Logo & huisstijl voor verfrissend nieuwe onderneming in gekoelde logistiek genaamd Coldstock
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Peter Cremers
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 405.00
- Datum start : 01-11-2011 08:11
- Datum einde : 08-11-2011 08:33
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 51
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Het nieuwe bedrijf zal actief zijn in het uitvoeren van logistieke diensten voor geconditioneerde goederen en levensmiddelen. Wij bieden gekoelde opslagplaatsen aan en aanhorende logistieke diensten die voor een toegevoegde waarde zorgen. Meedenken met ons klant en het aanreiken van verfrissend nieuwe inzichten maken van ons bedrijf de ideale partner voor die ondernemingen die net dat extra willen bereiken om zich in de markt te onderscheiden.
Doelgroep:
Onze onderneming richt zich tot voedingsproducenten, dranken fabrikanten, grote distributie spelers, kortom iedereen die in aanraking komt met die producten die u als verbruiker gekoeld koopt.
Ons credo: "Verfrissende logistiek" of "Uw logistieke partner met verfrissende ideeën"
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Wij laten de totale vrijheid en creativiteit zijn loop gaan. Voorkeur voor kleuren zijn purper en blauw combinaties, blauw voor de weergave van koude en purper voor de uitstraling van het mysterieuze. Wij wensen een logo en huisstijl die dadelijk de emotie van mystiek en koude oproepen, maar dit op een positieve en enthousiaste wijze.
Bij het ontwerpen van briefhoofden is het belangrijk rekening te houden met een mogelijke witrand rondom de pagina van 5mm daar het briefpapier niet zal gedrukt worden door een drukker, maar gebruikt zal worden om op eigen printer af te drukken.
Wij verwachten ook een ontwerp voor een opvallend naamkaartje dat mensen duidelijk maakt waarvoor wij staan. Het kaartje moet verder alle nuttige informatie omvatten en heeft naar onze voorkeur een zwarte achtergrond.
Orange+Blue
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
Hallo Peter,
We hebben nog even tijd voor je kunnen vinden ;-)
Hierbij de huisstijl...
groetjes Jeanine en Roy -
Peter Cremers zegt :
Beste Jeanine & Roy
Mooi ontwerp ...
Beslissing volgt weldra.
Peter -
Peter Cremers zegt :
Even terloops opmerken dat ik in het ontwerp van de briefhoofd de 5mm witrand links, rechts, boven en onder mis!
Peter -
Peter Cremers zegt :
Boven is die er wel, sorry
-
Peter Cremers zegt :
Moet de herhaling van het logo onderaan niet een beetje minder contrast krijgen? Stoort het anders de leesbaarheid van de tekst niet?
Peter -
Orange+Blue zegt
Hallo Peter,
Bedoel je met de witrand rondom dat je geen afloop aan het briefpapier wilt? Wil je het briefpapier misschien zelf gaan printen?
Wat betreft de achtergrond. Ik heb het zo geplaatst dan de lichte blokjes in het tekstgedeelte staan en de donkere blokje in de marge. Hierdoor kun je er overheen typen.
groetjes Jeanine en Roy
-
Peter Cremers zegt :
Klopt, het briefhoofd zal zelf geprint worden, dus zonder afloop.
Goed gezien met de achtergrond. Bedankt voor de info.
Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hoi peter,
hierbij dan een voorstel voor de huisstijl, in de vorm van een dubbelzijdig visitekaartje.
met vriendelijke groet,
Roy & Jeanine -
Peter Cremers zegt :
Beste Roy & Jeanine
Erg mooi gedaan, jullie kansen zijn mooi gestegen met een 5 ster rating! Nu nog de rest van de huisstijl. Hopelijk vind je wat tijd om dit af te werken.
Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hoi Peter,
hierbij zoals verzocht met engelstalig credo.
ook een versie op zwart maar deze oogt wat ons betreft minder fris en spannend.
dan zou (zoals in het vorige voorbeeld) het mooier zijn het in een wit label op een zwarte achtergrond te plaatsen.
gr. Roy & Jeanine -
Peter Cremers zegt :
Roy & Jeanine
Het werkt goed op beide achtergronden, Alleen ben ik nog niet helemaal overtuigd van de krul met blokjes. Het uitwaaierend effect van de blokjes is echt knap, maar misschien moet de krulvorm wijzigen of misschien moet de uitwaaiering wat breder genomen worden.
Peter -
Peter Cremers zegt :
Roy & Jeanine
Graag had ik meer van jullie gezien, aan de basis vinden we het logo leuk genoeg om jullie idee te zien over de verdere onderdelen van de huisstijl zoals briefhoofden en naamkaartjes.
Alvast succes met het vervolg.
Peter -
Peter Cremers zegt :
Roy & Jeanine
Graag reactie op voorgaande post.
Met positieve groet,
Peter -
Orange+Blue zegt
Hallo Peter,
we hebben vanwege ons dagelijks werk helaas nog geen tijd gevonden om naar deze klus te kijken, dat is voor ons een stopklus. sorry. wat betreft het uitwaaierende effect...dat is lastig aan te passen vrezen we. een huisstijl zouden we dan ook liefst met bestaand ontwerp uitvoeren zodra we daar tijd voor hebben.
wat betreft de slogan... frisdranken zijn refresheNERS. refreshing staat in het algemeen voor verfrissend, zowel letterlijk als mentaal.
Hopelijk kun je daar vast iets met.
Met vriendelijke groet,
Roy & Jeanine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Peter Cremers zegt :
Uhm
Spreekt wel aan, maar ik kan er niets bij bedenken. Graag een beetje meer toelichting. Het is in ieder geval onderscheidend genoeg, maar nog niet echt overtuigend ... Wel een opzet in de goede richting ... Wat wordt er afgebeeld? -
Orange+Blue zegt
beste peter,
wij gingen ervan uit eigenlijk dat het wel voor zich zou spreken. de kleuren zoals verzocht.
de organische letters van bijvoorbeelde de S als een doorstromende vorm > logistiek > een weg...
ook het beeldmerk staat voor het vanaf een punt verspreiden (uitwaaieren) van elementen.
totaalbeeld oogt fris maar chic.
met vriendelijke groet,
Roy & Jeanine -
Peter Cremers zegt :
Hey Roy & Jeanine
Kunnen jullie ook het credo toevoegen in het logo? Graag ook een versie op zwarte achtergrond om effect te zien.
Alvast bedankt en één ster omhoog.
Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-