Vikingcoaching heeft een gaaf logo nodig!
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: Vikingcoaching
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 359.00
- Datum start : 24-04-2018 20:50
- Datum einde : 01-05-2018 00:00
- Status : Beëindigd
- Relevante bestanden: Geen
-
Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 117
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Coaching wordt vaak geassocieerd met soft en zweverig. Ik ben 33 jaar, 1.95m lang, heb een baard en zit onder de tattoos. Voor mij geen paarse logo's met vlindertjes, lieveheersbeestjes, regenbogen en klavertjes 4.
Vikingcoaching staat voor natuur(lijk), puur, rauw, authentiek, verbinding, avontuur, ontdekkingstocht. Dit wil ik in het logo tegen laten komen. Viking betekent voor mij niet het stereotype beeld (helm met horens, Wicky, drakenboot met rood-witte zeilen etc).
Ik wil het logo gebruiken in mijn huisstijl, maar ook kunnen gebruiken op producten die ik in de toekomst wil maken (hout/leer/merchandise)
ideeën die in mij opkwamen:
- Vegvisir: Noors kompas. (zorgt dat de drager niet verdwaalt in zwaar weer)
- runen: oud Noors schrift
- raven: Odin had twee raven. Zij staan symbool voor 'gedachten' en 'herinneringen'
Uiteraard sta ik open voor veel betere ideeën en vertrouw ik op jouw creativiteit!
Bedrijfsomschrijving:
Jonge coachingspraktijk. Op dit moment nog een eenmanszaak. Ik richt mij op:
- een op een coaching
- teamcoaching
- counseling
Doelgroep:
mannen en vrouwen
leeftijd: 25 - 45
Kleuren, favoriete logo's, must haves
- de term 'coachingspraktijk' hoeft niet terug te komen in het logo. Dit blijkt volgens mij voldoende uit het woord 'coaching' wat onderdeel is van mijn bedrijfsnaam.
- Het mooiste vind ik een logo / symbool EN de bedrijfsnaam in een mooie stijl. Het lijkt mij fijn om het logo ook los van de naam 'Vikingcoaching' te kunnen gebruiken. Net zoals Nike zijn naam gebruikt en/of het banaantje (logo).
Dutch Fellow
-
-
Toelichting van de designer Dutch Fellow:
Hi Kevin,
Om jou nog een iets betere voorstelling te geven van het kleurgebruik heb ik alvast een voorbeeld van jouw briefpapier gemaakt.
Uiteraard in de kleuren PMS 382 en PMS 433. De voorzijde van het briefpapier zal gebruikt worden om boodschappen mee over te brengen. De achterzijde van het briefpapier zal ook bedrukt worden. Hier zal ruimte zijn om beknopte informatie over jouw praktijk te plaatsen.
Ben benieuwd hoe dit voorstel landt... -
Vikingcoaching zegt :
Mijn eerste reactie: Ik vind hem gaaf!
-
Dutch Fellow zegt
Kickuh. Kon het niet laten om zojuist ook even bij collega coachen te kijken en weet zeker dat je de fase 10-in-1-dozijn ontwerpen dik voorbij bent. Gaaf om hieraan een bijdrage te leveren!
Met welke huisstijl producten kan ik je nog helpen?
Een complete brandguide produceren kost helaas te veel tijd en zijn andere budgetten voor beschikbaar maar help je graag nog iets verder op weg. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dutch Fellow:
Hi Kevin,
Hier is de versie van het logo waarbij de focus op kleurgebruik ligt. Allereerst de indeling, de bovenste twee logo’s zijn de zwart-wit versies waarbij rekening is gehouden met plaatsingen op donkere en lichte achtergronden (diapositief).
De onderste vier logo’s zijn de logo’s in kleur. We gebruiken PMS nummers om kleuren mee aan te duiden wat een stuk makkelijker schrijft dan appel groen of
Kenia geel.
Jouw primaire kleurenpalet is:
PMS 433 (donker antraciet)
PMS 382 (groen / signaalkleur)
Het contrast tussen deze twee kleuren is niet alleen fraai maar zal ook functioneel zijn ten opzichte van brand awareness. Zorgen dat jouw logo gezien gaat worden is de uitdaging voor komende periode en daar helpt een signaalkleur prima bij.
In dit ontwerp is rekening gehouden met logo plaatsingen op achtergrond kleuren.
Plaatsingen op achtergrondkleur PMS 382 (groen) kunnen zowel in een witte versie en in PMS 433 (donker antraciet) variant. Wanneer het kleurenlogo op een lichte achtergrond geplaatst wordt dan kunnen beide kleuren in het logo gebruikt worden. De Viking kan dan in PMS 382 (groen) geplaatst worden en het woordmerk in PMS 433.
Mocht je vragen hebben, schroom niet en bel of mail mij...
Mijn contactgegevens staan op: dutchfellow.eu/contact/ -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dutch Fellow zegt
Beste Kevin,
Deze variant blijft mijn eerste keuze. Het contrast tussen de strakke lijnen van het beeldmerk en de ronde lijnen van het lettertype is fraai. De verhoudingen en dikte van de letters zijn prima en wat mij betreft is dit logo zo helemaal in balans.
Het beeldmerk zonder woordmerk gebruiken kan prima en is exact de reden dat ik dit iconisch ontwerp gemaakt heb.
Andere uitgangspunten waren: Een tijdloos en kleur onafhankelijk logo ontwerpen. Herkenbaar en onderscheidend. Een logo met lef dat volwassen overkomt. Ook hierin helpt deze fontkeuze helemaal top.
Uiteraard ben ik benieuwd naar jouw reactie en kijk daar naar uit. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
CreativeIyke zegt
Ik heb gezien dat je ontwerp op andere plaatsen is en je weet ook waar je het hebt gekopieerd. Ik ben niet naar je muur gekomen om onzin te praten, je bent ermee begonnen. Als de klant je ontwerp heeft gekozen, prima voor hem, maar nooit meer naar mijn ontwerppagina komen om afval te posten.
-
Dutch Fellow zegt
Hahaha,nou als jij dit ontwerp ergens anders dan op deze pagina kunt vinden dan vreet ik mijn schoen op vriend, of zal ik je de werktekeningen even sturen die we in Illustrator gemaakt hebben, mafkees.
-
Dutch Fellow zegt
Ontwerpers die voor Dura Vermeer, SJR, Van Wijnen, Carlton Beach, De Pier, etc. werken die kunnen het zich niet veroorloven om werk te jatten. Heeft iets met reputatie te maken, waar we serieus waarde aan hechten, maar ik denk dat jij niet helemaal zal snappen waar ik het hier nu over heb.
-
Dutch Fellow zegt
Ontwerpers die voor Dura Vermeer, SJR, Van Wijnen, Carlton Beach, De Pier, etc. werken die kunnen het zich niet veroorloven om werk te jatten. Heeft iets met reputatie te maken, waar we serieus waarde aan hechten, maar ik denk dat jij niet helemaal zal snappen waar ik het hier nu over heb.
-
Dutch Fellow zegt
Ontwerpers die voor Dura Vermeer, SJR, Van Wijnen, Carlton Beach, De Pier, etc. werken die kunnen het zich niet veroorloven om werk te jatten. Heeft iets met reputatie te maken, waar we serieus waarde aan hechten, maar ik denk dat jij niet helemaal zal snappen waar ik het hier nu over heb.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dutch Fellow zegt
Simpel is vrijwel altijd de beste keuze. Makkelijk te herkennen, uniek, beeldmerk is zeer geschikt om ook als profielfoto te gebruiken op sociale media (zelfs bij klein formaat blijft hij herkenbaar). Kortom, wat mij betreft gaan we binnenkort dit ontwerp 'fine-tunen' waarbij natuurlijk ook met jouw wensen rekening gehouden wordt.
-
CreativeIyke zegt
@Dutch Fellow. Ik heb je al eerder gezegd, kom niet naar mijn pagina om onzin te praten. Iedereen kan van iedereen iets beschuldigen. Er is een link waar je ontwerp kunt melden. Doe dat, en je zult een spatie vinden voor een link. Kom niet naar mijn ontwerppagina om onzin te posten.
-
CreativeIyke zegt
@Dutch Fellow. Ik heb je al eerder gezegd, kom niet naar mijn pagina om onzin te praten. Iedereen kan van iedereen iets beschuldigen. Er is een link waar je ontwerp kunt melden. Doe dat, en je zult een spatie vinden voor een link. Kom niet naar mijn ontwerppagina om onzin te posten.
-
Dutch Fellow zegt
Volgens mij heb jij niet helemaal in de gaten wat het woord OPENBAAR betekent. Als je geen bezoekjes wilt dan stel ik voor dat je jouw account vernietigd.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dutch Fellow:
Feitelijk is dit logo ontwerp kleur onafhankelijk. Door de herkenbare vorm kan het logo in elke kleur geplaatst worden zonder dat dit afbreuk aan het ontwerp doet.
Er volgen zo nog meer voorbeelden. -
CreativeIyke zegt
Weet je zeker dat je dit logo zelf getekend hebt? Ik ben hem namelijk meerdere malen in een ander logo tegen gekomen.
-
Dutch Fellow zegt
Grapjas, wat een kneus ben jij zeg, jij valt door de mand en dan ga je hier onzin lopen schrijven. Slechte verliezer!
-
Dutch Fellow zegt
Grapjas, wat een kneus ben jij zeg, jij valt door de mand en dan ga je hier onzin lopen schrijven. Slechte verliezer!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dutch Fellow zegt
Autobelettering voor Viking coaching.
-
CreativeIyke zegt
@Dutch Fellow. Ik heb je al eerder gezegd, kom niet naar mijn pagina om onzin te praten. Iedereen kan van iedereen iets beschuldigen. Er is een link waar je ontwerp kunt melden. Doe dat, en je zult een spatie vinden voor een link. Kom niet naar mijn ontwerppagina om onzin te posten.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dutch Fellow zegt
Visitekaartjes voor Viking coaching.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dutch Fellow zegt
Een krachtig en herkenbaar beeldmerk (iconisch) gecombineerd met een fraai woordmerk.
Meer over Dutch fellow vind je op: http://dutchfellow.eu/ -
Vikingcoaching zegt :
Simpel, niet te agressief en herkenbaar. Leuk gedaan!
-
Dutch Fellow zegt
Dank je wel. Niet agressief was ook precies de bedoeling. Ik heb ook een alternatief logo ontwerp ge-upload maar moet wel toegeven dat dit ontwerp vrij sterk is.
-
Dutch Fellow zegt
Dank je wel. Niet agressief was ook precies de bedoeling. Ik heb ook een alternatief logo ontwerp ge-upload maar moet wel toegeven dat dit ontwerp vrij sterk is.
-
Vikingcoaching zegt :
Kun je laten zien wat een zwarte viking op wit doet OF een olijfgroene viking ipv blauw?
-
Dutch Fellow zegt
Zal er zo een logovel met div. kleuren bij maken.
-
Dutch Fellow zegt
Zal er zo een logovel met div. kleuren bij maken.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-