Hallo Hilda,
Dank voor je reactie! Ik heb even over je vraag nagedacht. Je geeft aan dat management harde kleuren hanteert en dat dat de reden is waarom je harde kleuren in je logo wilt. Ik snap dat je managers ed wilt aanspreken, maar ik denk dat de regels die voor kleuren in management gelden, niet per se gelden voor jou uitstraling. Vanuit een ontwerpoogpunt gezien gelden er andere regels voor kleur (dit was ooit mijn afstudeeronderwerp). Geel is wat schreeuwerig en goedkoop (denk aan budgetmerken) Oranje is energiek, Rood heftig en sterk, blauw professioneel en straalt vertrouwen uit. Een paar voorbeelden. Daarbij geldt dat je deze niet teveel door elkaar moet gebruiken omdat je dan een verwarrende boodschap uit kunt zenden. Ik zou een beperkt kleurenpalet kiezen, zoals ik in het bijgaande voorstel heb weergegeven. Wel met harde kleuren. Ik denk dat dat professioneler en krachtiger overkomt dan een heel scala.
Daarbij gaf je aan dat het wat pastel lijkt. Dat komt vooral door het verloop. De overloop van kleuren maakt een soort tussenkleuren die pastel, of in ieder geval niet hard, overkomen. Daar is niets aan te doen, mits je het oplost zoals in mijn vorige voorstel, de tweede opzet die je niet goed vond.
Een heel verhaal, dit is wat ik je kan meegeven en wat ik je zou aanraden. Kies uiteraard ten alle tijde iets wat goed voelt!
Vriendelijke groet,
Jorina - Mooiniet
Ontwerp een fris professioneel logo met dito huisstijl voor Spiegelkracht Coaching & Organisatieontwikkeling
- Wedstrijd van: Spiegelkracht
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 17-02-2015
Datum einde: 02-03-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dank Jorina voor je toelichting. Kunnen we een afspraak maken om uiteindelijke versie te bespreken?
Groet,
Hilda

Hallo Hilda,
Bedankt voor je snelle en heldere reactie. Ik heb mijn voorstel aangepast naar je aanwijzingen. De lemniscaat is wat steviger en het geheel heeft meer kleur.
Ik ben benieuwd wat je vind, dan werk ik een identiteit uit.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda

Hallo Spiegelkracht,
Hierbij bij mijn voorstel voor logo met huisstijl. Ik heb gekozen voor een speelse, professionele letter als naambeeld, met een buiging in de 'l' en de 'k' asof ze door een rimepling zijn geraakt. Een subtiele verwijzing zonder veel onrust in het logo te creeren. Een lemniscaat als beeldmerk boven de naam, waar de kleuren in elkaar overvloeien. In de huisstijl komt deze lemniscaat terug als huisstijlelement om de herkenbaarheid te versterken. Ook komen de rimpelingen subtiel terug in de uitingen.
Graag hoor ik wat u vind, aanpssingen zijn altijd mogelijk.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet
Dank Jorina voor je inzending. Ik vind de samenstelling van de lemniscaat en naam mooi zo onder elkaar. De kleurstelling straalt rust uit. Ik twijfel wel aan het gebruik van twee kleuren. Kun je laten zien hoe het met de kleuren van de drivers zou kunnen? (geel, oranje, rood, groen, blauw en paars) De lemnisecaat is open, waardoor het mij aan een haarlok doet denken en het onderbreekt de verbinding die ik graag terug wil zien. Ben benieuwd naar de aanpassingen.
Vriendelijke groet,
Hilda