Geen commentaar
Ontwerp Logo en huisstijl
- Wedstrijd van: Wouter Nohlmans
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-06-2011
Datum einde: 06-07-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


De laatste puntjes zijn op de i gezet. Hopelijk is alles naar wens! Indien u mij als winnaar kiest krijgt u mijn contactgegevens. Dan stuur ik alle bestanden in pdf voor een laatste check. Ik adviseer altijd om het uit te printen en nog eens goed na te lopen. De grootte van de gegevens onderaan de brief kun je dan ook bekijken. Mochten er dan toch nog aanpassingen nodig zijn, is dat geen enkel probleem. Als alles definitief is, worden de benodigde bestanden via de site verstuurd. Dus dat komt helemaal goed!
groeten,
estoy

Geen commentaar
Beste Wouter,
Ik heb het commentaar proberen te verwerken.
- het lettertype op de envelop had ik expres anders gekozen, zodat het niet ging concurreren met het logo. Hierbij toch het aangepaste lettertype, zodat je het toch kunt vergelijken. Watermerk is toegevoegd.
- de gegevens zijn nu kloppend.
- dat de l door de o gaat heb ik even zo gelaten, aangezien het lettertype toch nog niet definitief is. Dit kan later altijd nog eenvoudig worden aangepast.
Hopelijk is hiermee weer een stap in de goede richting gezet!
groeten,
estoy
Beste Estoy,
Ik denk dat we kunnen gaan afronden.
* Ik vind het speelse lettertype van \'muzikale evenementen\' uiteindelijk prima werken. Als de doorkruising van beide letters kan worden aangepast ben ik er blij mee.
* Ik vroeg mij af of de letters onderaan de brief nog goed te lezen zullen zijn als de prints gemaakt zijn? (Zie jij een mogelijkheid om dat te testen)

Geen commentaar
Beste Wouter,
Hierbij een bijpassende huisstijl. Ik denk dat het voor zich spreekt. Het beeldmerk is als watermerk gebruikt in zowel het briefpapier als het visitekaartje. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
groeten,
estoy
Hoi Estoy,
Dit spreekt mij al erg aan. laat bovengenoemde opmerking maar even voor wat wat het is.
ik heb wel nog enkele opmerkingen:
* \'muzikale evenementen\' loopt met de \'l\' door de letter \'o\' van Gospelboekingen. Kun je dat aanpassen?
* boven aan het \'raampje\' van de enveloppe is een nieuw lettertype. is dat bewust? Ik zou dat graag in ons huidige lettertype willen zien zoals op het visitekaartje
* onderaan de brief staat telefax. zou je die kunnen vervangen voor btw nummer?
* Ik denk dat ik het ook leuk vind om het watermerk terug te laten komen op de enveloppe, is dat mogelijk?
blackgospel.com kopie van logo - klacht ingediend bij brandsupply
Beste Robsmitties,
Je hebt een duidelijk punt. Echter hadden estoy en ik dit ook al onder de aandacht gekregen. Na het achterhalen van merknaam en merklogo is duidelijk geworden dat dit betreft rechten elkaar niet schendt. Dit is ook de reden dat ik graag met het ontwerp van Estoy verder wil.
Mvg
Wouter

Geen commentaar
Hierbij een aantal varianten om te kijken naar een geschikt lettertype voor de pay-off. Zit er al iets bij?
En dan ga ik nu ook aan de slag met de huisstijl. Wordt vervolgd...
Beste estoy,
ik heb de varianten bekeken en ik moet opnieuw bekennen dat je eerste ontwerp doet wat ik graag zou zien. Meer een onderstreping van het hoofdwoord. pas bij het duidelijk bekijken van de letters wordt leesbaar wat o.a. wordt aangeboden.
Ik ben zeer benieuwd naar de huisstijl :)

Geen commentaar
Het is goed om te weten dat er qua rechten geen problemen kunnen ontstaan met het logo. Zoals eerder uitgelegd is het beeldmerk afkomstig van de G-sleutel en heb ik het dus ook zeker niet gekopieerd. Hopelijk was dat al wel duidelijk, maar wil het toch nog even benadrukken. Maar dan kunnen we hier dus mooi mee verder!
Hierbij een aantal varianten in verschillende blauwtinten. Zit er een passende kleur bij?
Daarnaast heb ik de letters van de pay-off aan elkaar gezet met een iets groter lettertype. De verhouding qua grootte tussen de bedrijfsnaam en de pay-off komt dan wat dichter bij elkaar te liggen. Indien het nog steeds niet goed leesbaar is, kunnen we een ander handgeschreven font uitproberen.
Hopelijk gaat het hiermee weer een stapje de goede richting op!
Ontwerp 1 blijft toch mijn voorkeur houden. Grijs en groen werkt beter als blauw en grijs. Maar met lichtblauw is het contrast er wel iets (rechts boven). Het grotere lettertype ervaar ik niet als een duidelijke verandering. Zou je idd een andere lettertypes voor \'muzikale evenementen willen proberen?
Verder ben ik erg nieuwsgierig geworden naar je ideeën voor de verdere huisstijl. kun je daar wellicht al een opzet voor maken?
mvg
Wouter

Geen commentaar
Hierbij een nieuwe versie. Het g-achtige teken heb ik behouden. Dit vond ik namelijk erg treffend. Het vormt nu de uitsnede van een vierkant, waardoor het nog abstracter wordt. Het beeldmerk is ook los herkenbaar en goed toepasbaar in bijvoorbeeld een huisstijl. Ook het lettertype is wat strakker. Het geheel is compacter geworden. Indien u nog opmerkingen heeft, zal ik deze verder verwerken. Ook kan een opzet voor een bijpassende huisstijl worden gemaakt. Hopelijk is dit een stap in de goede richting.
mvg,
estoy
Beste Estoy,
Na wat onderzoek is duidelijk dat er geen rechten verbonden zijn aan het ontwerp van het eerste logo. Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. Juist omdat ik deze zo doeltreffend vind. Het lettertype van het eerste ontwerp vind ik bij nader inzien geen probleem om mee verder te gaan. Graag zou ik verder gaan met je eerste ontwerp.
Ik ben verder nog benieuwd hoe je 1ste ontwerp eruit zou zien in verschillende blauw-kleur varianten. (Hemelsblauw, Griekse zee blauw etc:)
Is het daarnaast mogelijk om het tekstgedeelte muzikale evenementen iets duidelijker leesbaar te krijgen. De grootte lijkt mij prima.

Geen commentaar
Beste opdrachtgever,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerp. Het beeldmerk is een gedeelte van een muzieksleutel (G-sleutel) en stelt tegelijkertijd een G voor. Het beeldmerk is ook los erg sterk en kan gebruikt worden in de huisstijl.
De bedrijfsnaam staat in een elegant en zakelijk lettertype. Dit contrasteert mooi met de pay-off \'muzikale evenementen\' dat in een handgeschreven lettertype staat. Dit geeft het een persoonlijk karakter.
Qua kleur heb ik gekozen voor grijs in combinatie met fris groen. Het beeldmerk, het puntje van .nl en de pay-off vallen hierdoor goed op.
Het geheel is strak en oogt professioneel met een vriendelijke en vrolijke knipoog. Ik hoop dat ik met dit ontwerp in de buurt kom van uw wensen en smaak kom. Eventuele aanpassingen zijn geen enkel probleem! En als het u aanspreekt zal ik ook een bijpassende huisstijl ontwerpen. Ik ben benieuwd naar uw mening!
Mvg,
estoy
wow... die is sterk!
Zonder de bijlage te lezen, zag ik een G-sleutel en een hoofdletter G... mooi ontwerp. Topper!
ja, maar jammer dat hij al bestaat. Sorry.
www.blackgospel.com
Beste estoy,
Dit is wel het karakter dat ik zoek in uitstraling en logo. Strak zakelijk en vriendelijk. Ik moet bekennen dat het erg overeenkomt met blackgospel.com en het lettrtype met gospel coalition. maar ondanks dat spreekt jouw ontwerp mij wel het meest aan. Zie je mogelijkheden om daar aanpassingen in te maken, zodat bovengenoemde buitenspel wordt gezet?
Oei dat andere logo kende ik echt niet! Dat er een g in de Gsleutel zit is natuurlijk ook geen geheim dat niemand kent... Toch bedankt voor de positieve feedback. Ik zal er een vervolgontwerp voor maken.
mvg,
estoy