 en 3
Groei, ontwikkeling, transparantie worden hiermee verbeeld. De handgeschreven pay-off past bij de persoonlijke aanpak.
Ik hoor graag wat u er van vind.

Hierbij mijn eerste voorstel. Een vriendelijk lettertype en een beeldmerk gebaseerd op ontwikkeling en in beweging.
Uiteraard kunnen kleuren naar wens worden aangepast.
Graag hoor ik uw op-en aanmerkingen.
Met vriendelijke groet,
Kitty Tijbosch
Je ontwerpen spreken me aan. Een paar verzoeken:
- Kun je kijken of de cirkels van het eerste logo (blauw en oranje) op een mooie manier in het logo kunnen worden verwerkt? Nu lijken het twee losse delen.
- Kun je een screenshot maken van de website zodat ik kan zien hoe het er dan uit ziet?
- En ideeën over briefpapier en visitekaartje zie ik ook graag.