Autonomic zoekt 'HET' design voor 'de' nieuwe website
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Autonomic
- Categorie: Website design
- Totaal budget: € 1,010.10
- Datum start : 07-08-2012 11:31
- Datum einde : 07-09-2012 11:21
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 17
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Conform de bijlage, 4 pagina's, moet de opzet van de website zijn. Tevens de nieuwe huisstijl en een persoonlijke foto. 1000 pixels breed (exact 1000 pixels) en standaard webfonts is een noodzaak.
Bedrijfsomschrijving:
Autonomic is een bedrijf van zeer ervaren SAP techneuten. Deze mensen werken op locatie bij
grote opdrachtgevers aan de techniek op het pakket SAP te verbeteren en optimaliseren.
De kernwaarde van Autonomic is Super Specialisten. De leeftijd ligt, voor een IT bedrijf, hoog. Alle
medewerkers zijn tussen de 35 en 55 jaar en hebben allemaal minimaal 8 jaar ervaring in het
vakgebied. De ervaring en de focus van Autonomic is hun onderscheidende vermogen. De
belangrijkste onderscheidende kernwaarde die naar voren moet komen is Super Specialisten.
De andere kernwaarden van Autonomic zijn:
Flexibel – Autonomic kent een zeer flexibel beloningsmodel waar de medewerkers een groot deel
van de opbrengsten zelf krijgen en geheel zelf mogen bepalen wat ze hiermee doen. De
medewerkers kunnen in dit model geheel hun eigen auto bepalen, zelf bepalen welke opleidingen
op trainingen ze willen doen en zelf ook bepalen welke opdrachten ze wel of niet aannemen.
Betrouwbaar – In de snelle wereld van de IT is Autonomic een zeer robuust en betrouwbaar bedrijf.
Niet saai, maar sinds de oprichting in 2006 is het eigenlijk kommen en kwel geweest in de
economie en de IT en ze bestaan nog steeds. Ze doen geen gekke dingen, ze groeien niet sneller dan
ze aankunnen en ze bouwen gestaag door aan hun organisatie. Ook zijn ze zeer betrouwbaar naar de
klant toe, ze leveren als ze beloven te leveren en doordat ze zeer ervaren specialisten leveren is de
kwaliteit ook erg betrouwbaar.
Team – Ondanks dat de medewerkers elkaar niet veel zien en vooral op locatie zitten, is het een echt
team. Men gaat regelmatig met elkaar op pad. Er zijn veel bedrijfsuitjes en die worden erg
gewaardeerd. Ongeveer de helft van de medewerkers noemt als eerste het woord 'gezellig' als ze aan
Autonomic denken.
Doelgroep:
De doelgroep is tweeledig: ten eerste (nieuwe) klanten en ten tweede de mogelijk nieuwe
medewerkers.
De klanten zijn IT managers van grote bedrijven. De nieuwe medewerkers zijn ervaren IT'ers (denk
in de leeftijd 35+). In beide gevallen dus niet de jongeren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Bijgaand het nieuwe logo/ huisstijl, het framewerk en een foto
Mooiniet
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
HAllo Autonomic,
Bij deze de eerdere pagina's met aanpassingen en de overige pagina's (vacatures) uit de pdf uitgewerkt in dezelfde lijn.
Uiteraard hoor ik graag wat u er van vind, wat de wijzigingen zijn en wat ik eventueel meer kan doen.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Autonomic zegt :
Beste Jorina,
Ziet er goed uit. Paar puntenjes nog
1) het logo is nog iets aangepast, de EPS is net geupload, is het mogelijk het nieuwe logo erin te zetten (minimale aanpassing)
2) bij de overzichtspagina van vacatures is het nu open klappen naar kort profiel dit moet in onze optiek continu zichtbaar zijn (een functie titel zegt niet zoveel). We willen juist kort profiel hebben bij de titel
3) Het grote vierkante blok 'eerst contact' mag misschien wat kleiner of moet in ieder geval meer gericht zijn op per mail contact opnemen
4) verder is het solliciteer via linkedin of per e-mail als aparte button, deze graag zowel boven als onder de vacature
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Autonomic,
Op de valreep mijn nieuwe voorstel!
Er is niet erg veel veranderd aan de opbouw, ik ben van mening dat de indeling van de site prima staat, wel heb ik veel van de sierende elementen weggehaald, het menu grijs gemaakt en vierkante kaders geplaatst, ipv rond. Zo oogt het geheel rustiger (zoals bij Mika), maar door het subtiel herhalen van de vorm in de achtergrond en het gebruik van een kruisje bij bijv tekst, toch trouw aan de huisstijl. Naar mijn mening een goede balans, graag hoor ik wat jullie vinden!
Vriendelijke groet,
Jorina - info@mooinietontwerp.nl -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Autonomic,
Hierbij een aangepaste versie. Fijn dat het ditmaal een vectorbestand van het logo is, erg handig. Ik heb hem geplaatst en de kleuren aangepast.
Wanneer jullie mij tot winnaar zouden kiezen, zal ik sowieso alle bestanden helemaal nalopen, perfectioneren en omzetten naar een formaat geschikt voor een webbouwer. In bijna alle gevallen is het zo dat ik na het aflopen van een wedstrijd buiten brandsupply nog een en ander aanpas ( denk in dit geval aan de foto's bijvoorbeeld), dat gebeurt in jullie geval met het logo ook, geloof ik. Ik wilde in ieder geval aangeven dat dat geen probleem zou zijn, ik wil een compleet product bij jullie afleveren!
Graag hoor ik of het ontwerp zo goed is, mocht er nog iets zijn, laat het me weten. U kunt me altijd contacten via info@mooinietontwerp.nl.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Autonomic zegt :
Beste Jorina,
Je flexibiliteit spreekt uiteraard voor je.
Na overleg tussen de partners zien we toch nog een paar dingen die niet helemaal zijn zoals iedereen ze wil zien. Het is nog te onrustig. De 'inlegkruisjes' zoals ze genoemd worden maken het geheel net te druk, hoewel we niet te standaard willen worden natuurlijk is het nu misschien iets too much. Nu zijn wij geen ontwerpers en is het lastig aan te geven hoe het dan precies anders zou moeten, maar misschien weet je hier zelf een goede oplossing voor?
Wat we een beetje zoeken is de sfeer die jouw ontwerp uitstraalt met toch ook iets meer de rust die b.v. bij mikadesign (zie een andere site) naar voren komt. Kan je daar iets mee? -
Mooiniet zegt
Hallo Autonomic,
Ik ben het helemaal met jullie eens, moet ik zeggen.
Het scheen me toe dat juist het gebruik van de 'inlegkruisjes' hetgeen was wat mij onderscheidde van andere ontwerpen en daarom ben ik er op verder gegaan, maar het oogt inderdaad vrij druk.
Ik ga ermee aan de slag, jullie kunnen nieuwe voorstellen tegemoet zien.
vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Autonomic zegt :
Hi Jorina, fijn, dat zou 'mooi'zijn, een soort combi idee tussen mika concept en mooiniet. Alvast dank.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Autonomic,
Dank voor de reactie en de heldere uitleg. Bij deze de twee pagina's geupdate.
Ik heb de balans tussen speels (de ronde vormen uit het logo) en zakelijk gezocht, plus gezorgd dat er meer interactiviteit is. Op de home staan nu 'recente projecten'. Misschien is dit niet praktisch, hier zou eventueel een vacature of nieuwsbericht kunnen staan.
Graag hoor ik of ik weer iets dichter in de buurt ben!
Vriedelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Autonomic zegt :
Hoi Jorina,
Ik denk dat je zeker in de buurt begint te komen. Ik zou nooit een woord in de tekst linken zoals bovenin, maar daar altijd een button van maken. Verder denk ik dat je op de goede weg zit, ook met de Boemerang als 'teken' gebruik om iets aan te wijzen. -
Mooiniet zegt
Hall Autonomic,
dank voor de reactie, ik ga er zeker mee aan de slag en zal de andere pagina's uitwerken.
Groet, Jorina - mooiniet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Autonomic,
Bij deze een voorstel voor de website,
waarbij ik twee van de voorbeeldpagina's heb uitgewerkt, de home, met werknemer en quote, en de geschiedenispagina. Alles is uitgevoerd in een vrij zakelijke stijl, met de speelse elementen uit de huisstijl subtiel verwerkt. De opbouw wijkt iets af van uw schetsen, met een caroussel over de hele breedte van de site, die op alle pagina's versmald terugkomt, zodat de basisopbouw altijd hetzelfde is.
Graag hoor ik of dit de richting is die u zoekt, dan zal ik alles verder uitwerken.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
Autonomic zegt :
Positief: erg mooi hoe je de boemerang in de hele site verwerkt hebt. Dat spreekt ons erg aan.
Het is misschien nog iets te basic, te zakelijk (strak). Juist met een Boemerang als logo mag het iets meer 'zwevende' elementen zijn.
De geschiedenis bijvoorbeeld is de manier waarop Coolblue foto's verwerkt heeft interessant. Niet dat het exact zo moet zijn (echt niet), maar iets speelser met de foto's en de vrijheden omgaan mag wel.
http://www.werkenbijcoolblue.nl/geschiedenis.html
Als Autonomic bewandelen we de delicate balans tussen flexibiliteit en betrouwbaarheid (die in de praktijk niet tegenstrijdig zijn, maar in design soms wel). Nu is het design nog iets te veel betrouwbaar en iets te weinig flexibel, maar het moet ook weer niet doorslaan naar te flexibel, te speels als je begrijpt wat ik bedoel. -
Autonomic zegt :
Oh, en op de homepage zouden iets meer call to actions mogen. De bezoeker moet nu alles via het menu doen, maar b.v. een knop bij de persoon (lees mijn verhaal of zoiets) en een keuze in het midden zouden de interactie verhogen.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-