Geen commentaar
Pontifact
- Wedstrijd van: Willem
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 23-03-2012
Datum einde: 30-03-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hierbij de gevraagde aanpassingen. Enkele opmerkingen:
- Het logo op het briefpapier is nu 3,5 cm breed. Voor het definitief maken (als ik daar vanuit mag gaan), stuur ik alle documenten nog eens op zodat je ze kunt uitprinten. Leesbaarheid, grootte, enz. kun je dan nog eens rustig bekijken. Als er dan toch nog aanpassingen nodig zijn, kan dat.
- bij de lege envelop is nu een bedrukte binnenkant te zien. Een idee wat het wat chiquer maakt. Indien het aanspreekt, is het goed om de drukker hierover te informeren qua mogelijkheden en kosten.
- de beste manier om de twijfels over de positie van het visitekaartje weg te nemen is om de twee opties naast elkaar te leggen. Dus hiernaast zijn er twee ontwerpen! Wat ook kan is de achterkant liggend te doen en de voorkant (dus met de contactgegevens) staand te doen. Dit zie je ook wel vaker.
- Door gebruik van de spotlak geeft het inderdaad een extraatje aan het ontwerp. Ook hierbij is het goed om van te voren de drukker te benaderen. Ik zou alleen willen adviseren om het niet 'te veel' toe te passen. Dus bijvoorbeeld alleen het beeldmerk op de achterkant van een laagje voorzien. Maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik hoop hiermee overal een antwoord op te hebben gegeven.
groeten,
Chantal
Hallo Chantal,
Ziet er weer prima uit. Het is voor ons een lastige om het visitekaartje goed te bekijken. Zie je kans om alleen het "liggende" visitekaartje te plaatsen in een grotere versie? Dan kunnen we het Gied bekijken.
Jij bent in ieder geval de winnaar wat ons betreft, dus die kun je vast in je zak steken! :-)
Daarnaast: krijgen we het Loo met payoff ook nog los van je, zodat we het kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld onze ste?
Dank en groet!
Willem

Geen commentaar
Beste Willem,
Hierbij een eerste voorstel voor de huisstijl. De stijl die ik in de eerdere inzending heb gebruikt, heb ik hierin voortgezet. Aangezien het einde van de wedstrijd nadert, is het ook mogelijk om na afloop nog aanpassingen te doen!
Is een envelop trouwens nodig? Zo ja, wat is het gewenste formaat? En met of zonder venster?
Ik wacht de feedback af :)
Hi Estoy,
Ziet er erg goed uit! Dank!
We hebben nog een paar kleine opmerkingen:
Briefpapier
Daar mag het logo iets kleiner en zouden we graag een voorbeeld zien met ook een adres er in op de juiste plek voor een C5 venster, om te zien hoe dat staat.
Envelop
Het logo mag van ons nog een fractie kleiner. Graag in verhouding met het briefpapier.
Visitekaartjes achterkant
Graag het webadres weghalen en in plaats daarvan de payoff
Visitekaartje voorkant
We willen de volgende informatie vermelden:
- Naam
- Functie
- Telefoonnummer
- Email
- Website
We twijfelen alleen nog over liggend of rechtopstaand.
Verder willen we het kaartje graag uit laten voeren in 350gr mat vernis. waarbij we ook wel zouden willen werken met spotlak voor het logo. Zijn benieuwd naar jouw mening en een voorstel hoe jij dat ziet en waar wel en waar niet.
Tav de envelop trouwens dat we graag een ontwerp willen voor een C5 enveloppe met venster.
Dank!
Gr Willem

Geen commentaar
De vorm van het beeldmerk vormt de basis van het ontwerp voor de titelpagina van de powerpoint presentatie. Ik heb alvast een mogelijke positie voor de titel en dergelijke gemaakt.
Zelf heb ik de vervolgpagina het liefst zo leeg mogelijk, omdat de lay-out dan zo min mogelijk beperkingen oplegt aan de invulling. Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk. Dus ook hier geldt: mochten er aanpassingen nodig zijn, of is het nog niet geheel naar wens... geen enkel probleem!

Geen commentaar
Beste Willem,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerpvoorstel. Het beeldmerk is een weergave van een P (pontifect) en F (fact) die met elkaar zijn verbonden. Het samenbrengen van verschillende partijen wordt hiermee verbeeld. In de linker hoek ziet u de letters duidelijk staan. Door het beeldmerk een kwartslag te draaien ontstaat een abstracter beeld. Hierdoor krijgt u mogelijk vragen naar de betekenis. Zie hier, het gesprek is begonnen!
Het woord 'fact' is gescheiden van ponti, door middel van dikte en kleur, zodat het 'woordgrapje' wordt benadrukt.
Het kleurgebruik is zakelijk, maar toch ook fris en eigenzinnig.
Rechts ziet u nog een mogelijke uitwerking van de voorkant van het visitekaartje. Uiteraard zijn de mogelijkheden eindeloos en zijn aanpassingen altijd mogelijk.
Hopelijk sluit het aan bij uw verwachtingen en wensen. Ik kijk dan ook uit naar uw feedback!
mvg,
estoy
De pay-off is 'samen verbinden'. Het woord Samen geeft het een persoonlijk karakter. Verbinden is het hoofddoel (als ik de omschrijving goed interpreteer) van het bedrijf en komt ook terug in het beeldmerk.
Geweldig ontwerp en wat ons betreft op weg naar een terechte winst. Twijfel die we hebben is dat dit logo heel erg op een bestaand logo schijnt te lijken, maar we weten niet welk logo dat is (als onze gedachte klopt). We willen niet straks met kaartjes en een huisstijl op pad waarmee we met een ander bedrijf problemen krijgen. Kun je om op dat punt gerust stellen?
Daarnaast graag je voorstel voor een huisstijl.
Dank alvast,
Willem
Geweldig ontwerp en wat ons betreft op weg naar een terechte winst. Twijfel die we hebben is dat dit logo heel erg op een bestaand logo schijnt te lijken, maar we weten niet welk logo dat is (als onze gedachte klopt). We willen niet straks met kaartjes en een huisstijl op pad waarmee we met een ander bedrijf problemen krijgen. Kun je om op dat punt gerust stellen?
Daarnaast graag je voorstel voor een huisstijl.
Dank alvast,
Willem
Beste Willem,
Bedankt voor de positieve beoordeling! Kunt u me zeggen aan welk logo het u doet denken? Want zoals mijn omschrijving hopelijk duidelijk maakt, is het ontwerp en het verhaal erachter speciaal voor uw bedrijf bedacht. Ik kan u zelfs de schetsen en dus het proces toezenden.
Er is al zoveel ontworpen dat er altijd wel een logo te vinden is dat op een ander lijkt. Directe kopieën zijn natuurlijk uit den boze. 'Ergens op lijken' blijft moeilijk te beoordelen. Het is altijd goed om te kijken naar zaken zoals concurrentie, bekendheid en dergelijke.
Kortom, als u het logo kunt noemen, kunnen we kijken of het inderdaad op elkaar lijkt. Misschien als je ze naast elkaar legt, zijn er toch niet veel overeenkomsten. Indien gewenst zijn er natuurlijk altijd wel (kleine) aanpassingen te doen.
In ieder geval bedankt voor de positieve reactie en ik zal een voorstel doen voor de huisstijl!
groeten,
estoy