Digitaal-Werven Infographic
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Er moet een logische flow zitten in de geboden informatie. Dus van de reactietermijn op de site naar de daadwerkelijke reactietermijn, etc. Visueel mooi weergegeven zodat het leuk wordt om te delen. Een soort 'stand van recruitment Nederland'.
Bedrijfsomschrijving:
Digitaal-Werven is een jaarlijks onderzoek dat ruim 400 organisaties onderzoek op 100 elementen die betrekking hebben op de digitale sollicitatie-ervaring. Dus de corporate recruitmentsite, social media en het sollicitatie systeem.
De presentatie (ook heel belangrijk, staan ook cijfers in die misschien niet allemaal in de excel zitten): http://prezi.com/h01db_2sggh2/digitaal-werven-2014/
In de bijgevoegde Excel sheet zitten veel tabbladen. Er is nog bakken aan data beschikbaar, dus als je denkt: dit zou er goed bij kunnen, vraag het, ik kan mogelijk extra data aanleveren. Ook over eerdere jaren in veel gevallen.
Doelgroep:
Recruiters, HR managers, recruitment managers, (arbeidsmarkt)communicatiespecialisten
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Het moet vooral mooi zijn. Visueel aantrekkelijk. Met grafiekjes en cijfers, visuele context, etc.
Infographics die ik mooi vind:
http://www.rectec.nl/2012/05/04/prachtige-vacature-infographic/
Maar ook (heel anders)
http://www.rectec.nl/2010/05/27/twitter-infographic/
Of (ook heel anders)
http://d2mtr37y39tpbu.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/05/Infographic_immigration-960x1440.jpg
-
designer: Zuid Design
-
designer: Zuid Design
-
designer: michelle88
-
designer: Zuid Design
-
designer: Zuid Design
-
designer: Zuid Design
-
designer: Zuid Design
-
designer: michelle88
-
designer: Graphical Linnet
-
designer: michelle88
-
designer: Studio Plat
-
designer: Studio Plat
-
designer: Etheristic
-
designer: Douwe Tiemensma
-
designer: Studio Plat
-
designer: Loko