Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen

Datum start: 30-05-2011

Datum einde: 13-06-2011

Totaal budget: € 325.00
WINNAAR
Esther

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Mockai voorziet niet in kleding, maar in zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn met oog voor trends en uitstraling. Dit zijn de redenen waarom klanten graag een bezoek brengen aan de webshop. Shoppen wordt op deze wijze geen zoektocht, maar een beleving. Een groot aantal webwinkels stralen middels hun benaming duidelijk uit gericht te zijn op ‘grote’ maten. Mockai kiest er bewust voor dit juist niet te doen. Het merk en de bijbehorende doelgroep staan op gelijke hoogte met de reguliere maten. Vrouwen in bezit van een plus size maat zijn niet zielig en onzeker. Integendeel, het zijn vrouwen die zelfverzekerd in het leven staan en die dit ook willen uitstralen. Mockai is de weerspiegeling van dit gevoel.

Bedrijfsomschrijving


In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.


In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.

Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

Doelgroep


Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).

Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.

Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten

WINNAAR
300x300

designer: Esther

score:

300x300

designer: jeffrypas

score:

300x300

designer: BdG

score:

300x300

designer: Michiels_Vinnie

score:

300x300

designer: maaspepijn

score:

300x300

designer: geertvanholland

score:

300x300

designer: YentL

score:

300x300

designer: Theo

score:

300x300

designer: Dionne

score:

300x300

designer: Martine

score:

300x300

designer: Just_Look

score:

300x300

designer: Katelijne W

score:

300x300

designer: Orange+Blue

score:

300x300

designer: lisevr

score:

300x300

designer: emmas

score:

300x300

designer: Fayola

score:

300x300

designer: Esther

score:

300x300

designer: mbio

score:

300x300

designer: mbio

score:

300x300

designer: Mar&Co

score:

300x300

designer: Mar&Co

score:

300x300

designer: Mar&Co

score:

300x300

designer: maria

score:

300x300

designer: xxTillxx

score:

300x300

designer: Esther

score:

300x300

designer: danoeadjie

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: tessurd

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: Esther

score:

300x300

designer: Little Miss J.

score:

300x300

designer: danoeadjie

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: Little Miss J.

score:

300x300

designer: Little Miss J.

score:

300x300

designer: Little Miss J.

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: suzanh

score:

300x300

designer: cona

score:

300x300

designer: cv graphics

score:

300x300

designer: cona

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: sabrina

score:

300x300

designer: Orange+Blue

score:

300x300

designer: AnDesign

score:

300x300

designer: Orange+Blue

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: Studio Dio

score:

300x300

designer: Studio Dio

score:

300x300

designer: Marianne

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: renebeijer

score:

300x300

designer: phatdesign

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: romario_k

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: o²Design

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: o²Design

score:

68 Ingezonden designs
35 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300