Ontwerp een fris professioneel logo met dito huisstijl voor Spiegelkracht Coaching & Organisatieontwikkeling
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Spiegelkracht
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 150.00
- Datum start : 17-02-2015 11:23
- Datum einde : 02-03-2015 09:00
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf,doc,docx
- Relevante bestanden: Geen
-
Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 15
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Spiegelkracht richt zich op het coachen van individuen en teams vanuit de volgende visie:
Alles op aarde, dus ook in het dagelijkse leven, is voortdurend en eeuwig aan verandering onderhevig
Onze opvoeding en latere omgevingen bepalen voor een groot deel de behendigheid of het gemak waarmee we met veranderingen omgaan
Bewustzijn van en inzicht in de rode draden of patronen in je biografie vergroot je eigen kracht, je persoonlijk leiderschap
Hierdoor kun je meebewegen en je ontwikkelen in de stroom van veranderingen
En zowel in privé als werk effectiever functioneren
Doelgroep:
De doelgroep is hoger en middenmanagement, teams en hoger opgeleide particuliere klanten.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ik wil werken met de kleuren oranje en paars:
> Naam Spiegelkracht in oranje; kleur staat voor ondernemen, ontwikkelen
> Toevoeging naam Coaching en Organisatieontwikkeling in paars: deel en geheel, harmonie (vanuit mng drivers, vanuit shakra’s is paars de kleur van het sociale element)
Mogelijke symbolen:
>Lemniscaat met de kleuren van management drivers: geel, oranje, rood, groen, blauw en paars
Het is het symbool van voortdurende beweging, afstand en nabijheid, verbinding
>Kringen van water (symbolisch, grafisch)
Water als bron, oorsprong en noodzakelijk om te overleven (zowel aarde als lichaam)
Water als spiegel, altijd met een rimpeling/in beweging en geeft meer terug dan je ziet in eerste instantie
Water is krachtig, je kunt erop drijven
Water als link oorzaak en gevolg: je laat iets in het water vallen en er gebeurt van alles
Mooiniet
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Hilda,
Dank voor je reactie! Ik heb even over je vraag nagedacht. Je geeft aan dat management harde kleuren hanteert en dat dat de reden is waarom je harde kleuren in je logo wilt. Ik snap dat je managers ed wilt aanspreken, maar ik denk dat de regels die voor kleuren in management gelden, niet per se gelden voor jou uitstraling. Vanuit een ontwerpoogpunt gezien gelden er andere regels voor kleur (dit was ooit mijn afstudeeronderwerp). Geel is wat schreeuwerig en goedkoop (denk aan budgetmerken) Oranje is energiek, Rood heftig en sterk, blauw professioneel en straalt vertrouwen uit. Een paar voorbeelden. Daarbij geldt dat je deze niet teveel door elkaar moet gebruiken omdat je dan een verwarrende boodschap uit kunt zenden. Ik zou een beperkt kleurenpalet kiezen, zoals ik in het bijgaande voorstel heb weergegeven. Wel met harde kleuren. Ik denk dat dat professioneler en krachtiger overkomt dan een heel scala.
Daarbij gaf je aan dat het wat pastel lijkt. Dat komt vooral door het verloop. De overloop van kleuren maakt een soort tussenkleuren die pastel, of in ieder geval niet hard, overkomen. Daar is niets aan te doen, mits je het oplost zoals in mijn vorige voorstel, de tweede opzet die je niet goed vond.
Een heel verhaal, dit is wat ik je kan meegeven en wat ik je zou aanraden. Kies uiteraard ten alle tijde iets wat goed voelt!
Vriendelijke groet,
Jorina - Mooiniet -
Spiegelkracht zegt :
Dank Jorina voor je toelichting. Kunnen we een afspraak maken om uiteindelijke versie te bespreken?
Groet,
Hilda -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Hilda,
Bedankt voor je snelle en heldere reactie. Ik heb mijn voorstel aangepast naar je aanwijzingen. De lemniscaat is wat steviger en het geheel heeft meer kleur.
Ik ben benieuwd wat je vind, dan werk ik een identiteit uit.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Spiegelkracht zegt :
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda -
Spiegelkracht zegt :
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda -
Spiegelkracht zegt :
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda -
Spiegelkracht zegt :
Goedemorgen Jorina, ik heb alle ontwerpen op me in laten werken en ook advies ingewonnen tav de kleuren. Mijn doelgroep is zakelijk, midden- en hoger management, HR en hoger opgeleide professionals. Ik vraag me af of de kleuren nu juist zijn, teveel pastel naar mijn idee. De theorie van management drives hanteert ook iets hardere kleuren. Ik wil echter niet dat het afbreuk doet aan het geheel. Het tweede logo vind ik qua kleurensamenstelling niet mooi, mag je weglaten wat mij betreft. Lettertype blijft mooi. Ik hoop dat je met mijn feedback tot een verfijning kunt komen. Dank alvast!
Met vriendelijke groet
Hilda -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Spiegelkracht,
Hierbij bij mijn voorstel voor logo met huisstijl. Ik heb gekozen voor een speelse, professionele letter als naambeeld, met een buiging in de 'l' en de 'k' asof ze door een rimepling zijn geraakt. Een subtiele verwijzing zonder veel onrust in het logo te creeren. Een lemniscaat als beeldmerk boven de naam, waar de kleuren in elkaar overvloeien. In de huisstijl komt deze lemniscaat terug als huisstijlelement om de herkenbaarheid te versterken. Ook komen de rimpelingen subtiel terug in de uitingen.
Graag hoor ik wat u vind, aanpssingen zijn altijd mogelijk.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Spiegelkracht zegt :
Dank Jorina voor je inzending. Ik vind de samenstelling van de lemniscaat en naam mooi zo onder elkaar. De kleurstelling straalt rust uit. Ik twijfel wel aan het gebruik van twee kleuren. Kun je laten zien hoe het met de kleuren van de drivers zou kunnen? (geel, oranje, rood, groen, blauw en paars) De lemnisecaat is open, waardoor het mij aan een haarlok doet denken en het onderbreekt de verbinding die ik graag terug wil zien. Ben benieuwd naar de aanpassingen.
Vriendelijke groet,
Hilda -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-