ADVANTURE - "Seeking is finding
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Eddy
- Categorie: Website design
- Totaal budget: € 600.00
- Datum start : 15-03-2012 18:49
- Datum einde : 08-04-2012 18:41
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 26
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
We zijn nu op zoek naar een bijpassend design voor onze website, die heel duidelijk de bovengenoemde doelgroep moet aanspreken en een duidelijke gevoel van avontuur en vrijheid moet uitstralen.
De VW busjes heeft de naam een bus voor avontuurlijke reizen te zijn en is geliefd onder de boardsporters, hippies en avonturiers. We willen de avontuurlijke ingestelde reizigers en extreme sporter aanspreken. Wat we niet willen is als een hippie site overkomen.
Dit gevoel willen we weergeven: "Het gaat uiteindelijk niet om ons maar om jouw avontuur". "Seeking is finding". Onze bus helpt je daarbij, het is jouw compagnon.
We hebben al teksten en fotografie voor de website gemaakt die we graag willen verwerken in de nieuwe site. Deze zijn bijgevoegd. Maak er gebruik van en verwerk het op een originele wijze! Laat je niet beperken door vorm en indeling, wees creatief!
De volgende hoofd en subknoppen willen we op de site:
- HOME
- THE VANS
- SCRAPBOOK
- ADVANTURES
- INSPIRATION
- CONTACT
Home
Eerste pagina die je meteen moet grijpen en waar we je wat vertellen over wie we zijn.
The Vans
We hebben nu nog maar een busje, maar dat moeten er veel meer worden. Ze zullen ook verschillende kleuren krijgen en mogelijk elk ook hun eigen unieke dingetjes bevatten.
Het zou fijn zijn wanneer daar rekening mee wordt gehouden in de opzet van een van de subpagina’s zodat dat we dat goed kwijt kunnen. We zouden dat ook graag op een andere dan andere manier weer willen geven. Dus niet foto, tekst busje etc. Maar ff anders en je moet ook bepaalde voorkeuren op kunnen geven, waarna er dan busjes naar voren komen.
Het boeken van de busjes is natuurlijk ook belangrijk en dat maakt dat er iets van n kalender in verwerkt moet worden op een van de pagina’s. Nu kan dat allemaal heel straightforward, maar het zou wel leuk zijn wanneer dat op een verrassende wijze gebeurd.
Bvb als n soort “dating” opzet waarbij je voorkeuren in kunt voeren en dan komen er verschillende busjes naar voren, waarbij je vervolgens in hun “agenda” kunt kijken wanneer ze vrij zijn voor een date.
Scrapbook
Een pagina waarin we een van onze eigen “advantures” vertellen met bijbehorende foto’s om mensen te inspireren en op ideeën te brengen. Ze een gevoel te geven hoe een “advanture” eruit kan zien. Graag een soort dagboek/notebook feel. Met handgeschreven teksten en vintage 'feel' foto’s (beetje weer & wind beschadigd, iets aangetast..). Zie onze foto's. Als je naar onze oude site kijkt is het een verhaal van meer dan 10 foto's. Dit is te teveel, dit mag een stuk minder (4-5). We willen niet het verhaal invullen van de klanten maar een idee geven hoe wij geïnspireerd zijn. Het verhaal is van hun wij helpen alleen maar. Oude website http://solenturevans.com/.
Advantures
Op deze pagina willen we mensen moeten plaatjes, verhalen en referenties komen te staan van de mensen die onze vans gehuurd hebben. De opzet moet prikbordachtig. Het liefst willen we dat mensen zelf een berichtje in kunnen typen of een foto kunnen uploaden en dat deze dan geplaatst wordt. Hou daar dus qua design rekening mee.
Inspiration
Hier vind je nieuws over het weer, gave routes, goede surfplekken etc.
Tips & Trucs Hebben nog niet echt een idee hoe je dat op een leuke manier weer zou kunnen geven, maar staan open voor suggesties.
Contact
Standaard contact pagina met een contactformulier en overige informatie.
Verder willen we de volgende social media links verwerkt zien in de site:
Graag ten alle tijden zichtbaar en niet alleen bij contact.
- Flickr
- Nieuwsbrief
Last but not least!
Het is belangrijk dat de website verrassend, avontuurlijk en net even anders is. Je mag dus echt out of de box mag denken, qua indeling, vorm (ronde hoeken of aparte vorm), plaatsing van logo en knoppen etc... Ik geef maar wat ideeën en laat je daar vooral door inspireren en niet door beperken! maak het dus niet te simpel en niet te standaard. De website moet mensen echt grijpen en zorgen dat ze zin krijgen om op pad te gaan. Moet een gevoel van vrijheid, avontuur en empowerment uitstralen
Wij verkopen op deze site geen busjes, maar “emotie” cq “a way of life”! Je huurt ons busje omdat deze past in hoe jij je leven wilt leven en als partner in jouw avonturen.
Bedrijfsomschrijving:
Het aanbieden (verhuren) van VW bussen waarmee je op jouw avontuur kunt gaan. Onze bussen biedt de ruimte aan twee personen en door de ingenieuze ruimteindeling is het erg geschikt voor de extreme sporters (snowboard, kiten, wakeboarding en surfen)onder ons. Stijl en functionaliteit komen samen in 1 busje.
Doelgroep:
Avonturiers, boardsporters (surfers, kiters etc), extreme sporters en avontuurlijke reizigers.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Gebruik ons logo (woord & beeld). Zoals je ziet heeft ons logo veel weg van de logo’s van RipCurl, Quiksilver en Reef. Dat is bij toeval zo ontstaan, want het is een abstracte doorvertaling van een golf en een berg, maar de link met die merken is ook niet heel raar gezien de overlappende doelgroep, het zijn immers ook active lifestyle brands.
De volgende sites spreken ons en onze doelgroep erg aan:
- www.ripcurl.com
- www.quicksilver.co.uk
- www.billabong.com
- www.animal.co.uk
- www.reef.com
De sites en uitingen van deze “active lifestyle merken” spreken onze doelgroep erg aan en kijk daar ook naar voor inspiratie. Het gebruik van beelden, beperkt gebruik van tekst en het overbrengen van een bepaald gevoel is voor ons erg belangrijk.
We zijn erg gecharmeerd van de “vintage” feel bij REEF, Billabong en Animal. De vintage achtige soms “overbelichte” fotografie, met een rough edge (zie Reef) is wat we ook in de site terug willen laten komen. Wanneer we daarvoor onze foto’s moeten bewerken is dat zeker n optie.
Daarbij vinden we de fotocollage achtergrond/aankleding van Billabong erg gaaf.
Animal kent ook zo’n opzet en daarin verwerken ze ook n soort notebook opzet, die het geheel net even wat minder strak maakt en een persoonlijk gevoel geeft. Een mooie manier om n verhaal te vertellen.
Qua kleuren verwijzen we je naar de kleuren in ons logo. Wees echter vrij om extra steunkleuren te gebruiken voor de site. Ze moeten echter wel logisch passen, cq in het verlengde liggen of echt totaal anders zijn om even te verrassen, zoals bvb geel, oranje of magenta of echt pastels.
Qua typografie vinden we de “handgeschreven” teksten bij Reef erg gaaf. Bij de scrapbook pagina zou dat authentiek zijn. Geeft een heel vintage en eigen look. Zouden we ook graag zien in onze site.
Ons woordmerk heeft de volgende lettertype: Ethnocentric, maar deze is aangepast in Illustrator zodat er een uniek woordmerk is ontstaan. Deze is te downloaden op http://www.dafont.com/ethnocentric.font
Onze visitekaartjes en briefpapier hebben de volgende lettertypes: Myriad Pro (Regular en Italic).
Het belangrijkste is dat deze input is bedoeld om te inspireren en niet om te beperken! Herkenbaarheid qua opzet en daardoor een gemakkelijke link met de doelgroep is fijn, maar we zijn niet opzoek naar een exacte kopie. Er moet wel iets “van ons” in zitten. Daarbij is het product dat we aanbieden ook anders, dus maak daar gebruik van en maak er wat moois van! Ga er dus voor en verras ons!
Ga naar onze facebook pagina voor fotos ook: http://www.facebook.com/solenturevans?ref=ts
-
designer: Ewous
-
designer: koudwater
-
designer: TychoKaspers
-
designer: TychoKaspers
-
designer: TychoKaspers
-
designer: createcomm
-
designer: createcomm
-
designer: createcomm
-
designer: Ewous
-
designer: Ewous
-
designer: Mooiniet
-
designer: Mooiniet
-
designer: Mooiniet
-
designer: Ewous
-
designer: markk1988
-
designer: pixol
-
designer: pixol
-
designer: Ewous
-
designer: createcomm
-
designer: createcomm
-
designer: markk1988
-
designer: createcomm
-
designer: markk1988
-
designer: Mooiniet
-
designer: Mooiniet
-
designer: Mooiniet