Soulband zoekt nieuwe swingende huisstijl en logo!
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: djkraa
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 100.00
- Datum start : 01-07-2011 18:07
- Datum einde : 22-07-2011 18:14
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,eps
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 39
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Om dat te bewerkstelligen willen we nieuwe communicatiemiddelen gaan ontwikkelen om promotie mee te doen. Een nieuwe website in ieder geval, maar ook visitekaartjes, folders, stickers, vlaggen etc.
Voor deze promotiemiddelen hebben we een nieuwe huisstijl en logo nodig.
De nieuwe huisstijl moet in een oogopslag duidelijk maken dat het hier om een professionele band gaat die swingende, vrolijke muziek maakt.
De winnaar van de ontwerpwedstrijd zal zeker genoemd worden op onze nieuwe website en...
.... we kunnen praten over een uniek optreden van bought and souled op jouw feest!!
Bedrijfsomschrijving:
Bought and Souled speelt soul covers (vandaar de naam), maar ook pop en rock nummers (Nederlands en Engels) met een funky of groovy tintje. Door de blazerssectie swingt elk nummer de pan uit.
De acht mannen van Bought and Souled zijn goede vrienden en spelen sinds hun studententijd met elkaar. We zijn op een professionele manier met de muziek bezig.
Wat steevast terugkomt in elk optreden is ons enthousiasme en vrolijkheid: die werken heel aanstekelijk. Het publiek staat dan ook altijd mee te zingen en te swingen.
We treden regelmatig (maar nooit genoeg) op in cafe's, op bruiloften, bedrijfsfeesten, of op events.
Meer info over de band, playlist en audiofragmenten zijn te vinden op de website:
www.boughtandsouled.nl
Doelgroep:
Bought and Souled richt zich op muziekcafes, bruiloftregelaars, mensen die een bedrijfsfeest geven, verenigingen en event organisatoren.
Wat deze groepen met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal een goede band zoeken die een feest kan neerzetten.
Omdat ze de band niet kennen is het belangrijk dat de communicatiemiddelen uitstralen dat ze een professionele band in huis halen die vrolijke, swingende entertainment bied.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Wij maken vrolijke swingende muziek en dat mag de huisstijl uitstralen: het mag grappig, vrolijk en kleurrijk, maar zonder cliche te worden.
Daarbij is belangrijk dat de huisstijl professionalisme uitstraalt: wij zijn een goede band die professioneel met muziek omgaat.
Dus.. in een oogopslag moet duidelijk zijn dat het om een professionele band gaat die swingende muziek maakt.
De huisstijl en het logo moeten toepasbaar zijn op vele verschillende communicatiemiddelen, zoals een website, een folder, sticker etc.
Orange+Blue
-
-
djkraa zegt :
Hallo Orange +Blue,
Dank voor je leuke inzending! We vinden het gebruik van de kleuren goed: het zijn warme, vrolijke kleuren. Ook het lettertype spreekt ons aan: simpel, maar toch anders, en in beweging.
Prima ook dat je geen muziekinstrumenten gebruikt, dat is zo voor de hand liggend.
We zouden het leuk vinden als je nog een nieuw voorstel wilt maken. Wellicht iets meer kleurverloop in de letters om het nog wat sprekender te krijgen, de plus wat groter, en wat ons betreft hoeft het soulkapsel niet, want dat geeft al snel weer te veel een soulgevoel (en we spelen meer dan alleen soul muziek, ook pop en rock met een soul/funky gevoel).
We hopen op een nieuwe inzending!
Diana -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hallo diana,
hierbij zoals verzocht een aangepast voorstel. met meer kleur(verloop) en geen afrokapsel.
overigens doet de naam Souled toch wel duidelijk linken aan soul en mag dat wat ons betreft toch wel echt uit het logo knallen.
gr. roy & jeanine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-