NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B)

Datum start: 09-07-2012

Datum einde: 09-08-2012

Totaal budget: € 449.00
Nieuwste inzending
Book cover
Tjeerd van der Velde vormgeving

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Door internationale uitbreiding en toenemende naamsbekendheid binnen de energiesector willen we een nieuwe huisstijl met logo (geschikt voor een nieuwe website) ontworpen hebben. Het oude logo bevat de kleuren van de NLD vlag met NLD landkaart en leent zich niet meer goed voor het bedrijf. De naam ‘PVNED’ wordt behouden.

Onze nieuwe huisstijl moet de B2B elektriciteitsector aanspreken, de huisstijl moet vertrouwen, transparantie, internationale allure, kwaliteit en ervaring uitstralen.

De nieuwe huisstijl moet geschikt zijn voor:
• Website
• Visitekaartjes
• Facturen
• Briefpapier

Vanwege vakanties zal er waarschijnlijk pas vanaf 4e week juli 2012 worden becommentarieerd/gereageerd. Ik daag jullie creatieve geesten uit in deze wedstrijd!

Bedrijfsomschrijving


PVNED is een onafhankelijke dienstverlener voor energieleveranciers, energieproducenten en grootzakelijke afnemers in de Nederlandse, Belgische en binnenkort UK elektriciteitssector.

De naam “PVNED’ staat sinds 2004 voor Programma Verantwoordelijkheid NEDerland en wij voeren namens onze klanten de wettelijke taak als ‘Programma Verantwoordelijke’ uit (verantwoording voor balans van vraag en aanbod op het landelijke elektriciteitsnet). In dat kader voeren wij 24/7 tijdskritische en hoogwaardige administratieve processen uit voor klanten.

De kernwaarden van PVNED: customer intimate, operational excellence, transparantie en onafhankelijkheid. Het bedrijf kenmerkt zich door een kleine organisatie met een zeer hoge graad van automatisering en sterke focus op de klant/markt. De website www.pvned.nl geeft verdere achtergrondinformatie.

Doelgroep


De internationale markten waarin wij actief zijn, gelden als een gesloten oligopolische markten waarin landelijke spelers elkaar goed kennen en waarin wij als onafhankelijke partij met een transparante en eerlijke dienst de markt openbreken.

De doelgroep van PVNED is actief in Nederland, België en UK maar komt uit de hele NWE regio: startende en gevestigde elektriciteitsleveranciers, grote elektriciteitsproducenten en grootzakelijke elektriciteitsafnemers.

Vertegenwoordigers van onze klanten zijn over het algemeen: man, relatief jong (30 - 50 jr), managementniveau, gericht op kwaliteit en gevoel voor finance/commercie/techniek.

Positionering van PVNED: “hoge kwaliteit, transparante prijs en klantgerichtheid”

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De huisstijl moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofdthema ‘elektriciteit’. Kernkleuren ‘blauw’ en/of ‘rood’ (nu in oude logo verwerkt) mogen terugkomen maar zijn geen ‘must have’. Niet te priegelig detail, het logo “moet er staan’.

Verder zal het logo op een nieuw te ontwikkelen website gebruikt moeten kunnen worden welke zich niet zal kenmerken door drukke kleurvlakken maar juist door strakke heldere kleuren met veel aandacht voor grafische content.

Wellicht is het een idee om 'Creating benefits together' als slogan te verwerken in/rondom het logo of iets dergelijks maar daar zijn we nog niet over uit (de slgoan slaat op het feit dat PVNED als provider voor haar klanten financiele schaalvoordelen biedt die wij met onze klanten delen). Suggesties zijn welkom!

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: outoftheblue

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: jazy

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: Boerma Reclame

score:

300x300

designer: outoftheblue

score:

300x300

designer: outoftheblue

score:

300x300

designer: 10us

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: iamselim

score:

300x300

designer: Designforest

score:

300x300

designer: Designforest

score:

300x300

designer: AmirDesigns

score:

300x300

designer: AmirDesigns

score:

300x300

designer: Designforest

score:

300x300

designer: Designforest

score:

300x300

designer: Designforest

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Romservice

score:

300x300

designer: Romservice

score:

300x300

designer: Romservice

score:

300x300

designer: Romservice

score:

300x300

designer: Romservice

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: kc designing

score:

300x300

designer: designificance

score:

300x300

designer: designificance

score:

300x300

designer: designificance

score:

300x300

designer: designificance

score:

61 Ingezonden designs
13 Designers
0 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.