Re-style logo en huisstijl voor leverancier van promotionele producten / PSL World

Datum start: 08-04-2014

Datum einde: 22-04-2014

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
beeldtaal

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn op zoek naar een re-style van ons logo en onze huisstijl.

Toen PSL (of eigenlijk ons moederbedrijf Sweda) eind jaren '70 startte waren de belangrijkste producten horloges en electronica. Het logo werd daarom gebaseerd op één van de bestsellers, een horloge. Je ziet duidelijk een wijzerplaat en wijzers als je naar ons huidige logo kijkt.

Maar hedendaags, in 2014, wil PSL zich meer op een algemener segment richten. De focus is nog steeds op electronica en horloges. Maar we hebben bijvoorbeeld een 'thuis' categorie toegevoegd met keuken items en over de afgelopen jaren zijn er steeds meer non-electronica producten toegevoegd aan de collectie.

Sinds 2013 hebben we een nieuwe pay-off bij ons logo, 'The Premium Design Company'.
Deze pay-off willen we graag behouden en ook over het beeldmerk van de pay-off zijn we tevreden. Maar voor goed suggesties staan we natuurlijk altijd open!

Ons logo moet nu dus algemener worden, het moet uitstralen dat wij een creatief en origineel bedrijf zijn.

Het hoeft niet overdreven te zijn, maar modern en simpel.
Het kan gewoon onze bedrijfsnaam zijn als woordmerk (PSL) of misschien een mooi symbool of icoon erbij als beeldmerk.

We willen het logo graag geïmplementeerd zien op briefpapier, enveloppen, visitekaartjes en e-mail handtekeningen.

Als jouw logo/huisstijl is gekozen wensen wij graag een huisstijl manual.

Bedrijfsomschrijving


PSL is een internationale leverancier van promotionele producten, gespecialiseerd in premium design.
18 PSL verkoopkantoren bedienen ongeveer 12.000 distributeurs in meer dan 100 landen.

De PSL design studio in Hong Kong is volledig toegewijd aan het bedenken en creëren van nieuwe designs en producten voor ons eigen design label - PSL Design.

• We hebben meer dan #300 producten in onze collectie
• Meer dan 50% van onze collectie is origineel PSL Design
• Onze producten zijn in 5 categorieën ingedeeld: Werk / Thuis / Ontspanning / Reizen / Tijd
• Iedere maand lanceren we nieuwe producten, zou houden we onze klanten nieuwsgierig (onze concurrenten lanceren 2x per jaar een productcatalogus, dat is normaal in de branche. Wij willen ons onderscheiden en brengen 1x per jaar in januari een catalogus uit en de rest van het jaar dus iedere maand nieuwe items)

We staan bekend in onze branch en bij onze klanten als een bedreig met leuke en originele gadgets. We werken veel met siliconen als materiaal, dit maakt ons herkenbaar.

We opereren in een B2B markt. Onze klanten zijn distributeurs die weer verkopen aan de eindklant.

Ontdek meer over ons op:

www.pslworld.com
www.psl-design.com
www.incentive-gifts.eu
www.facebook.com/pslworld

Doelgroep


Doelgroep: B2B markt, maar de huisstijl mag een retail uitstraling hebben.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Op een witte achtergrond is ons logo altijd rood (PMS186C).
Het rood is een signaalkleur en een hoop van onze marketingmaterialen zijn hier ook op afgestemd (zoals stands voor beurzen etc). We houden deze kleur daarom graag aan in onze huisstijl.

Maar op een kleurrijke achtergrond moet het geen probleem zijn om het logo in het wit of grijs te gebruiken.

300x300

designer: beeldtaal

score:

300x300

designer: beeldtaal

score:

300x300

designer: kabayan007

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: beelders

score:

300x300

designer: Design

score:

300x300

designer: 4+

score:

300x300

designer: 4+

score:

300x300

designer: Design

score:

300x300

designer: YveskART

score:

300x300

designer: YveskART

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: Design

score:

300x300

designer: Design

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: demetriax

score:

300x300

designer: FeinsteSeide

score:

300x300

designer: stevan banjac

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: MiliG

score:

300x300

designer: FeinsteSeide

score:

300x300

designer: Fine Design

score:

300x300

designer: Reclamez

score:

300x300

designer: (N)

score:

300x300

designer: (N)

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: niki

score:

300x300

designer: Vorm-R

score:

300x300

designer: Kelvin

score:

300x300

designer: sophy

score:

300x300

designer: sophy

score:

300x300

designer: Kelvin

score:

300x300

designer: demetriax

score:

300x300

designer: vyndo

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: RedOne22

score:

66 Ingezonden designs
23 Designers
0 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.