Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic!

Datum start: 19-06-2012

Datum einde: 03-07-2012

Totaal budget: € 500.00
Nieuwste inzending
Book cover
MB&G

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel de nieuwe verpakking van AfterGarlic. De huisstijl en het logo mogen hiervoor aangepast worden. AfterGarlic is een functioneel impuls product voor een emotioneel ´probleem´ of ongemak. Deze twee integreren is een uitdaging! AfterGarlic moet een uitstraling krijgen dan men het product wíl hebben in plaats van nodig heeft..

De ontwerper wordt volledig vrijgelaten om een ontwerp naar zijn/haar keuze in te sturen. Aan de achterzijde van de verpakking moet rekening gehouden worden met een behoorlijke hoeveelheid tekst, zoals te zien is op het voorbeeld van de huidige verpakking. De gekozen stijl voor de verpakking zal later ook worden verwerkt op de nieuwe website die wordt gemaakt.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Bedrijfsomschrijving


Achtergrondinformatie
AfterGarlic is een tablet met werkzame ingrediënten die knoflookgeur neutraliseren dat sinds 2 jaar wordt verkocht bij drogisterijen en bij grotere vestigingen van Albert Heijn, in Nederland en België. Een meeneem verpakking met 10 tabletten kost € 2,99 voor de consument. AfterGarlic is géén snoep (!), het is een effectief middel tegen een (vaak) sociaal emotioneel ´probleem´ of ongemak. Bij de winkels wordt het product hoofdzakelijk binnen het mondverzorging schap verkocht. Daarnaast is AfterGarlic verkrijgbaar bij verschillende webshops.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten de huidige verpakking niet aantrekkelijk genoeg vinden. De huidige verpakking heeft een serieus, bijna medisch, uiterlijk. Bovendien denken mensen, mede door de verpakking, dat het een kauwgom is.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Doelgroep


Mannen en vrouwen (25-35). Het gaat om mensen die geven om persoonlijke verzorging, die graag goed voorbereid willen zijn en die zich zeker (willen) voelen. Mensen die sociaal actief zijn en zich representatief willen (of dienen) over te komen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Inzicht
Aangezien AfterGarlic voor veel mensen een nieuw product is én het een eeuwenoud en bekend probleem verhelpt, zullen mensen die het product adopteren er gemakkelijk over praten. Op dit moment is AfterGarlic vrij onbekend. ´De ontdekking´ van het product geeft een (zelf)verzekerd gevoel van goede voorbereiding en een gevoel van trots: Mij kan niets gebeuren..

Key Message
AfterGarlic hét middel tegen knoflookgeur, AfterGarlic helpt wél.

Bewijsvoering
AfterGarlic neutraliseert de knoflookgeur in het gehele spijsverteringsstelsel (in tegenstelling tot kauwgom, pepermunt, smint) waardoor je weer fris en zelfverzekerd voor de dag kan komen.

Tone-of-voice
AfterGarlic gaat over persoonlijke verzorging, zelfverzekerdheid, sociaal gedrag van mensen en representativiteit. AfterGarlic moet een product zijn dat de koper trots kan laten zien aan vrienden, dat het beeld schetst dat de gebruiker goed voorbereid is. Niet te sexy of te hip, maar een exclusieve, premium en classy verpakking (luxe) die zowel de functionele als de emotionele boodschap uitstraalt, zeker niet te saai...
Waar het product voor bedoeld is moet duidelijk naar voren komen.


Must do´s & dont´s
- Niet te sexy, niet te saai.
- Keep it classy, exclusief.
- Eventueel een vermelding van de smaak verbetering!
- De tekst die op de verpakking moet worden vermeld staat in bijlage 2.
- Wellicht is het een goed idee om de streepjescode in knoflookvorm weer te geven!


Inzendvoorwaarden
Hieronder staat de huidige verpakking met de maten waarin het ontwerp geplaatst moet worden. Graag het ontwerp aanleveren in PDF bestand.




300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: MB&G

score:

300x300

designer: bocaaa

score:

300x300

designer: Walid Graphix

score:

300x300

designer: Wilko

score:

300x300

designer: mariloupeters

score:

300x300

designer: JongFris

score:

300x300

designer: JongFris

score:

300x300

designer: donzo

score:

300x300

designer: Joostdesign

score:

300x300

designer: Sarah1

score:

300x300

designer: Sarah1

score:

300x300

designer: Sarah1

score:

300x300

designer: Paulien28

score:

300x300

designer: Cdesign

score:

300x300

designer: Walid Graphix

score:

300x300

designer: EvH

score:

300x300

designer: pixicon.nl

score:

300x300

designer: pixicon.nl

score:

300x300

designer: pixicon.nl

score:

300x300

designer: pixicon.nl

score:

300x300

designer: HBGV

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: UltraViolet

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: crowcomix

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: HBGV

score:

300x300

designer: johanj

score:

300x300

designer: johanj

score:

300x300

designer: johnmar

score:

300x300

designer: Vision

score:

300x300

designer: Vision

score:

300x300

designer: opgedirkt

score:

300x300

designer: opgedirkt

score:

300x300

designer: Mooiniet

score:

300x300

designer: Mooiniet

score:

300x300

designer: Mooiniet

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: MariaLouise

score:

300x300

designer: Ryde Style

score:

300x300

designer: drocan

score:

300x300

designer: drocan

score:

300x300

designer: drocan

score:

300x300

designer: RotesDesign

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: Mooiniet

score:

71 Ingezonden designs
27 Designers
0 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.