Logo en huisstijl voor onze nieuwe praktijk voor fysiotherapie genaamd Orthomotive.

Datum start: 23-10-2017

Datum einde: 30-10-2017

Totaal budget: € 100.00
WINNAAR
leoniemv

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ruim 2 maanden hebben mijn collega en ik een nieuwe praktijk voor fysiotherapie opgezet. Omdat wij als één naar buiten willen treden zijn wij op zoek naar een logo en huisstijl voor onze nieuwe praktijk genaamd Orthomotive.

Wij houden ons vooral bezig met Fysiotherapie (jullie ongetwijfeld bekend), Orthopedische revalidatie (revalidatie van cliënten met klachten aan gewrichten en spieren) en Manueel therapie (het in de volksmond ‘kraken’ van de wervelkolom en aangrenzende gewrichten). Wij hebben een achtergrond in de Sportrevalidatie. Het is niet zo dat wij alleen sporters willen behandelen, maar hier ligt wel onze kracht. Het structureel sporten (of in beweging zijn) zien wij als basis van fitheid.

Wij onderscheiden ons ten opzichte van de hedendaagse fysiotherapie (waarvan het uitvoeren van oefeningen vaak de hoofdmoot is) met een voorafgaand traject waarin ‘voorwaarden’ voor het bewegen of trainen gecreëerd worden. Vaak bestaat dit uit het losmaken (masseren) van spieren, het mobiliseren (beweeglijk maken) van gewricht(en) of het manipuleren (kraken) van de wervelkolom. Dit om ruimte voor beweging te creëren. Met andere woorden: ‘het rijden in een auto met de handrem erop rijdt niet zo lekker’. Dit voorafgaand traject vindt op de behandelbank plaats. Zo ontstaat er op de behandelbank een goed gesprek waarin wij weer beter in de gaten krijgen wat er in de patiënt omgaat. Wat ons betreft een win-win situatie.

Het logo mag er (para-)medisch uitzien. Paramedici zijn bijvoorbeeld: fysiotherapeuten, diëtisten, ergotherapeuten en logopedisten. Medici zijn artsen, in welke vorm dan ook. Het logo moet pakkend en makkelijk leesbaar zijn. Dit laatste omdat het onze naam (Orthomotive) al vrij lang is. Verder is het belangrijk dat het logo ook goed tot zijn recht komt op briefpapier uit een zwart-wit printer. Het is dus niet de bedoeling dat de kleuren het verschil gaan maken.

De volgende ondertitel willen wij gebruiken:
FYSIOTHERAPIE | REVALIDATIE | MANUELE THERAPIE

Verder is misschien nog goed om te weten dat wij een no-nonsense praktijk willen zijn. We willen duidelijk communiceren en daadkrachtig zijn. Wij steken onze handen graag uit de mouwen en bieden graag een luisterend oor.

Bedrijfsomschrijving


Doelgroep


-

Kleuren, favoriete logo's, must haves


-

WINNAAR
300x300

designer: leoniemv

score:

300x300

designer: Y-graphic design

score:

300x300

designer: 7 Men

score:

300x300

designer: Sterkbeeld

score:

300x300

designer: Y-graphic design

score:

300x300

designer: rabii

score:

300x300

designer: rabii

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: artamad

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: artamad

score:

300x300

designer: artamad

score:

300x300

designer: artamad

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: rabii

score:

300x300

designer: rabii

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: RTNK-design

score:

300x300

designer: Y-graphic design

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: Dennisdl

score:

35 Ingezonden designs
9 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300