THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Datum start: 11-07-2013

Datum einde: 25-07-2013

Totaal budget: € 349.00
WINNAAR
Brandbrains

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving


De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep


Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

WINNAAR
300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: silvio

score:

300x300

designer: buzzo12

score:

300x300

designer: buzzo12

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: silvio

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: silvio

score:

300x300

designer: silvio

score:

300x300

designer: Koopster

score:

300x300

designer: Koopster

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: chiomar

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: chiomar

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: revista

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: Huis van Maartje

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: Koopster

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: pixol

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: madeliefje

score:

300x300

designer: BureauKomma

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: eve31

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: Brandbrains

score:

300x300

designer: eve31

score:

88 Ingezonden designs
14 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300