Sports World Amsterdam geeft je energie

Datum start: 21-08-2013

Datum einde: 18-09-2013

Totaal budget: € 349.00
WINNAAR
Book cover
Brandbrains

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Sports World is sinds 1989 DE energieleverancier in Amsterdam-Watergraafsmeer. Sports World is anders en wil zowel haar merknaam als beeldmerk opnieuw positioneren. Met dezelfde naam en een beeldmerk dat los gebruikt kan worden (nu is zijn woord/beeld onlosmakelijk verbonden).

Sportiviteit, gezondheid en energie in een premium uitstraling is wat we zoeken. Het nieuwe beeldmerk kan/mag een (duidelijke) afgeleide zijn of terugkomen in het beeldmerk. De uitstraling dient eigentijds te zijn en zal gebruikt worden voor zowel interne als externe communicatie, online en offline. Logo zal gebruikt worden op merchandise artikelen.

Bedrijfsomschrijving


Sports World is sinds 1989 DE energieleverancier in Amsterdam-Watergraafsmeer. Gevestigd in een uniek historisch pand (Oostergastfabriek 1887) biedt deze premium healthclub alle dagen van het jaar totaaloplossingen op gebied van gezondheid en verantwoord leven. Gebouwd als gasfabriek, jaren later gebruikt als gasfabriek en nu een sportclub. Al bijna 125 jaar komt er energie van deze plek vandaan.

Onze missie is " clubleden inspireren actief en gezond te leven". Clubleden en medewerkers werken samen op gebied van bewegen, eten en gezond leven.Met de beste trainers, de ruimste openingstijden en het grootste lesaanbod staan ruim 60 enthousiaste en energieke medewerkers klaar om het beste uit clubleden te halen. De manier we dit als team doen is uitnodigend en gastvrij.

We bieden naast fitness en groepfitness ook personal training, outdoor lessen, yogalessen, squash, fysiotherapie, sauna/stoombad en zonnebank. Het uitgebreide Grand Cafe verzorgt een menukaart met verse en biologische a-la-carte gerechten.

Sports World is aangesloten bij de branche organisatie Fit!vak en is lid van de Vereniging Exclusieve Sportscentra (VES). Hiermee voldoet de club aan de hoogste kwaliteitsnormereing volgende de landelijke erkenningsregeling fitness (LERF)

De club is gelegend in het nieuwe stadshart Oostpoort dat begin 2014 wordt opgeleverd. Het gebouw waarin sportsworld is gevestigd, is uniek en zeer herkenbaar vanwege de karaktiristieke gevel en daklijn.

Doelgroep


De kern van ons klantenbestand bestaat uit volwassenen mannen en vrouwen met een kerngroep in de leeftijd van 30-40 jaar woonachtig in Amsterdam. Ze zien gezond leven als onderdeel van hun levensttijl en zijn bereid om hierin te investeren. Onze verschillende vormen van beweegprogramma's en diensten biedt clubleden de mogelijkheid om de club te bezoeken voor alles van totale ontspanning tot maximale inspanning.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Wit is de basis met als steunkleur rood en zwart. Grijs kan zeker toegevoegd worden. De club is 25 jaar actief vandaar dat zowel logo als naam door ontwikkeld dienen te worden vanuit de huidige basis.

Designer: Brandbrains Brandbrains
logo_huisstijl-brandbrains-8MvAINjE

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

ik "begrijp' de schaduw eronder nietzo

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-z7xjqMbY

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

Heel anders. Na alle ontwerpen "mis" ik hier de openheid en ronde/gebogen lijnen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-yVe12UDY

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

Mijn verzoek was geen goed idee. Dit geeft minder evenwicht.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-RkmiOzZI

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

Hmm, pepsi cola is de eerste associatie... Dat eerste ontwerp is sterkst nog steeds. Wat als de smalle uiteinden "dicht(er)" worden? Verminderd daarmee ying-yang gevoel, wordt S daarmee duidelijker en bol (world) zichtbaarder?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-R8Szb7BI

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

Anders en wat mij betreft beter :)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-h5jhviPw

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

beweging, dynamiek. Wat als je het geheel roteert naar links zodat de S middenin meer leesbaar wordt?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-gTPz7q1w

Geen commentaar

richardvanrielrichardvanriel

Helder beeld. Nog steeds gevoel van de "S" de wereld (ronde bol) ontbreekt nu wel ten opzichte van eerste ontwerp.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-itBq3F9E

BrandbrainsBrandbrains

Feedback zeer welkom!

richardvanrielrichardvanriel

Dank je weer. Eenvoudig en daardoor krachtig. Alleen ik wil zoals in vorige ontwerp beeld en woord los kunnen gebruiken. Daarom sprak eerste ontwerp meer aan. Is daar een variatie op mogelijk? (zie commentaar bij eerste ontwerp)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-8zEt6G7E

BrandbrainsBrandbrains

Iets meer afstand van het huidige logo. Feedback wederom zeer welkom!

richardvanrielrichardvanriel

Het eerste ontwerp dat binnen is! ik vind de keuze om sportsworld in twee kleuren te schrijven ok. OOk de "S" tussen ying-yang staat met aan. Jammer dat de oude swoosch volledig weg is. Kleuren spreken aan. Is er iets te vinden waarbij die "S" wel blijft bestaan? maar het minder ying-yang is. Nogmaals 1e inzending... ben benieuwd wat nog meer gaat komen.

richardvanrielrichardvanriel

Wat zou er gebeuren wanneer de uiteinden van de beide "druppels" heel subtiel gesloten worden? Dan wordt de S beter zichtbaar en neemt "ying-yang gevoel" wellicht af? Verder lijkt de tekst E R G B R E E D ?

BureauKommaBureauKomma

Ik vraag me af of het ying yang. Logo ook vrij te gebruiken is? Zie dit niet als een aanval op je creatieve werk maar als een praatstuk van wat wel en niet mag.

richardvanrielrichardvanriel

Leuke case. Persoonlijk denk ik van wel. van wie is dat symbool dan eigenlijk en dan wel met die kleuren en die puntjes erin en aangesloten aan elkaar.... Ik denk geen probleem?

BrandbrainsBrandbrains

@BureauKomma https://www.google.nl/search?q=yin+yang&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=U2sWUsOkNMW0hAeW_4HgDw&ved=0CE0QsAQ&biw=1280&bih=705

Iets wat ergens gedeeltelijk op geïnspireerd is, is geen directe gelijkenis. En wettelijk ook niet strafbaar, aangezien de symbolen op meer dan 7 punten verschillen.

richardvanrielrichardvanriel

Dat dacht ik al. lekker door dus :)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-7kbRUVLE

BrandbrainsBrandbrains

Feedback zeer welkom!

richardvanrielrichardvanriel

de woordafbreking staat me niet aan, en swoos lijkt teveel op nescafe

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-brandbrains-78HigcxE

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.