Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: mwarnoldus
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 27-08-2012 11:38
  • Datum einde : 06-09-2012 11:37
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 104
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo, briefpapier/ briefhoofd dat te gebruiken is als factuur, rapport & visitekaartje

Winnaar krijgt de kans om ook een powerpoint template te maken, andere templates (rapporten ) en evt. vertaling naar website (tegen extra betaling).

Ik ben nog niet helemaal uit de tagline, en wil graag dat de designer speelt met verschillende opties zodat ik kan zien wat het beste werkt.

Bedrijfsomschrijving:

Sense is een nieuw consultancy bureau van ervaren consultants die zelfstandig gaan werken.

Wij leveren economisch advies aan regeringen, NGO's (ICCO, Cordaid, SNV) en ontwikkelings organisaties zoals de Wereld Bank, VN, FAO in ontwikkelingslanden maar ook bedrijven en investeringsfonde. Wij zijn vooral gericht op landbouw en de daarop gebaseerde industrie, en Afrika. Het uiteindelijke doel is altijd armoede bestrijding door duurzame economische ontwikkeling.

We hebben ruwweg 4 producten: Economic Sense helpt organisaties te beslissen op welke gewassen en industrietakken ze zich moeten richten met ontwikkelingsprogramma's, wat de issues en opportunities zijn. Development Sense helpt organisaties met de ontwikkeling van een bedrijfstak als ze al gekozen hebben. Business Sense is advies voor ondernemers in ontwikkelingslanden, en investeringsfondsen. Common Sense zijn praktische trainingen.

Onze kracht is in-depth kennis van de bedrijfswereld en hoe de bedrijfs wereld in Afrika werkt, in tegenstelling tot onze concurrenten die toch wat socialistischer/ naiever- anti bedrijfsleven zijn en nooit in een echt bedrijf hebben gewerkt kunnen we makkelijk met grote en kleine bedrijven in Afrika en Europa overweg. De concurrenten die dat wel hebben, kennen vaak Afrika weer niet goed. Wij zijn Europees en Afrikaans in personeelsbestand, met mensen die en in ontwikkeling hebben gewerkt maar ook ondernemers zijn (geweest) en in grote professionele bedrijven hebben gewerkt.

Doelgroep:

Beslissers in bovengenoemde organisaties. Ze realiseren zich dat ontwikkelingshulp veel meer over ontwikkelingen van bedrijven moet gaan, samen met bedrijven, en gericht op de markt. Ze zijn idealistisch maar weten dat veel programma's in het verleden te naïef waren. Ze zijn op zoek naar een meer business benadering gebaseerd op een grondige economische analyse.

Ze gebruiken consultants omdat de zelf vaak te weinig tijd hebben, maar krijgen vaak slecht werk. Hun ' need' is als volgt: A reliable professional consultant who understands business and Africa. Someone who help me get results by doing a thorough analyses of the real problems and can offer me insights and solutions that go beyond the obvious cliches. A simple piece of advise that makes it clear what the next steps are I need to take, based on real economic potential and not naive assumptions.

Daarnaast werken we ook voor investeringsfonden die op zoek zijn naar MKB bedrijven waar ze in kunnen investeren, en consultants nodig hebben om de winstgevendheid te beoordelen.

Onze differentierende factor is: " we are the only consultants that have the skills to make sense of complex issues and come with development strategies that inspire to action because they simply make sense. We think different and make meaningful connections with what is happening in other industries and countries to dig out the real issues burried underneath the symptoms."

Daarnaast willen we ons onderscheiden door professionaliteit. Weinig concurrenten hebben professionele logo's en huisstijlen.


Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kernwoorden voor de gewenste huisstijl: professionaliteit, helderheid, simplicity, vernieuwend/ modern, inspirerend. Een strakke moderen professionele stijl die vertrouwen en simpelheid uitstraalt.

Een stijlelement ipv alleen tekst is wel gewenst; dit mag iets abstracts zijn zoals bijv bij vodafone. Favoriete logo's zijn vodafone, apple, KPN, Nike, http://www.vidaecaffe.com


Kleuren die ik in gedachten heb zijn oranje of diep rood (bruine ondertoon), of paar-achtig rood met wit/ grijs (geen felrood). Het moet toch wat vernieuwends uitstralen en dan is blauw wat de behoudend (en met de naam doet te veel aan philips denken) Echter sta open voor andere oplossingen.

Ik wil graag een versie met tagline en zonder. Er zijn 2 opties voor de tagline die ik graag beide zie:
- Economic Sense. Business Sense. Development Sense.
- Making Sense of Development

Ik heb een logo versie nodig voor op een witte achtergrond, een donkere achtergrond en zwart wit.

BdG
  • Logo & Huisstijl # 119063 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. mwarnoldus zegt :

      Yes, we zijn er bijna! Ik heb even overlegd met de expert, en het enige punt is dat de rode lijn nu wat zwaar lijkt. Als de curve iets meet vloeien zou zijn, bijvoorbeeld halverwege wat meer naar binnekomt en wat minder stomp afloop is het wat minder zwaar; dit geld zowel voor briefpapier als op de business card.

    2. mwarnoldus zegt :

      Ander punt; als je mijn skype erbij zet heb je 2x 4 kolommen. skype: mwarnoldus

      Uitdaging: kunnen we ergens de url www.timeforsense kwijt?

      Laatste punt: kun je de tekst links uitlijnen met het logo?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 119058 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      De gebogen lijn is het lange, verticale deel van de S in het logo.

    2. mwarnoldus zegt :

      Ik denk dat er hier zelfd wel ruimte is om de slogan " Making Sense of Development ofwel in de balk onderin of onder het logo in te voegen...

    3. BdG zegt

      Wat vind je van de fade in de rode balk? Vind je dat wat, of moet ik het een solide kleur houden?

    4. mwarnoldus zegt :

      ik vindt het niet onaardig, maar denk dat solide mooier is...het logo heeft ook een zeer strak contrast

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 118536 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      Visitekaartje...

    2. mwarnoldus zegt :

      Vraag: de rode versie, is dat de achterkant?

    3. mwarnoldus zegt :

      Vraag: de rode versie, is dat de achterkant?

    4. mwarnoldus zegt :

      Je logo is mooi, maar er moet nog wel een stap worden gemaakt met implementatie, op dat gebied loop je op dit moment achter bij de rest...

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 118529 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      Briefpapier, met de wijzigingen.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 118005 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      Simpel, maar toch sterk.

    2. mwarnoldus zegt :

      Inderdaad, het logo op zichzelf is al heel sterk. Werkt ook schitterend in wit op de roze achtergrond.

      Jammer vint ik wel dat het nu niet 1 geheel lijkt te worden; de body text begint rechts van de start van het logo en dat oogt vreemd. Ook het adrs blok rechts boven oogt een beetje los staand. Ier een manier om dat erbij te trekken? Bijvoorbeeld door een simpel rood lijntje/ outline? Of wellicht onderaan de pagina zetten in een blok?

      Ik zou het ook wel mooi vinden als er nog wat lichte stijl elementen zijn die ik kan laten terugkomen in bv rapporten en powerpoint en de website; dus wat lijnen, de s op zichzelf staand, Wellicht de andere tagline ' making sense of development' die in de kleine grijze stijl aan de onderkant kan worden ingevoegd. De S van het logo als watermark, zoiets. Dan kan ik altijd per document kijken welke ik erin of eruit laat...Voor een brief is dit prima, maar voor de voorkant van een quote of rapport is dit te kaal. Wellicht dat je aan de onderkant Ik schrijf eigenlijk heel weinig brieven, 90% van wat ik doe zijn offertes en rapporten en powerpoints, vandaar. Zou je eens kunnen kijken of mee aan de gang kunt gaan?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 117670 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      De kleur is nu iets anders. Bedoelde je het geheel in die rode kleur, of alleen het roze gedeelte?
      Anders moet ik het nog even aanpassen.

      Groetjes,
      Berdine de Gier

    2. mwarnoldus zegt :

      Ik bedoelde alleen het roze gedeelte. Ik kan geen kleur verschil tussen deze zien en de vorige, wellicht ligt dat aan mijn 13'' macbook scherm. Kijk eens naar de kleur rood gebruikt door EgelD in zijn eerste design...

    3. mwarnoldus zegt :

      Overigens vinden we het horizontale design helemaal super. Ook in zwart wit werkt het goed. Ik zou zeggen laten we doorgaan met visitekaartje en briefpapier...

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 117489 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      Wat opzetjes voor briefpapier.
      Hier kunnen natuurlijk alle aanpassingen aan gedaan worden, dit is even ter illustratie.

      Groetjes weer,
      Berdine de Gier

    2. mwarnoldus zegt :

      Thx, ziet er mooi uit. Het verticale logo is wel mooier maar niet altijs praktisch; op zich niet erg om 2 versies te hebben. Het mooie van het S logo is dat het zo opvallend is dat je het op verschillende manieren kunt gebruiken, in verschillende kleuren en het toch herkenbaar blijft. Ik zie dat je hem iets ronder hebt gemaakt wat ik mooier vindt. Om nog een slag te maken roep ik vanavond even de hulp in van de echte brand-expert bij ons in huis, mijn vrouw. Zij werkt bij effectivebrands.com

      Vraag: heb jij ook ervaring met powerpoint templates?

    3. BdG zegt

      Bedankt, ik ben blij om dat te horen! Ik moet zeggen, het horizontale logo werkt erg goed op briefpapier, het staat erg mooi.

      Ja, ik kan ook een powerpoint template maken in de huisstijl, dat is geen probleem.

    4. mwarnoldus zegt :

      Vraagje tussendoor: er zijn andere inzendingen die een iets andere kleur rood hebben geprobeerd met iets minder paars, heb je daar al eens mee gespeeld?

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 117485 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer BdG:

      Bij deze het nieuwe logovoorstel!

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 117331 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. mwarnoldus zegt :

      Ik vindt deze kleurstelling ook wel mooi, ben er nog niet uit. Het roze-rode springt er echt uit, maar de combi met oranje is wel heftig. Oranje groen is ook mooi, echt kleuren uit de Afrikaanse natuur, maar mist mischien een beetje dat sterke van het oranje roze. springtHet font voor sense is erg mooi, en een leuke manier om development etc erin te verwerken. Enige zorgpunt dat ik heb is dat het een meer verticaal logo is, en dat is lastiger te verwerken bovenaan in documenten etc. dan een meer portrait georienteerd logo; is daar iets op te bedenken? Ook zou de tekst naar verhouding nog wel iets groter mogen zijn. Iets anders waar ik mee zit te worstelenis dat ik niet weet of mensen nu de link maken dat het over business sense, development sense etc. gaat. Echter hoe dat op te lossen? 4x sense in het logo is wat veel, mischien de woorden plaatsen boven sense? Of 1x een kleine sense achter de 3 woorden?

      Ok geen gemakkelijke aanwijzingen, ik weet het, maar kijk eens wat je kunt doen. Op dit moment sta je op een gedeelde 1e plek...

    2. BdG zegt

      Beste mwarnoldus,

      Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier kan ik zeker iets mee.
      Ik ben zelf inderdaad meer fan van de oranje-roze combi, omdat deze gewoon meer knalt.
      Ik kan natuurlijk een horizontaal logo maken, door SENSE naast het beeldmerk te plaatsen. Al vind ik wel dat een verticaal logo juist heel stoer verwerkt kan worden op briefpapier. Ik zal een opzetje voor beide logo's insturen.
      En het idee om de 3 kernwoorden boven SENSE te plaatsen, is geen gek idee. Ik ben het met je eens dat 4x "sense" wat veel is in het logo. Hier ga ik ook even mee aan de slag.

      Ik laat weer van me horen!

      Groetjes,
      Berdine de Gier

    3. mwarnoldus zegt :

      Mooi. Ik probeer iedereen die wat inzend feedback te geven; kwestie van respect voor jullie tijd en inzet.

      ik vindt deze verticale versie ook mooi, echter ik heb nu veel met het logo van kit gewerkt (www.kit.nl) en dat is een drama omdat het 2 elementen zijn (tekst en het logo) en dat vult nooit mooi op als je het boven een document zet, vandaar...

      Ik heb recent nog wat andere inzendingen gehad die nog andere variaties van rood hebben gebruikt; kijk daar ook eens naar...

      Ander punt; kun je ook een versie maken die zwart-wit en/ of op donkere achtergrond goed overkomt? In de praktijk is dat toch vaak nodig...

    4. mwarnoldus zegt :

      Ander puntje, als we toch aan het perfectioneren zijn, is het mogelijk om de basis van de gestyleerde s iets minder (lang) vlak te maken? Ik snap dat het vlak is omdat het de 2 kleur vlakken scheid, maar wellicht kan het iets meer afgerond?

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 117016 voor Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden wedstrijd Klacht indienen
    1. mwarnoldus zegt :

      Erg mooi, interessant en origineel. Leuke manier om de tagline te integreren. Zal morgen nog wat gedetailleerder feedback geven

    2. BdG zegt

      Beste mwarnoldus,

      Bedankt voor de hoge waardering!
      Ik ben zelf ook van mening dat het professionaliteit uitstraalt.
      Het vierkantje kan ook op zich gebruikt worden in communicatie-uitingen.
      Ik ben benieuwd naar uw gedetailleerdere feedback.

      Met creatieve groet,
      Berdine de Gier

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network