Zet Uzelf samen met ons in de kijker. ( VIVERE VASTGOED )
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: pg@gijsemans.be
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 419.00
- Datum start : 24-01-2016 11:52
- Datum einde : 07-02-2016 11:41
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 81
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Wij zijn op zoek naar een logo/ huisstijl dat spreekt voor zowel oude als jonge mensen. Zelf houden we van een strakke minimalistische stijl.
De firma naam is Vivere vastgoed. (vivere = italiaans voor leven en wonen)
Wij willen onze toekomstige klanten een beleving geven. Uw logo en huisstijl moet hen ervan overtuigen dat Vivere hun woondromen waar zal maken.
Het logo moet iconisch zijn zodat het ook op de bedrijfsbrochures makkelijk zijn plaats kan vinden. De verschaalbaarheid van het logo is dus belangrijk.
Bedrijfsomschrijving:
Wij willen kleinschalige vastgoedprojecten ontwikkelen en verkopen met een toegankelijke en kwaliteitsvolle architectuur, zowel klassiek als modern.
Vivere vastgoed belooft niet alleen dromen, we maken ze ook waar.
Doelgroep:
Ondanks dat we op gebied van gebouwtechniek high-end gebouwen willen afleveren, richten we ons op de middenklasse. Kwaliteitsvol, maar betaalbaar wonen op toplocaties.
Wij richten ons naar een particuliere markt.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
- we wensen geen afbeeldingen van huisjes in het logo
- het logo draait rond de naam ==> Branding
- kleurgebruik : hoofdzakelijk zwart wit, met eventueel een aanvullende kleur
- minimalistisch
- casual - chique
- bijgevoegd logo hebben we zelf ontworpen, maar dit werd te ouderwets bevonden
freebird
-
-
pg@gijsemans.be zegt :
Dag Jeroen,
we zijn hier met twee mensen om een oordeel te geven, ik en mijn vriendin, de uitwerking vinden we beiden mooi, maar ze vindt de kleuren niet super.
Aan de firma zit ook een verkoops (immo) gedeelte en ik kan me inderdaad ook inbeelden dat de kleuren iets meer moeten opvallen (naar voor komen) om op te vallen in het straatbeeld. Grijp nu niet direct naar fluo roze :-) -
freebird zegt
Hahaha nee fluo roze lijkt me ook niet echt geschikt :)
Hebben jullie misschien een richting in welke kleuren ik moet denken of wat jullie mooi vinden? (of wat past bij de inrichting van het verkoopgedeelte).
Met vriendelijke groet,
Jeroen Kraneveld
Freebirds Grafisch Ontwerp -
pg@gijsemans.be zegt :
Dag Jeroen,
probleem is dat we het zelf niet goed weten. We houden van sober. uw vorige versie had het voordeel dat het zwart was plus 1 kleur. Misschien gewoon uw vorige kleur iets feller maken.
We hebben uw huisstijl ook eens voorgelegd aan een aantal mensen. Het advies dat we kregen was het rustiger houden. Het logo (de ontluikende bloem)werd positief onthaald. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer freebird:
Goedemorgen, ik heb een aantal kleurencombinaties gemaakt om te kijken welke kleur(en) uw voorkeur hebben.
Hartelijke groet,
Jeroen Kraneveld
Freebirds Grafisch Ontwerp -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
pg@gijsemans.be zegt :
Zeer mooi : Ook lettertype is leuk.
Voordeel is wel dat we hier een pictogram hebben.
Spijtig vind ik hier het weinige kleurverschil. -
pg@gijsemans.be zegt :
Kan u dan ook zicht geven op de huisstijl ?
-
freebird zegt
Bedankt voor uw positieve feedback! Ik ga zorgen voor meer contrast tussen de kleuren en ga beginnen aan een huisstijlontwerp.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Kraneveld
Freebirds Grafisch Ontwerp -
pg@gijsemans.be zegt :
Waar we vooral naar zoeken in uw geval is de mogelijkheid om het icoontje ook alleenstaand te maken. Zo hebben we meer layout mogelijkheden.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-