Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn concept in een nieuw jasje. De visie achter het beeld is dat het hart centraal staat en alle wegen richting het hart gaan. Het beeldmerk is opener geworden, krachtiger door eenvoud en past sterker bij de typografie.
Ik hoop u hiermee te inspireren...
Ont-moet met hoofd en hart
- Wedstrijd van: vof de kip
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 04-01-2013
Datum einde: 24-01-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hoi Tjeerd! We zijn blij met dit nieuwe concept. We hebben nog een paar vragen aan je. Wat we mooier vonden aan het eerdere ontwerp met de 4 harten is dat er meer ruimte was tussen Mannah en de ondertitel. Nu is de tekst wat meer op elkaar gezet . We willen graag terug naar de ruimte die er eerder was. Dit betekent waarschijnlijk dat het beeld iets groter moet worden? We vinden de kleurstelling die je nu hebt gekozen voor de letters mooi. Wil je de groene rand van de cirkel in een wat lichtere kleur groen maken, zodat deze mogelijk wat minder zwaar overkomt wanneer we het logo in zwart-wit gebruiken. De 4 bolletjes die uit de rand komen graag de kleur houden die ze nu zijn.

Een huisstijl versie , met de aanpassingen in het logo doorgevoerd.
Hoi Tjeerd, ons bestuur is enthousiast. Wat ons betreft zijn we er uit en gaan we graag met je verder op grond van dit logo om de huisstijl te ontwikkelen. Hoe gaan we dit in het vat gieten? We hebben wel een aantal ideeën voor wat betreft indeling van briefpapier etc. Wil je die allemaal langs deze weg of is het handiger om daar op een andere manier contact over te hebben? We horen het graag.
Hoi Tjeerd, ons bestuur is enthousiast. Wat ons betreft zijn we er uit en gaan we graag met je verder op grond van dit logo om de huisstijl te ontwikkelen. Hoe gaan we dit in het vat gieten? We hebben wel een aantal ideeën voor wat betreft indeling van briefpapier etc. Wil je die allemaal langs deze weg of is het handiger om daar op een andere manier contact over te hebben? We horen het graag.

Beste opdrachtgever, hierbij een geëvolueerde versie van het logo.
Graag uw bevindingen.
Hoi Tjeerd, dank je wel. De lichtere kleur in de rand pakt toch anders uit dan dat we hadden gedacht. Wat ons betreft houden we het op de wat donkerder tint die je eerst had. De stijlvol rode versie vinden we het mooist. Klopt het dat de letter van Mannah nu iets kleiner is dan in de versie met de 4 harten of is dat gezichts bedrog? Als het klopt dat die kleiner is willen we graag weer naar de maat die je gebruikte bij de 4 harten en dan ook graag die ruimte aanhouden tussen ondertitel en Mannah. Misschien heb je dat nu ook gedaan hoor en vertekent het wat…We gaan je voorlaatste logo alvast voorleggen aan wat mensen.
Bedankt voor uw snelle reactie, het is inderdaad gezichtsbedrog dat het kleiner oogt, de reden hiervan is dat het totaal wat kleiner is geplaatst dan de vorige versie. Ik zal de aanpassingen eens in een huisstijl-voorbeeld weergeven...

Beste opdrachtgever, na een tijdje de opdracht hebben laten liggen, is dit mijn nieuwe concept. Ik hoop dat dit ontwerp meer in de richting is waarin u zoekt. Doordat het een logo in de lengte is, is het logo sterk toepasbaar op zowel internet (headers) als op drukwerk en pandreclame.
Met een creatieve groet,
Tjeerd van der Velde
Beste Tjeerd, dank je wel voor het nieuwe concept. we vinden dit zeker veel meer de richting op gaan die we voor ogen hebben. We vinden deze kleurcombinatie goed bij elkaar passen. We sturen deze vandaag naar ons bestuur om ook van hen feedback te krijgen. Zodra we meer weten, hoor je van ons.
Hartelijke groeten.
Beste Tjeerd, de feedback van het bestuur was positief wat de kleuren betreft. Verder de volgende opmerkingen:
* Het logo komt niet bij iedereen over als één geheel.
* Doordat het meerdere harten heeft, krijgt het hart minder expliciet de aandacht.
* De afbeelding is gesloten - en jullie aanpak niet.
Zou je kunnen proberen om er meer openheid in te creëren en graag ook de andere punten mee in overweging nemen.
We vinden het lettertype van mannah goed, stevig maar niet te massief.
We zien graag je nieuwe concepten tegemoet.
Alvast bedankt, vriendelijke groeten.

Hetzelfde concept, in een andere vertaling.
Hoi Tjeerd, dank je wel maar nu we deze nieuwe versie zien, zien we toch ook dat we deze kant niet op willen met het logo. Heb je zin om nog met iets heel anders te komen? Zo niet, borduur dan maar niet meer verder op deze.
Bedankt voor uw snelle input, mocht ik de tijd ervoor vinden, dan zal ik mijn hoofd er nog eens over breken, mocht dit niet lukken, dan wens ik u veel succes met de keuze!
( Tip: Let wel op de toepasbaarheid van het logo, niet alle logos die zijn aangeleverd hebben een handig formaat voor het weg of juiste kleuren voor drukwerk.)

een aangepaste versie, hopelijk spreekt dit u meer aan.
Met vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde

andere kleurstelling...

Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn deelname. De visie achter het logo is de omarming van het hart, en het bewustzijn van het hart. Dit is vertaald naar een abstract vloeiend beeld. De kleuren en/of beeld kunnen naar wens worden aangepast.
Ik hoop u te inspireren met mijn ontwerp,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde
Hallo Tjeerd, dit beeldmerk roept bij ons een sfeer op van religieuzen en antroposofie. Dat is niet wat wij willen uitstralen. De kleurstelling groen/bruin vinden we mooi, het groen/paars is het (toch) niet. Het hart op zich vinden we mooi. We zien er geen communicatie in, wat we wel graag willen. Dit beeld is te passief. Mogelijk kan je in een vervolg ontwerp ook nog wat andere aardetinten gebruiken en met het lettertype spelen. De letter van Mannah vinden we mooi, wil je voor de ondertitel ook nog andere letters gebruiken?