Redesign website economisch onderzoeksbureau

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: contrast
  • Categorie: Webpagina design
  • Totaal budget: € 350.00
  • Datum start : 26-06-2012 10:10
  • Datum einde : 10-07-2012 10:08
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 6
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Recent heeft economisch onderzoeksbureau Profundo een nieuw logo laten ontwerpen. Dit logo hebben we nu voorlopig op onze oude website (www.profundo.nl) geplaatst, maar we willen graag dat de vormgeving van de website opnieuw ontworpen wordt. De uitstraling, vormgeving en kleuren van de hele website willen we graag in lijn brengen met die van het logo. Daarbij gaat het vooral om de kleur en vorm van de menu’s van alle pagina’s en om de indeling van de homepage, die nu erg statisch is. De paginastructuur van de website en het CMS voldoen prima.

De website moet een professionele, frisse uitstraling krijgen. De homepage moet een echte eyecatcher worden waarop je meteen kunt zien wat Profundo allemaal te bieden heeft en de stijl moet in overeenstemming zijn het nieuwe logo.

Bedrijfsomschrijving:

Profundo is een economisch onderzoeksbureau met 5 medewerkers in Amsterdam. We doen financieel, economisch en beleidsmatig onderzoek naar internationale grondstofketens (mijnbouw, landbouw, bosbouw, e.a.) en naar investeringen van banken, pensioenfondsen en andere financiële instellingen. We werken vooral voor maatschappelijke organisaties uit binnen- en buitenland, die zich bezighouden met mensenrechten, milieu en ontwikkeling. Met de rapporten die we schrijven en de strategische adviezen die we geven, willen we bijdragen aan duurzame ontwikkeling en sociale rechtvaardigheid. Profundo betekent “diepgaand” in het Spaans: kwaliteit staat in ons onderzoekswerk voorop.

Doelgroep:

Bestaande en potentiële nieuwe klanten die willen weten wat voor onderzoek Profundo te bieden heeft:
• maatschappelijke organisaties, zoals milieuorganisaties, ontwikkelingsorganisaties, etc.
• overheidsinstellingen en onderzoeksinstituten;
• media (kranten en TV);
• pensioenfondsen en andere beleggers.
Let op: ons bedrijf is niet gericht op particulieren en onze website hoeft zich daar dus ook niet op te richten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Voor de gehele website geldt:
• De kleurstelling van de website (menubalk etc.) moet in lijn zijn met de kleuren uit het logo, grijs (R: 88, G: 88, B: 85) en groen (R: 159, G: 203, B: 59). Eventueel kan hieraan een passende kleur worden toegevoegd. Voor het logo zie bijgevoegd bestand.
• Voor de webpagina’s willen we een standaard paginastructuur die past bij de kleurstelling en uitstraling van de homepage en het logo. De standaard pagina-structuur omvat een menubalk, uitklapmenu’s (met beschrijvingen van onze opdrachtgevers en projecten) en een navigatiemenu. Tenslotte willen we graag weten hoe we op deze pagina’s meer ruimte kunnen maken voor beeldmateriaal en buttons met links naar andere pagina’s of onderwerpen

Voor de homepage hebben we de volgende concrete wensen:
• De ruimte beschikbaar voor de uitleg wat Profundo is en doet kan op de homepage beperkt worden tot de zin: “Profundo houdt zich bezig met grondstofketens, de financiële sector en maatschappelijk verantwoord ondernemen. We doen onderzoek en geven advies. Meer….” Onder Meer plakken we dan een link naar de pagina “Over ons”. De rest van de tekst die nu op de homepage staat kan weg.
• De homepage mag wellicht standaard breder worden (meer pixels) en in ieder geval langer.
• Op de homepage moet ruimte gemaakt worden voor buttons (evt. incl. foto’s/illustraties) die direct verwijzen naar pagina’s over 9 thema’s waarnaar Profundo veel onderzoek doet:
• Banken
• Belastingen
• Bossen
• Energie
• Voedsel
• Mensenrechten
• Mijnbouw
• Pensioenfondsen
• Wapens
• De huidige lijst met publicaties (‘laatste publiciteit’) moet langer worden zodat er meer publicaties getoond kunnen worden;
• De icoontjes in de lijst met publicaties die nu aangeven om wat voor publicatie het gaat (krantenartikel, rapport, tv-uitzending, website, Kamerstuk of persbericht) kunnen onveranderd blijven of kunnen worden aangepast aan de uitstraling van de website.
• Er moet ruimte komen om de laatste 5 projecten te laten zien (via de menuknop “Projecten” kun je zien hoe projectomschrijvingen er nu uit zien), mogelijk met een fotootje bij ieder project.

Tiramisu
  • Webpagina design # 104612 voor Redesign website economisch onderzoeksbureau wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tiramisu:

      En hierbij ook nog een derde variant.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Webpagina design # 104608 voor Redesign website economisch onderzoeksbureau wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tiramisu:

      En hierbij nog een tweede variant.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Webpagina design # 104588 voor Redesign website economisch onderzoeksbureau wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tiramisu:

      Beste Profundo,

      Hierbij het aangepaste ontwerp.

      Ik heb ervoor gekozen om de homepagina in te delen in de volgende elementen:

      Het menu inclusief logo.

      Een bewegende header. Hier wisselen beelden elkaar af en kunnen jullie bijvoorbeeld dmv tekst ook nieuwe projecten uitlichten.

      Een tekst waarin doorgeklikt kan worden naar de Over Profundo pagina.

      Een contentgedeelte met de tekst wat we doen.

      Een kolom met het laatste nieuws. De berichten kunnen eventueel nog wat dichter op elkaar geplaatst worden zodat er meer nieuwsberichten kunnen komen te staan. Al zou ik aanraden niet te veel berichten te plaatsen ivm het overzicht voor de bezoeker.

      Een contentgedeelte voor de thema's.

      Een footer met daarin een herhaling van het menu, jullie adresgegevens en een twitter widget.

      Doordat er in de header ruimte is voor projecten en in de footer voor twitterberichten kunnen jullie de nieuwskolom ook echt alleen voor nieuws en publicaties gebruiken. Op de huidige website loopt dit volgens mij een beetje door elkaar heen.

      Met vriendelijke groet,

      Thera

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Webpagina design # 103187 voor Redesign website economisch onderzoeksbureau wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tiramisu:


      Beste Profundo,

      Hierbij alvast een eerste blik op mijn design voor de homepage. Het ontwerp is nog niet helemaal af, maar ik wil graag weten wat jullie eerste indruk is.

      Wat moet er nog gebeuren:
      - Projecten toevoegen aan het middelste blok op pagina
      - Specialisaties iets minder 'hard' maken (misschien door afbeelding ipv picotgrammen te gebruiken)
      - Footer toevoegen met daarin jullie gegevens en bijv. een Twitterfeed
      - Logo aanpassen naar transparante variant
      - Achtergrondafbeelding aanpassen op jullie dienstverlening (dit beeld vond ik alleen erg mooi qua kleur en sfeer).

      Eventueel zou ik de website ook voor jullie kunnen bouwen.

      Daarnaast denk ik dat jullie content ook nog wel wat beter gestructureerd kan worden. Zo raakte ik bijvoorbeeld een beetje verdwaald bij projecten.

      Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Thera

    2. contrast zegt :

      Beste Thera,

      Dank voor je inzending. Eerste indruk is goed. Wel een aantal opmerkingen. Belangrijk is dat de website al gebouwd is. We willen alleen het design aanpassen en gaan ervan uit dat dit kan binnen huidige systeem. Daar zullen we de inzendingen ook op toetsen. Mochten we de indruk hebben dat iets niet mogelijk is dan geven we dat aan. We staan wel open voor suggesties wat betreft het herstructuren van content maar vooral als dit nodig is voor verbetering van layout. Het is niet de bedoeling om de hele website om te gooien.

      Wat wil je precies met een transparant logo. We begrijpen niet zo goed waar je heen wilt.

      Verder:
      Het logo is zo erg klein.
      Er ligt wel erg veel nadruk op onze bedrijfsomschrijving. Dit willen we liever wat korter doen en verwijzen naar 'over ons'.
      De rechterkolom (en dus de andere twee ook) moet langer: meer nieuws.
      De linkerkolom zou informatie over wat we bieden per klantengroep kunnen geven.Wellicht kunnen dat ook kleinere blokjes onder elkaar zijn?
      Is het een idee dat de achtergrondafbeelding wisselt? Zo kun je met divers een totaalbeeld geven. Als het statisch is moet het een goed passend en iets neutraler beeld zijn.

      Kun je hiermee verder?
      Groet,
      Profundo

    3. Tiramisu zegt

      Beste Profundo,

      Hartelijk dank voor je feedback. Hier kan ik zeker mee verder. Ik had inderdaad niet goed begrepen dat jullie het huidige content management systeem graag willen behouden en alleen het design aan willen passen. Hier zal ik bij mijn nieuwe voorstel dan ook rekening mee houden.

      Met het transparante logo bedoel ik overigens jullie logo zonder wit vlak maar met een transparante achtergrond, zodat hij bijvoorbeeld ook in een groene balk geplaatst kan worden.

      Ik probeer van het weekend met een aangepast ontwerp te komen.

      Groet,

      Thera

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network