Ontwerp een logo voor LWH, een stichting die zich inzet tegen alvleesklierkanker

Datum start: 11-05-2013

Datum einde: 25-05-2013

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
Annamica

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Uit uitgebreide strategie sessies zijn een aantal conclusies gekomen omtrent de marketing van de LWH Foundation, waarvan de volgende direct impact hebben op het logo:
- Elke patiënt moet zich kunnen identificeren met ons, daarom wordt de naam in de praktijk verandert van Lisa Waller Hayes Foundation naar simpelweg LWH.
- “Living with Hope” is op zich een goede spreuk, maar zegt niks over alvleesklierkanker. Als ondertitel zou ‘Strijd tegen alvleesklierkanker’ beter zijn. Het moet duidelijk zijn waarvoor de stichting bestaat. Eventuele andere suggesties zijn nog welkom.
- De kleur van het logo moet paars zijn.
- Een wens is dat het logo ook als hele kleine afbeelding duidelijk herkenbaar is (als pictogram of flavicon).

Bedrijfsomschrijving


Halverwege 2010 is de Lisa Waller Hayes Foundation (LWH) opgericht, met als doel patiënten met alvleesklierkanker en hun naasten te informeren over de ziekte en behandelmethodes, en om digitaal steun te bieden tijdens hun – helaas vaak korte – ziekteverloop. Daarnaast stimuleert LWH wetenschappelijk onderzoek naar alvleesklierkanker.
LWH heeft in korte tijd veel bereikt:
1. Er is een aanzienlijk geldbedrag opgehaald bij diverse fundraisers.
2. LWH schreef en lanceerde een website met de meest uitgebreide patiëntinformatie van Nederland over alvleesklierkanker, alsmede de optie om direct vragen te stellen aan medische experts.
3. LWH reikte in totaal € 32.000 aan beurzen uit voor wetenschappelijk onderzoek naar alvleesklierkanker.

Meer info op www.lwhfoundation.com

Doelgroep


Patiënten met alvleesklierkanker en hun naasten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


- Het logo moet paars zijn.
- Het liefst is het logo als kleine afbeelding nog erg herkenbaar

300x300

designer: Annamica

score:

300x300

designer: designerinspace

score:

300x300

designer: designerinspace

score:

300x300

designer: designerinspace

score:

300x300

designer: designerinspace

score:

300x300

designer: designerinspace

score:

300x300

designer: Studio1815

score:

300x300

designer: Studio1815

score:

300x300

designer: V.

score:

300x300

designer: V.

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: NeonSpecial

score:

300x300

designer: HRGD

score:

300x300

designer: alexmimy

score:

300x300

designer: alexmimy

score:

300x300

designer: Graffity Software

score:

300x300

designer: sengav

score:

300x300

designer: MauroRicardo

score:

300x300

designer: reclamekenners.nl

score:

300x300

designer: reclamekenners.nl

score:

300x300

designer: reclamekenners.nl

score:

300x300

designer: JimmySchmidt

score:

300x300

designer: Graffity Software

score:

300x300

designer: Esther

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: Markdesign

score:

300x300

designer: restless

score:

300x300

designer: RonaldoHonsbeek

score:

300x300

designer: Van Corenland

score:

300x300

designer: Van Corenland

score:

300x300

designer: stevan banjac

score:

300x300

designer: stevan banjac

score:

300x300

designer: stevan banjac

score:

300x300

designer: liz@desk

score:

300x300

designer: Karlijn Mirck

score:

300x300

designer: DebbyDesigns

score:

300x300

designer: HRGD

score:

300x300

designer: Mills

score:

300x300

designer: RDMN18

score:

300x300

designer: RDMN18

score:

300x300

designer: RDMN18

score:

300x300

designer: RDMN18

score:

300x300

designer: justme85

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: Petje

score:

57 Ingezonden designs
29 Designers
0 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.