Bedrijfsnaam en logo schoonheidssalon & pedicure

Datum start: 28-08-2012

Datum einde: 11-09-2012

Totaal budget: € 199.00
Nieuwste inzending
Book cover
november

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor een bestaande schoonheidssalon zoeken we i.v.m. een verhuizing en verbouwing een nieuwe frisse start met een nieuwe naam en nieuw logo.

Bestaande naam wordt niet op voorhand verstrekt omdat we hier geen link mee willen maken. Daarnaast willen we een nieuwe kleurstelling. Wens voor de naam is kort en krachtig. Geen naam met "Schoonheidssalon......" of "Schoonheid en pedicure....". Als men dit logo ziet moet de link met hip, modern en vernieuwend direct gelegd worden. De vestigingsplaats van het bedrijf is Kesteren. Dit ligt in de omgeving van de Betuwe in Gelderland. We zijn op zoek naar een naam in de trant van de genoemde favoriete logo's.

Bedrijfsomschrijving


Het bedrijf omvat een schoonheidssalon en voetenbar. Tevens kun je hier zonder afspraak binnenlopen voor korte behandelingen. Ook is het gevormd in een 'winkelconcept'. Binnenlopen, korte behandeling doen, inplannen van afpraken en workshops, kopen van producten, alles is mogelijk. De uitstraling van het winkelconcept is in de trant van Apple. Aan de skinbar kan men op hun gemak producten naar wens te gebruiken, voelen en testen. Uitstraling van het bedrijf is sjiek en strak. Veel hoogglanswit, veel licht en luchtig. Open en toegankelijk voor klanten. Op het gebied van kleur komt waarschijnlijk donkerblauw terug in de winkel. Vloeren worden licht eiken. De merken van de producten in de salon zijn Dermalogica, Pascaud, O.P.I. en Pupa. Voor de bedrijfsnaam willen we uitsluitend de Nederlandse of Engelse taal gebruiken en mag het niet een bestaand bedrijf zijn, we dagen jullie creativiteit uit!

Doelgroep


Mannen en vrouwen tussen de 35 en 55 jaar met een bovenmodaal (gezins)inkomen. De prijsstelling van behandelingen en producten ligt hoger dan gemiddeld qua concurrentie. Dit komt ook doordat de doelgroep in het hogere segment ligt. Het logo moet dit ook uitstralen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kleuren wit, donkerblauw, grijs. We twijfelen nog tussen logo met altijd een naam of ook een 'bedrijfskenmerk' zoals apple, shell, audi en de meeste automerken hebben.

Favorieten zijn: http://www.soapcompany.com (Soap Treatment Store), http://www.skincarecenter.nl (Skin Care Center), http://www.pascaud.com (Pascaud), http://www.g2o.nl/ons-werk/logo-huisstijl/mooi-more-wonen/ (Mooi&More Wonen), http://www.brasserie.nu (Brasserie Nu), http://www.rivieramaison.com (Riviera Maison), http://www.assinkonline.nl/pure%20identity/ (Assink Pure Identity).

300x300

designer: november

score:

300x300

designer: november

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: pvsolutions

score:

300x300

designer: msmit

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: Anna A.

score:

300x300

designer: Anna A.

score:

300x300

designer: Pacific

score:

300x300

designer: Pacific

score:

300x300

designer: Tatjana.A.

score:

300x300

designer: Tatjana.A.

score:

300x300

designer: Tatjana.A.

score:

300x300

designer: Loiranne

score:

300x300

designer: Loiranne

score:

300x300

designer: Loiranne

score:

300x300

designer: Loiranne

score:

300x300

designer: CHRLT

score:

300x300

designer: Karen

score:

300x300

designer: Iris

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: VormgeverNodig.nl

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Prisma

score:

300x300

designer: Prisma

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Jellevdm

score:

300x300

designer: Prisma

score:

37 Ingezonden designs
14 Designers
0 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.