Sports World Amsterdam geeft je energie
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: richardvanriel
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 21-08-2013 17:05
- Datum einde : 18-09-2013 17:00
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 84
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Sportiviteit, gezondheid en energie in een premium uitstraling is wat we zoeken. Het nieuwe beeldmerk kan/mag een (duidelijke) afgeleide zijn of terugkomen in het beeldmerk. De uitstraling dient eigentijds te zijn en zal gebruikt worden voor zowel interne als externe communicatie, online en offline. Logo zal gebruikt worden op merchandise artikelen.
Bedrijfsomschrijving:
Sports World is sinds 1989 DE energieleverancier in Amsterdam-Watergraafsmeer. Gevestigd in een uniek historisch pand (Oostergastfabriek 1887) biedt deze premium healthclub alle dagen van het jaar totaaloplossingen op gebied van gezondheid en verantwoord leven. Gebouwd als gasfabriek, jaren later gebruikt als gasfabriek en nu een sportclub. Al bijna 125 jaar komt er energie van deze plek vandaan.
Onze missie is " clubleden inspireren actief en gezond te leven". Clubleden en medewerkers werken samen op gebied van bewegen, eten en gezond leven.Met de beste trainers, de ruimste openingstijden en het grootste lesaanbod staan ruim 60 enthousiaste en energieke medewerkers klaar om het beste uit clubleden te halen. De manier we dit als team doen is uitnodigend en gastvrij.
We bieden naast fitness en groepfitness ook personal training, outdoor lessen, yogalessen, squash, fysiotherapie, sauna/stoombad en zonnebank. Het uitgebreide Grand Cafe verzorgt een menukaart met verse en biologische a-la-carte gerechten.
Sports World is aangesloten bij de branche organisatie Fit!vak en is lid van de Vereniging Exclusieve Sportscentra (VES). Hiermee voldoet de club aan de hoogste kwaliteitsnormereing volgende de landelijke erkenningsregeling fitness (LERF)
De club is gelegend in het nieuwe stadshart Oostpoort dat begin 2014 wordt opgeleverd. Het gebouw waarin sportsworld is gevestigd, is uniek en zeer herkenbaar vanwege de karaktiristieke gevel en daklijn.
Doelgroep:
De kern van ons klantenbestand bestaat uit volwassenen mannen en vrouwen met een kerngroep in de leeftijd van 30-40 jaar woonachtig in Amsterdam. Ze zien gezond leven als onderdeel van hun levensttijl en zijn bereid om hierin te investeren. Onze verschillende vormen van beweegprogramma's en diensten biedt clubleden de mogelijkheid om de club te bezoeken voor alles van totale ontspanning tot maximale inspanning.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Wit is de basis met als steunkleur rood en zwart. Grijs kan zeker toegevoegd worden. De club is 25 jaar actief vandaar dat zowel logo als naam door ontwikkeld dienen te worden vanuit de huidige basis.
Brandbrains
-
-
richardvanriel zegt :
ik "begrijp' de schaduw eronder nietzo
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
Heel anders. Na alle ontwerpen "mis" ik hier de openheid en ronde/gebogen lijnen
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
Mijn verzoek was geen goed idee. Dit geeft minder evenwicht.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
Hmm, pepsi cola is de eerste associatie... Dat eerste ontwerp is sterkst nog steeds. Wat als de smalle uiteinden "dicht(er)" worden? Verminderd daarmee ying-yang gevoel, wordt S daarmee duidelijker en bol (world) zichtbaarder?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
Anders en wat mij betreft beter :)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
beweging, dynamiek. Wat als je het geheel roteert naar links zodat de S middenin meer leesbaar wordt?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
richardvanriel zegt :
Helder beeld. Nog steeds gevoel van de "S" de wereld (ronde bol) ontbreekt nu wel ten opzichte van eerste ontwerp.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Brandbrains:
Feedback zeer welkom!
-
richardvanriel zegt :
Dank je weer. Eenvoudig en daardoor krachtig. Alleen ik wil zoals in vorige ontwerp beeld en woord los kunnen gebruiken. Daarom sprak eerste ontwerp meer aan. Is daar een variatie op mogelijk? (zie commentaar bij eerste ontwerp)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Brandbrains:
Iets meer afstand van het huidige logo. Feedback wederom zeer welkom!
-
richardvanriel zegt :
Het eerste ontwerp dat binnen is! ik vind de keuze om sportsworld in twee kleuren te schrijven ok. OOk de "S" tussen ying-yang staat met aan. Jammer dat de oude swoosch volledig weg is. Kleuren spreken aan. Is er iets te vinden waarbij die "S" wel blijft bestaan? maar het minder ying-yang is. Nogmaals 1e inzending... ben benieuwd wat nog meer gaat komen.
-
richardvanriel zegt :
Wat zou er gebeuren wanneer de uiteinden van de beide "druppels" heel subtiel gesloten worden? Dan wordt de S beter zichtbaar en neemt "ying-yang gevoel" wellicht af? Verder lijkt de tekst E R G B R E E D ?
-
BureauKomma zegt
Ik vraag me af of het ying yang. Logo ook vrij te gebruiken is? Zie dit niet als een aanval op je creatieve werk maar als een praatstuk van wat wel en niet mag.
-
richardvanriel zegt :
Leuke case. Persoonlijk denk ik van wel. van wie is dat symbool dan eigenlijk en dan wel met die kleuren en die puntjes erin en aangesloten aan elkaar.... Ik denk geen probleem?
-
Brandbrains zegt
@BureauKomma https://www.google.nl/search?q=yin+yang&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=U2sWUsOkNMW0hAeW_4HgDw&ved=0CE0QsAQ&biw=1280&bih=705
Iets wat ergens gedeeltelijk op geïnspireerd is, is geen directe gelijkenis. En wettelijk ook niet strafbaar, aangezien de symbolen op meer dan 7 punten verschillen. -
richardvanriel zegt :
Dat dacht ik al. lekker door dus :)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Brandbrains:
Feedback zeer welkom!
-
richardvanriel zegt :
de woordafbreking staat me niet aan, en swoos lijkt teveel op nescafe
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-