Geen commentaar
Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden
- Wedstrijd van: mwarnoldus
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-08-2012
Datum einde: 06-09-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Yes, we zijn er bijna! Ik heb even overlegd met de expert, en het enige punt is dat de rode lijn nu wat zwaar lijkt. Als de curve iets meet vloeien zou zijn, bijvoorbeeld halverwege wat meer naar binnekomt en wat minder stomp afloop is het wat minder zwaar; dit geld zowel voor briefpapier als op de business card.
Ander punt; als je mijn skype erbij zet heb je 2x 4 kolommen. skype: mwarnoldus
Uitdaging: kunnen we ergens de url www.timeforsense kwijt?
Laatste punt: kun je de tekst links uitlijnen met het logo?

De gebogen lijn is het lange, verticale deel van de S in het logo.
Ik denk dat er hier zelfd wel ruimte is om de slogan " Making Sense of Development ofwel in de balk onderin of onder het logo in te voegen...
Wat vind je van de fade in de rode balk? Vind je dat wat, of moet ik het een solide kleur houden?
ik vindt het niet onaardig, maar denk dat solide mooier is...het logo heeft ook een zeer strak contrast

Visitekaartje...
Vraag: de rode versie, is dat de achterkant?
Vraag: de rode versie, is dat de achterkant?
Je logo is mooi, maar er moet nog wel een stap worden gemaakt met implementatie, op dat gebied loop je op dit moment achter bij de rest...

Briefpapier, met de wijzigingen.

Simpel, maar toch sterk.
Inderdaad, het logo op zichzelf is al heel sterk. Werkt ook schitterend in wit op de roze achtergrond.
Jammer vint ik wel dat het nu niet 1 geheel lijkt te worden; de body text begint rechts van de start van het logo en dat oogt vreemd. Ook het adrs blok rechts boven oogt een beetje los staand. Ier een manier om dat erbij te trekken? Bijvoorbeeld door een simpel rood lijntje/ outline? Of wellicht onderaan de pagina zetten in een blok?
Ik zou het ook wel mooi vinden als er nog wat lichte stijl elementen zijn die ik kan laten terugkomen in bv rapporten en powerpoint en de website; dus wat lijnen, de s op zichzelf staand, Wellicht de andere tagline ' making sense of development' die in de kleine grijze stijl aan de onderkant kan worden ingevoegd. De S van het logo als watermark, zoiets. Dan kan ik altijd per document kijken welke ik erin of eruit laat...Voor een brief is dit prima, maar voor de voorkant van een quote of rapport is dit te kaal. Wellicht dat je aan de onderkant Ik schrijf eigenlijk heel weinig brieven, 90% van wat ik doe zijn offertes en rapporten en powerpoints, vandaar. Zou je eens kunnen kijken of mee aan de gang kunt gaan?

De kleur is nu iets anders. Bedoelde je het geheel in die rode kleur, of alleen het roze gedeelte?
Anders moet ik het nog even aanpassen.
Groetjes,
Berdine de Gier
Ik bedoelde alleen het roze gedeelte. Ik kan geen kleur verschil tussen deze zien en de vorige, wellicht ligt dat aan mijn 13'' macbook scherm. Kijk eens naar de kleur rood gebruikt door EgelD in zijn eerste design...
Overigens vinden we het horizontale design helemaal super. Ook in zwart wit werkt het goed. Ik zou zeggen laten we doorgaan met visitekaartje en briefpapier...

Wat opzetjes voor briefpapier.
Hier kunnen natuurlijk alle aanpassingen aan gedaan worden, dit is even ter illustratie.
Groetjes weer,
Berdine de Gier
Thx, ziet er mooi uit. Het verticale logo is wel mooier maar niet altijs praktisch; op zich niet erg om 2 versies te hebben. Het mooie van het S logo is dat het zo opvallend is dat je het op verschillende manieren kunt gebruiken, in verschillende kleuren en het toch herkenbaar blijft. Ik zie dat je hem iets ronder hebt gemaakt wat ik mooier vindt. Om nog een slag te maken roep ik vanavond even de hulp in van de echte brand-expert bij ons in huis, mijn vrouw. Zij werkt bij effectivebrands.com
Vraag: heb jij ook ervaring met powerpoint templates?
Bedankt, ik ben blij om dat te horen! Ik moet zeggen, het horizontale logo werkt erg goed op briefpapier, het staat erg mooi.
Ja, ik kan ook een powerpoint template maken in de huisstijl, dat is geen probleem.
Vraagje tussendoor: er zijn andere inzendingen die een iets andere kleur rood hebben geprobeerd met iets minder paars, heb je daar al eens mee gespeeld?

Bij deze het nieuwe logovoorstel!

Geen commentaar
Ik vindt deze kleurstelling ook wel mooi, ben er nog niet uit. Het roze-rode springt er echt uit, maar de combi met oranje is wel heftig. Oranje groen is ook mooi, echt kleuren uit de Afrikaanse natuur, maar mist mischien een beetje dat sterke van het oranje roze. springtHet font voor sense is erg mooi, en een leuke manier om development etc erin te verwerken. Enige zorgpunt dat ik heb is dat het een meer verticaal logo is, en dat is lastiger te verwerken bovenaan in documenten etc. dan een meer portrait georienteerd logo; is daar iets op te bedenken? Ook zou de tekst naar verhouding nog wel iets groter mogen zijn. Iets anders waar ik mee zit te worstelenis dat ik niet weet of mensen nu de link maken dat het over business sense, development sense etc. gaat. Echter hoe dat op te lossen? 4x sense in het logo is wat veel, mischien de woorden plaatsen boven sense? Of 1x een kleine sense achter de 3 woorden?
Ok geen gemakkelijke aanwijzingen, ik weet het, maar kijk eens wat je kunt doen. Op dit moment sta je op een gedeelde 1e plek...
Beste mwarnoldus,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier kan ik zeker iets mee.
Ik ben zelf inderdaad meer fan van de oranje-roze combi, omdat deze gewoon meer knalt.
Ik kan natuurlijk een horizontaal logo maken, door SENSE naast het beeldmerk te plaatsen. Al vind ik wel dat een verticaal logo juist heel stoer verwerkt kan worden op briefpapier. Ik zal een opzetje voor beide logo's insturen.
En het idee om de 3 kernwoorden boven SENSE te plaatsen, is geen gek idee. Ik ben het met je eens dat 4x "sense" wat veel is in het logo. Hier ga ik ook even mee aan de slag.
Ik laat weer van me horen!
Groetjes,
Berdine de Gier
Mooi. Ik probeer iedereen die wat inzend feedback te geven; kwestie van respect voor jullie tijd en inzet.
ik vindt deze verticale versie ook mooi, echter ik heb nu veel met het logo van kit gewerkt (www.kit.nl) en dat is een drama omdat het 2 elementen zijn (tekst en het logo) en dat vult nooit mooi op als je het boven een document zet, vandaar...
Ik heb recent nog wat andere inzendingen gehad die nog andere variaties van rood hebben gebruikt; kijk daar ook eens naar...
Ander punt; kun je ook een versie maken die zwart-wit en/ of op donkere achtergrond goed overkomt? In de praktijk is dat toch vaak nodig...
Ander puntje, als we toch aan het perfectioneren zijn, is het mogelijk om de basis van de gestyleerde s iets minder (lang) vlak te maken? Ik snap dat het vlak is omdat het de 2 kleur vlakken scheid, maar wellicht kan het iets meer afgerond?

Geen commentaar
Erg mooi, interessant en origineel. Leuke manier om de tagline te integreren. Zal morgen nog wat gedetailleerder feedback geven
Beste mwarnoldus,
Bedankt voor de hoge waardering!
Ik ben zelf ook van mening dat het professionaliteit uitstraalt.
Het vierkantje kan ook op zich gebruikt worden in communicatie-uitingen.
Ik ben benieuwd naar uw gedetailleerdere feedback.
Met creatieve groet,
Berdine de Gier