Pontifact
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Willem
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 23-03-2012 17:48
- Datum einde : 30-03-2012 17:42
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 25
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Het woord Ponitfact is een verbastering van het woord “Pontifect” wat bruggenbouwer/verbinder betekent. We hebben echter gekozen voor “fact” ipv “fect” omdat “fact” staat voor feit & kennis. Wij zijn bruggenbouwer/verbinders, die dat wel doen op basis van feiten & resultaten.
Logo
We willen graag een logo dat bestaat uit een woordmerk en een beeldmerk. Het logo moet bij de opening van een gesprek en het overhandigen van de kaartjes aanleiding zijn om het bedrijf toe te lichten en ons te introduceren.
Het logo moet kracht uitstralen en niet te geijkt zijn, mag abstract en eenvoudig zijn, maar moet wel een beeld/gevoel overbrengen. Het woord en het beeldmerk moeten los van elkaar te gebruiken zijn en de boodschap overbrengen.
Huisstijl
Stijl moet strak zijn en professioneel.
Tav visitekaartje geldt dat we mat een dubbelzijdig kaartje willen, waarbij op de achterkant het logo met spotlak te zien is. Vorm hoeft niet perse geijkt, maar we willen wel bvb liever ronde hoeken dan rechte hoeken.
Briefpapier mag zowel enkelzijdig als dubbelzijdig full colour.
Presentatieformat zouden we ook graag zien voor titelpagina en vervolgpagina's.
Pay-off
En mocht iemand inspiratie hebben ook een pay-off. Deze moet aangeven dat wij vanuit creativiteit en betrokkenheid een gedragen resultaat bereiken
Merkwaarden:
- Creativiteit
- Betrokkenheid
- Vertrouwen
- Deskundigheid
- Resultaatgerichtheid
Onderscheidende kenmerken:
- Inlevingsvermogen het belang van de ander als uitgangspunt nemen
- Onafhankelijkheid werken buiten de grote belangen om en gaan niet mee in “het spel van de grote jongens”
- Werken op basis van persoonlijk contact ofwel zakendoen op basis van een menselijke fundering
Bedrijfsomschrijving:
Consultancy en procesbegeleiding binnen de commerciële en de maatschappelijke vastgoedbranche. Wij brengen de verschillende partijen (overheid, aanbieder & afnemer/gebruiker) binnen deze branche bij elkaar, denken met alle partijen mee en brengen de verschillende belangen in kaart en op een lijn. Onze rol is om te zorgen voor verbinding/overbrugging van de verschillende belangen om vervolgens te komen tot een door ieder gedragen resultaat. Het is projectafhankelijk met welke partij we werken en de start van een project kan komen vanuit elk van de partijen.
Doelgroep:
- Zakelijke doelgroep
o Aanbieders van vastgoed
o Afnemers van vastgoed (ondernemer of corporate)
- Overheid
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleuren:
- Donkerblauw
- Groen/Olijfgroen
- Zilver (mat)
(Geeft n richting, maar staan open voor suggesties)
Sfeer:
- Krachtig maar persoonlijk
- Creatief maar resultaat gedreven
Qua andere merken, die ons aanspreken, dachten wij aan het merk Audi. Dat merk staat voor degelijk, betrouwbaar, krachtig en respect. Maar ook geldt dat zowel het woord als het beeldmerk erg krachtig zijn en op zichzelf sterk zijn.
Voorgesteld logo moet rechtenvrij zijn en niet te veel op een bestaand logo lijken!
Het belangrijkste is dat deze input is bedoeld om te inspireren en niet om te beperken! Het moet iets echts en unieks zijn. Ga er dus voor en verras ons!
estoy
-
-
estoy zegt
Hierbij de gevraagde aanpassingen. Enkele opmerkingen:
- Het logo op het briefpapier is nu 3,5 cm breed. Voor het definitief maken (als ik daar vanuit mag gaan), stuur ik alle documenten nog eens op zodat je ze kunt uitprinten. Leesbaarheid, grootte, enz. kun je dan nog eens rustig bekijken. Als er dan toch nog aanpassingen nodig zijn, kan dat.
- bij de lege envelop is nu een bedrukte binnenkant te zien. Een idee wat het wat chiquer maakt. Indien het aanspreekt, is het goed om de drukker hierover te informeren qua mogelijkheden en kosten.
- de beste manier om de twijfels over de positie van het visitekaartje weg te nemen is om de twee opties naast elkaar te leggen. Dus hiernaast zijn er twee ontwerpen! Wat ook kan is de achterkant liggend te doen en de voorkant (dus met de contactgegevens) staand te doen. Dit zie je ook wel vaker.
- Door gebruik van de spotlak geeft het inderdaad een extraatje aan het ontwerp. Ook hierbij is het goed om van te voren de drukker te benaderen. Ik zou alleen willen adviseren om het niet 'te veel' toe te passen. Dus bijvoorbeeld alleen het beeldmerk op de achterkant van een laagje voorzien. Maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik hoop hiermee overal een antwoord op te hebben gegeven.
groeten,
Chantal -
Willem zegt :
Hallo Chantal,
Ziet er weer prima uit. Het is voor ons een lastige om het visitekaartje goed te bekijken. Zie je kans om alleen het "liggende" visitekaartje te plaatsen in een grotere versie? Dan kunnen we het Gied bekijken.
Jij bent in ieder geval de winnaar wat ons betreft, dus die kun je vast in je zak steken! :-)
Daarnaast: krijgen we het Loo met payoff ook nog los van je, zodat we het kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld onze ste?
Dank en groet!
Willem -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste Willem,
Hierbij een eerste voorstel voor de huisstijl. De stijl die ik in de eerdere inzending heb gebruikt, heb ik hierin voortgezet. Aangezien het einde van de wedstrijd nadert, is het ook mogelijk om na afloop nog aanpassingen te doen!
Is een envelop trouwens nodig? Zo ja, wat is het gewenste formaat? En met of zonder venster?
Ik wacht de feedback af :) -
Willem zegt :
Hi Estoy,
Ziet er erg goed uit! Dank!
We hebben nog een paar kleine opmerkingen:
Briefpapier
Daar mag het logo iets kleiner en zouden we graag een voorbeeld zien met ook een adres er in op de juiste plek voor een C5 venster, om te zien hoe dat staat.
Envelop
Het logo mag van ons nog een fractie kleiner. Graag in verhouding met het briefpapier.
Visitekaartjes achterkant
Graag het webadres weghalen en in plaats daarvan de payoff
Visitekaartje voorkant
We willen de volgende informatie vermelden:
- Naam
- Functie
- Telefoonnummer
- Email
- Website
We twijfelen alleen nog over liggend of rechtopstaand.
Verder willen we het kaartje graag uit laten voeren in 350gr mat vernis. waarbij we ook wel zouden willen werken met spotlak voor het logo. Zijn benieuwd naar jouw mening en een voorstel hoe jij dat ziet en waar wel en waar niet. -
Willem zegt :
Tav de envelop trouwens dat we graag een ontwerp willen voor een C5 enveloppe met venster.
Dank!
Gr Willem -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
De vorm van het beeldmerk vormt de basis van het ontwerp voor de titelpagina van de powerpoint presentatie. Ik heb alvast een mogelijke positie voor de titel en dergelijke gemaakt.
Zelf heb ik de vervolgpagina het liefst zo leeg mogelijk, omdat de lay-out dan zo min mogelijk beperkingen oplegt aan de invulling. Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk. Dus ook hier geldt: mochten er aanpassingen nodig zijn, of is het nog niet geheel naar wens... geen enkel probleem! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste Willem,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerpvoorstel. Het beeldmerk is een weergave van een P (pontifect) en F (fact) die met elkaar zijn verbonden. Het samenbrengen van verschillende partijen wordt hiermee verbeeld. In de linker hoek ziet u de letters duidelijk staan. Door het beeldmerk een kwartslag te draaien ontstaat een abstracter beeld. Hierdoor krijgt u mogelijk vragen naar de betekenis. Zie hier, het gesprek is begonnen!
Het woord 'fact' is gescheiden van ponti, door middel van dikte en kleur, zodat het 'woordgrapje' wordt benadrukt.
Het kleurgebruik is zakelijk, maar toch ook fris en eigenzinnig.
Rechts ziet u nog een mogelijke uitwerking van de voorkant van het visitekaartje. Uiteraard zijn de mogelijkheden eindeloos en zijn aanpassingen altijd mogelijk.
Hopelijk sluit het aan bij uw verwachtingen en wensen. Ik kijk dan ook uit naar uw feedback!
mvg,
estoy -
estoy zegt
De pay-off is 'samen verbinden'. Het woord Samen geeft het een persoonlijk karakter. Verbinden is het hoofddoel (als ik de omschrijving goed interpreteer) van het bedrijf en komt ook terug in het beeldmerk.
-
Seesing zegt
Geweldig ontwerp en wat ons betreft op weg naar een terechte winst. Twijfel die we hebben is dat dit logo heel erg op een bestaand logo schijnt te lijken, maar we weten niet welk logo dat is (als onze gedachte klopt). We willen niet straks met kaartjes en een huisstijl op pad waarmee we met een ander bedrijf problemen krijgen. Kun je om op dat punt gerust stellen?
Daarnaast graag je voorstel voor een huisstijl.
Dank alvast,
Willem -
Seesing zegt
Geweldig ontwerp en wat ons betreft op weg naar een terechte winst. Twijfel die we hebben is dat dit logo heel erg op een bestaand logo schijnt te lijken, maar we weten niet welk logo dat is (als onze gedachte klopt). We willen niet straks met kaartjes en een huisstijl op pad waarmee we met een ander bedrijf problemen krijgen. Kun je om op dat punt gerust stellen?
Daarnaast graag je voorstel voor een huisstijl.
Dank alvast,
Willem -
estoy zegt
Beste Willem,
Bedankt voor de positieve beoordeling! Kunt u me zeggen aan welk logo het u doet denken? Want zoals mijn omschrijving hopelijk duidelijk maakt, is het ontwerp en het verhaal erachter speciaal voor uw bedrijf bedacht. Ik kan u zelfs de schetsen en dus het proces toezenden.
Er is al zoveel ontworpen dat er altijd wel een logo te vinden is dat op een ander lijkt. Directe kopieën zijn natuurlijk uit den boze. 'Ergens op lijken' blijft moeilijk te beoordelen. Het is altijd goed om te kijken naar zaken zoals concurrentie, bekendheid en dergelijke.
Kortom, als u het logo kunt noemen, kunnen we kijken of het inderdaad op elkaar lijkt. Misschien als je ze naast elkaar legt, zijn er toch niet veel overeenkomsten. Indien gewenst zijn er natuurlijk altijd wel (kleine) aanpassingen te doen.
In ieder geval bedankt voor de positieve reactie en ik zal een voorstel doen voor de huisstijl!
groeten,
estoy -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-