Geen commentaar
ViE Netwerk (Landelijk inspirerend en actief netwerk voor Vaders in Echtscheiding)
- Wedstrijd van: vienetwerk
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 24-08-2011
Datum einde: 15-09-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar
toch nog even een paar varianten voor het visitekaartje...
onderste variant is het beste

Geen commentaar
Zoals gevraagd nog een kleine aanpassing aan het logo. De boom heeft nu wat meer \'voeten in de aarde\' gekregen. Het idee om de wortels te laten zien heb ik verworpen, omdat je een boom nooit op deze wijze ziet. Ook het toevoegen van aarde leverde nog steeds een afgekapt beeld op. Zoals het nu is weergegeven met stronken die houvast geven (en waarbij je weet dat ze verder de grond in gaan), maakt tegelijkertijd een mooi einde aan het beeldmerk. Ook de stijl van de takken komt zo terug.
Hopelijk helpt deze variant bij de zoektocht naar het juiste logo.
mvg,
estoy
Aanpassingen aan zowel het logo als de huisstijl blijven uiteraard mogelijk.
Ja dit is wat we zoeken, nu graag de aanpassingen doorvoeren in de huisstijl. Dank!

Geen commentaar
Hierbij een bijpassende huisstijl. Enkele opmerkingen:
- zoals u al aangaf is het denk ik een goed idee om voor het ontwerp te kiezen zonder de informatieve appels. Omdat het logo wordt verkleind, kan het gebeuren dat deze te klein uitvallen en wegvallen tegen de achtergrond. Voor de website werkt het wel goed.
- de voorzijde van het visitekaartje bevat alle contactgegevens en logo. De achterzijde heb ik gebruikt om meer te vertellen over waar ViE netwerk voor staat. Hier komen de \'appels\' toch weer terug!
- nog even voor de duidelijkheid: de cirkelvorm op het visitekaartje lijken nu tegengesteld. In werkelijkheid zitten ze achter elkaar en is er dus een kant met de cirkel.
- het briefpapier en de envelop zijn vrij eenvoudig. Dit heb ik gedaan omdat het logo al vrij opvallend is.
Ik ben erg benieuwd wat u ervan vindt!
Erg goed!

Geen commentaar
Hierbij weer een herziene versie!
De fine tuning kan gewoon doorgaan. Maar ik wilde ook wel een begin maken met een huisstijl. Over het algemeen wordt daarmee bedoeld briefpapier, visitekaartje en envelop. Wat had u daarbij precies in gedachte?

Geen commentaar
Dank voor de positieve feedback!
Ik heb het commentaar gelezen en het verwerkt in een nieuwe versie. De boom heeft nu extra grote vruchten gekregen met daarin een symbool. Deze staan voor de vier genoemde thema\'s. Het thema verdieping vond ik persoonlijk wat moeilijk. Het symbool uit het voorbeeld kwam naar mijn mening in de goede richting. Mocht u hier (of over iets anders natuurlijk) nog opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag.
Indien het logo geheel naar wens is, kan ik overgaan op het maken van een bijpassende huisstijl.
mvg,
estoy
komt aardig id buurt.
symbool voor verdieping is prima
symbool voor vader en kind is prima
symbool voor huis mag bv een sleutelgat (praktische sleutel?) in verwerkt zijn (of een open deur?)
symbool voor verbinding en plezier mag meer gericht zijn op mannen die met elkaar iets gezelligs of actiefs doen, ipv groot en klein hoofdje (dat lijkt mi teveel op vader en kind)
En er mag nog een symbool bij dat staat voor informatie
dank
Ah, nu ik weet dat het voor de site is, begrijp ik ook beter wat de bedoeling is. Ik ga ermee aan de slag!

Geen commentaar
Beste opdrachtgever,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerp. Het meegezonden voorbeeld heb ik slechts gebruikt als inspiratiebron.
De boom staat voor het (her)leven van de vaders. De vruchten/appels die u omschrijft zijn ook in het logo verwerkt. Deze worden weergegeven door de gekleurde cirkels en geven vorm aan de boom (zoals bladeren). De gebruikte kleuren komen overeen met het voorbeeld.
De bedrijfsnaam heb ik opgesplitst in \'vie\' en \'netwerk\'. ViE heeft hierin extra nadruk gekregen. De naam wordt onderstreept met de slogan \'laat vaders herleven\'.
Het geheel is krachtig, mannelijk, luchtig en optimistisch!
Ik ben erg benieuwd naar uw mening.
mvg,
estoy
De ondertitel \'laat vaders herleven\' wordt dus ook uitgebeeld met het beeldmerk. De kale takken komen weer tot bloei. Daarnaast is het dubbelzinnig:
1) een algemeen motto
2) het kan ook samen gezien worden met de bedrijfsnaam. Vaders komen tot een nieuw leven dankzij ViEnetwerk
Dank voor je inzending! Je hebt al een heel goed gevoel bij wat we willen uitstralen en de tekst past ook prima.
Zou je ook een versie kunnen maken (gebaseerd op je huidige ontwerp) waarbij je 4 thema\'s beeldend verwerkt (de vruchten die ze dus plukken) in de boom:
thema\'s:
1. Vader en Kind
2. Verdieping
3. Huis (het praktische stuk)
4. Verbinding&plezier
Ben benieuwd! Dank!
Beste Estoy,
Even ter info nog: Uiteindelijk willen we graag dat de boom op de website komt te staan en dat men door te klikken op de \"thema appels\" op de verschillende thema pagina\'s terecht komt.
gr ViENetwerk