Weekendje wellness

Datum start: 20-09-2012

Datum einde: 05-10-2012

Totaal budget: € 249.00
WINNAAR
graphix

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


WeekendjeWellness.nl gaat een nieuw online boekingsconcept in Nederland worden. De uitstraling mag exclusief overkomen, maar vooral niet te duur. “Betaalbare luxe” is ons uitgangspunt. We bieden namelijk ook de wat goedkopere wellness weekenden. De arrangementen en accommodaties die worden aangeboden bieden een bepaalde kwaliteit en dat moet terugkomen in het ontwerp Er zal een nieuwe huisstijl ontwikkeld moeten worden voor dit nieuwe merk.

Ontwerp voor WeekendjeWellness een logo, huisstijl elementen & geef een doorkijkje naar een advertentie offline en online.

In het ontwerp moet in ieder geval zijn opgenomen:
Logo
Beeldmerk / symbool
Visitekaartjes
Ontwerp briefpapier en envelop
Online banner (actiebanner en brandingbanner)
Opzet advertentie voor offline kanalen

Vereiste;
De nieuwe huisstijl dient het gevoel van betaalbare luxe uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een blauw groene tint (denk hierbij aan de mooie aqua kleuren van de zee in combinatie met een strak blauwe lucht).

Bedrijfsomschrijving


WeekendjeWellnessl.nl is een compleet en luxueus online platform voor boeking in Nederland.
Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieën en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is pure ontspanning in combinatie met een heerlijke overnachting steeds meer actueel. WeekendjeWellness.nl speelt in op deze nieuwe behoefte, de meerdaagse arrangementen, minibreaks en vakanties in eigen land die de wellnessresorts bieden.

Doelgroep


Iedereen in Nederland (en bovenin België en grens NL/Duitsland. De doelgroep van WeekendjeWellness.nl is zeer breed te noemen. Het moet een toegankelijk platform worden waar ook mensen die iets minder te besteden hebben terecht kunnen. Exclusief maar niet duur. Dit betekend een gemiddelde welstandsklasse met mannen en vrouwen in de leeftijd van 30- 55 jaar met een MBO of HBO opleiding en tevens de hogere welstandsklasse, specifiek mannen en vrouwen van 25-55 jaar met een HBO of WO opleiding.

WeekendjeWellness.nl richt zich op vriendinnen, vrienden, moeder/dochters, zussen, stellen (jong en ouder)maar ook op gezinnen waarvan de ouders toe zijn aan een WeekendjeWellness.nl in zowel een stedelijke of landelijke omgeving.

De drie grote provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Noord- Brabant kennen de meeste veblijfsaccomodaties en wellness locaties. Verblijfsaccomodaties en wellness hebben, naast cultuur en sport, een ruim aandeel in de totale Nederlandse leisure markt (cultuur, entertainment, sport, accommodaties en wellness). Weekendjewellness.nl zal zich voornamelijk richten op arrangementen met accommodaties in een straal van zo’n 50 kilometer van de wellness resorts in de provincies Zuid-Holland en Gelderland en de Thermen in Brabant en Utrecht.

De accommodaties en arrangementen van de wellness resorts hebben een landelijk bereik en richten zich ook op de grensgebieden van België en Duitsland waarbij de Thermen zich meer zullen richten op de stedelijke en Randstedelijke gebieden in de nabijgelegen provincies.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De basiskleuren dienen aquablauw, groenblauw in combinatie met leem te zijn. Alleen de PMS voor het leem is bepaalt, Leem is PMS 147. In de bijlage een voorzetje voor de aqua / blauw tint

Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk/symbool voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Onder het logo is er een behoefte aan een description. De tekst hiervoor kan zijn, betaalbare luxe.

WINNAAR
300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: SabienNL

score:

300x300

designer: SabienNL

score:

300x300

designer: IQBrands

score:

300x300

designer: pitch76

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: Lousba

score:

300x300

designer: mariloupeters

score:

300x300

designer: Blensink

score:

300x300

designer: IQBrands

score:

300x300

designer: IQBrands

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: MMC_2012

score:

300x300

designer: reclamekenners.nl

score:

300x300

designer: senttoreclame

score:

300x300

designer: johnmar

score:

300x300

designer: Judith.van.66en

score:

300x300

designer: Judith.van.66en

score:

300x300

designer: graphix

score:

300x300

designer: reclamekenners.nl

score:

300x300

designer: MMC_2012

score:

300x300

designer: Nousanous

score:

300x300

designer: Nousanous

score:

300x300

designer: pitch76

score:

300x300

designer: @ipepping

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: romybroekkamp

score:

300x300

designer: @ipepping

score:

38 Ingezonden designs
18 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300